SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Ozon" nadciąga

Ozon - nowy ogólnopolski tygodnik opinii wydawany przez Ozon Media pojawi się w sprzedaży w czwartek 21 kwietnia

21 kwietnia będzie miała miejsce premiera rynkowa 'Ozon-u', nowego ogólnopolskiego tygodnika opinii wydawanego przez Ozon Media. Pismo ma wyróżniać się na tle konkurencji formatem, będzie miało objętość około 100 stron, a jego nakład wyniesie 250 000 egzemplarzy, cena 4,5 zł.
Wydawca nie planuje ceny promocyjnej na wejście tytułu.

'Ozon' ma być tygodnikiem opinii o charakterze społecznym.

"Naszym głównym punktem odniesienia jest człowiek. Będziemy bronić jednostki w starciu z instytucją, państwem, ideologią, bo ludzkie doświadczenie jest dla nas cenniejsze niż abstrakcyjne idee." - mówi Dariusz Rosiak, Redaktor Naczelny.

Tygodnik ma stworzyć nową, odrębną wartość wśród tygodników opinii. Będzie on dogłębnie prezentować otaczający nas świat, pokazywać różne aspekty bieżących wydarzeń, jednocześnie zachowując dystans do postawy "handlarzy informacją". Nie znaczy to jednak, że 'Ozon' będzie unikać trudnych tematów. Będą one obecne na łamach pisma, ale przedstawione w sposób wyważony. Informacja ma być podstawą do debaty tak aby czytelnik miał szansę wyrobienia własnej opinii na dany temat. Stąd też dla tygodnika pisać będą osoby reprezentujące różne środowiska i światopoglądy, wśród nich m.in. Daniel Odija, Filip Bajon, Paweł Althamer, Piotr Siemion, Andrzej Leder, Ryszard Bugaj, Sławomir Sierakowski, Piotr Sobieciński, Agata Passent, Szymon Hołownia - czytamy w infortmacji przesłanej wortalowi Wirtualnemedia.pl.

W tygodniku będą  stałe rubryki:
­ Otwieracz (zwrócenie uwagi na najważniejszy temat numeru),
­ Spięcia (wydarzenia),
­ Kryteria Dotyczenia (ważne sprawy przedstawione przez pryzmat ludzi),
­ Zyski (biznes przez pryzmat sylwetek ludzi, którzy wbrew trudnościom odnoszą sukcesy),
­ Życie (historie ciekawych osób),
­ Psychologia (psychologiczne aspekty wydarzeń społecznych, politycznych),
­ Kultura (prezentacja kultury, głównie mało znanej, głównie przez pryzmat młodych twórców),
­ Siarkazm (znak firmowy OZONu - rozmaite aspekty życia przedstawione w sposób śmieszny i ironiczny).

 "Ponad rok temu postanowiliśmy stworzyć pismo nowej jakości. Pismo, którego nadrzędnymi wartościami są wierność prawdzie i humanizm. Pismo, które nie deformuje rzeczywistości lecz opisuje ją w dogłębny sposób. Ważne dla nas było, by nie naruszając zasad dziennikarskiej dociekliwości i rzetelności, przedstawić również pozytywną stronę otaczającego nas świata. Nie możemy nie dostrzegać afer, nieszczęść i kataklizmów, ale nasz tygodnik założyliśmy po to, by wśród całego chaosu i zła dać ludziom odrobinę optyzmizmu, świeżego spojrzenia, oddechu, których tak bardzo potrzebują." - mówi Jan Dybczyński, Prezes Ozon Media.

Najsilniejszymi akcjonariuszami Ozon Media są Janusz Palikot, właściciel Polmos Lublin S.A.  Natomiast zespół wydawniczo-redakcyjny wspierają swoim doświadczeniem m.in. Jan Dybczyński - Prezes spółki, wcześniej wieloletni Prezes Hachette Filipacchi Polska, Dariusz Rosiak - Redaktor Naczelny, wcześniej związany m.in. z PAP, Newsweekiem, Przekrojem, Forum, Agnieszka Kamola - Dyrektor Marketingu, wcześniej dyrektorem promocji magazynów (m.in. Newsweek) w Axel Springer Polska oraz Marcin Gudowicz - Dyrektor Reklamy, wcześniej Key Account Manager Axel Springer Polska, lider projektu Forbes Polska.


Jan Dybczyński
prezes wydawnictwa Ozon Media

Absolwent Institut Universitaire de Technologie Paris oraz Université Sorbonne Paris III, gdzie studiował reklamę. Paryską przygodę kontynuował zdobywając doświadczenie w tamtejszych agencjach reklamowych, m.in. Saatchi&Saatchi. Po powrocie do Polski objął stanowisko pierwszego dyrektora marketingu Gazety Wyborczej (1990-93). Karierę zawodową kontynuował jako wykładowca we Francuskim Instytucie Zarządzania i konsultant w FIG International. Od 1996 do 2003 pełnił funkcję dyrektora generalnego Hachette Filipacchi Polska, polskiej filii największego wydawcy prasy kolorowej na świecie, wydającego w Polsce m.in. "Elle", "Film", "Samo Zdrowie" i "Marie Claire". Z sukcesem realizuje swoją największą pasję zawodową - tworzenie i rozwój zespołów.
Pytany o ulubioną książkę, od lat niezmiennie odpowiada "Dzieci z Bullerbyn". Tak samo wiernie podziwia odwagę Janka Kosa.

Dariusz  Rosiak
redaktor naczelny

Z wykształcenia anglista, fascynacja wszystkim, co brytyjskie (głównie humorem, pogodą I jedzeniem) pozostała mu do dziś. Prawdziwą pracę dziennikarską zaczynał jednak po przeciwnej stronie Kanału La Manche w Radio France Internationale w Paryżu, gdzie mieszkał w latach 1988-91. 
W 1991 r. wyjechał do Londynu, gdzie przebywał do końca 1999 r. Pracował w BBC jako dziennikarz i producent radiowy w Polskiej Sekcji i w audycjach angielskich Serwisu Światowego. Równocześnie publikował w polskiej prasie: "Życiu Warszawy", "Życiu", "Machinie", "Architekturze", "Tygodniku Powszechnym". Był korespondentem stacji telewizyjnych RTL 7 i TVP. Po powrocie do Polski zastępca redaktora naczelnego w PAP, w "Newsweeku", szef działu Wydarzenia w "Przekroju", zastępca redaktora naczelnego "Forum". Publikował w "Polityce", "Rzeczpospolitej", "Res Publice". W 2001 r. wydał książkę "Oblicza Wielkiej Brytanii".      
W "OZONIE" od samego początku.

Anna Moczulska, zastępca redaktora naczelnego
Ukończyła polonistykę i dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Redagowania uczyła się w "Gazecie Wyborczej". Ma za sobą doświadczenia zarówno w tygodnikach społeczno-politycznych (redaktor "Newsweeka"), jak i kolorowych magazynach (zastępca redaktora naczelnego "Elle").
Uważa, że nie istnieją myśli, których nie da się jasno wyłożyć ani teksty, które nie wymagają redakcji, a najgorszą obrazą dla dziennikarza jest zdanie przypisywane Heglowi: "Nikt mnie nie zrozumiał prócz jednego ucznia, a i ten zrozumiał mnie źle".
W "OZONIE" od samego początku.

Szymon Hołownia, zastępca redaktora naczelnego
Motto osobiste: "Do be do be do…" (Frank Sinatra).
W latach 1997 - 2000 redaktor i dziennikarz w dziale Kultura "Gazety Wyborczej", w latach 2001 - 2004 dziennikarz w dziale społecznym i felietonista tygodnika "Newsweek Polska". Publikował też m.in. w "Tygodniku Powszechnym", "Więzi", "Machinie", "Kulturze Popularnej". W 2004 otrzymał nominację do nagrody dziennikarskiej "Ślad" im. ks. bp Jana Chrapka "za stworzenie unikalnej na rynku polskim formuły pisania o sprawach religijnych w masowym piśmie świeckim" oraz nagrodę "Ostrego Pióra", przyznawaną przez Business Centre Club.
W 2004 ukazała się jego książka "Kościół dla średnio zaawansowanych" (wyd. Świat Książki). Nakład wyprzedany w ciągu miesiąca.
Przez sześć lat (1997 - 2003) publikował cotygodniowy felieton polityczno - społeczny na antenie Polskiego Radia Białystok, w 1999 roku przez kilka miesięcy współpracował przy dokumentacji scenariuszowej produkcji telewizji Fox (USA).

Grzegorz Sommer, szef działu Spięcia
Dziewięć lat spędził w "Gazecie Wyborczej", gdzie zaczynał jako dziennikarz sportowy. Po trzech latach został szefem działu sportowego w gdańskim oddziale "Gazety", a rok później redaktorem prowadzącym i sekretarzem redakcji w tym oddziale. W 1998 roku przeniósł się do centrali i rozpoczął pracę w sekretariacie redakcji "Gazety Wyborczej" jako redaktor prowadzący i redaktor odpowiedzialny za lokalne mutacje pierwszej strony "Gazety".
Wiosną 2001 roku odszedł do tworzącego się wówczas tygodnika "Newsweek". Tam przez pierwszy rok pracował jako redaktor prowadzący, a następne dwa lata jako zastępca szefa działu krajowego.

Tomasz P. Terlikowski, szef działu Życie
Doktor filozofii religii, publicysta, tłumacz. Pracę dziennikarza rozpoczynał na I roku studiów w Radiu Józef. Później (od 1998 roku) pracował w Radiu PLUS - początkowo jako reporter, następnie jako po. szefa działu religijnego i wydawca serwisów. 2002 roku szef działu Kultura i Nauka Polskiej Agencji Prasowej, w 2003 roku dołączył do działu społecznego "Nowego Państwa", od 2004 roku jednocześnie był reporterem działu opinii "Życia". Współzałożyciel Ekumenicznej Agencji Informacyjnej. Współpracował z "Myślą Protestancką", "Przeglądem Powszechnym", "Więzią", "Frondą", "Gazetą Polską".
Od 2004 roku prowadzi program My, wy, oni w I programie TVP.
Autor trzech książek i tłumacz zbioru esejów na temat religii. 

Tomasz Maćkowiak, autor działu Życie
Absolwent polonistyki UAM w Poznaniu, dziennikarz i publicysta. W latach 1995-2001 jako korespondent "Gazety Wyborczej" w Pradze opisywał przemiany polityczne i gospodarcze w wychodzących z komunizmu krajach Europy Środkowej: Czechach, Słowacji i na Węgrzech. W latach 2002-2004 pracował jako redaktor i dziennikarz w tygodniku "Newsweek".

Jola Fudala, szef działu Zyski
W czasie studiów na UW (wydział zarządzania) założyła firmę dystrybucyjno - szkoleniową. Rozwijając biznes szkoliła innych, a równocześnie pisała artykuły, m.in. o skutecznych metodach motywowania sprzedawców. Pisanie i praca w redakcji dawały jednak większą satysfakcję i na  tym się skoncentrowała. Pisała i redagowała dla PAP, "Gazety Finansowej", "Home&Market", "Pressu", "Profitu", "Wprost", "BusinessWeeka". Do polskiej edycji "BusinessWeeka" dołączyła jako redaktor, następnie została p.o. redaktora naczelnego i objęła stanowisko wydawcy. W pionie wydawniczym "Życia Warszawy" pracowała jako dyrektor public relations, odpowiadała za wizerunek marki.

Jacek Tomczuk, szef działu Kultura
Dziennikarz, recenzent i redaktor. Pracował w "Życiu", "Gazecie Wyborczej", przed przyjściem do "Ozonu" kierował  "City Magazine Warszawa". Najchętniej pisze o książkach i przeprowadza wywiady, zarówno dla prasy wysokonakładowej, jak i niszowej - "Res Publika", "Magazyn Sztuki". Z wykształcenia teatrolog.

Marcin Bójko, szef działu Odkrycia
Absolwent wydziału Matematyki Mechaniki i Informatyki Uniwersytetu Warszawskiego, kierunek zastosowań matematyki. Pracę magisterską pisał o jednej z metod optymalizacji i przyspieszenia obliczeń na superkomputerach.
Pierwsze kroki w dziennikarstwie stawiał w drugiej połowie lat 80. jako współpracownik nieistniejącego dziś czasopisma "Bajtek" traktującego o komputerach domowych. Po studiach w 2000 roku zaczynał w jako dziennikarz działu Nauka w "Gazecie Wyborczej". Od samego początku pracy współredagował "Komputer" cotygodniowy dodatek "Gazety" o nowych technologiach. W 2001 roku został redaktorem naczelnym tego dodatku i jednocześnie zaczął pracować jako redaktor w dziale Gospodarka "Gazety".
W 2003 roku rozpoczął pracę w "Newsweeku" w dziele Nauka. Za największe osiągnięcie z tego okresu uważa wywiad z Billem Gatesem. W lipcu 2004 roku rozpoczął pracę na stanowisku zastępcy redaktora naczelnego czasopisma o fotografii cyfrowej "Zoom" wydawanego przez IDG Poland.

Krystyna Romanowska, szef działu Psychologia
Dziennikarską karierę zaczynała w wieku dziesięciu lat od pisania recenzji książek w "Płomyku". Na poważnie zaczęła pisać w połowie lat 90., podczas studiów na Uniwersytecie Gdańskim (polonistyka) w "Dzienniku Bałtyckim", w którym zajmowała się problemami … Polskiej Marynarki Wojennej. Następnie współtworzyła "Życie na Fali" - gdański oddział dziennika "Życie". Od 1998 roku - w "Życiu" - pisała teksty dotyczące polskich Sił Zbrojnych. W 1999 r. relacjonowała dla "Życia" misję pokojową wojsk NATO w Kosowie. Od 2000 do 2004 roku była dziennikarzem działu Społeczeństwo i Media w "Newsweek Polska", gdzie pisała teksty o tematyce psychologicznej.
Jest autorką książki "Dobra szkoła. Szkoła w życiu, życie w szkole" wydanej rok temu przez wydawnictwo Jacka Santorskiego.
Lubi muzyką brit-popową, kryminały w stylu Raymonda Chandlera. Pływa, gra w siatkówkę, od pewnego czasu uprawia rzucanie bumerangami.

Zyta Rudzka, autorka działu Psychologia
Psycholog i pisarka. Opublikowała powieści: "Białe klisze", "Uczty i głody", "Pałac Cezarów", "Mykwa", "Dziewczyny Bonda".
Napisała sztukę teatralną "Seks, chemia i latanie" (premiera w lutym 2005 w kinoteatrze Bajka).

Dołącz do dyskusji: "Ozon" nadciąga

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl