Paczkomaty coraz bardziej zagraniczne. Tyle pojawi się przez rok

Paczkomatów działających na rynkach zagranicznych jest już więcej niż tych w Polsce. W całym 2025 roku InPost chce postawić ponad 14 tys. maszyn, z czego tylko ok. 3 tys. w naszym kraju.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Paczkomaty coraz bardziej zagraniczne. Tyle pojawi się przez rok
Fot. materiały prasowe InPostu

InPost w komunikacie prasowym podał, że obecnie należy do niego ponad 54,3 tys. Paczkomatów, z czego przeszło 27 tys. w Polsce i ponad 27,3 tys. w pozostałych krajach.

Największym zagranicznym rynkiem pod tym względem dla firmy jest Wielka Brytania, gdzie na koniec marca br. działało 10,1 tys. automatów paczkowych. W kwietniu br. InPost uzgodnił zakup ponad 95 proc. udziałów brytyjskiej spółki logistycznej Judge Logistics działającej pod marką Yodel. W efekcie zwiększyła swoją liczbę punktów nadań i odbiorów paczek na rynku brytyjskim z 13 do 16 tys. (na koniec lipca było to już ponad 17 tys.).

Do francuskiego operatora Mondial Relay, przejętego przez InPost kilka lat temu, należy prawie 8,5 tys. Paczkomatów. We Włoszech firma ma zaś ponad 4 tys. takich urządzeń (i blisko 10 tys. wszystkich punktów nadań i odbiorów), a w Hiszpanii i Portugalii – ponad 3 tys. (w sumie przeszło 12 tys. punktów).

– Nasz model logistyczny zrewolucjonizował rynek dostaw w Polsce, dzięki czemu staliśmy się numerem jeden na rynku macierzystym. Sukces w Polsce jest fundamentem dla dalszej ekspansji międzynarodowej – podkreśla w komunikacie Rafał Brzoska, założyciel i szef InPostu.

14 tys. nowych Paczkomatów w 2025 r.

Brzoska zapowiada, że w całym 2025 roku jego firma zainstaluje ponad 14 tys. nowych Paczkomatów. – Co obejmuje około 3 000 w Polsce, 4 000 we Francji i krajach Beneluksu, 4 500 w Wielkiej Brytanii, 2 000 na Półwyspie Iberyjskim oraz około 1 000 we Włoszech – wylicza.

– Jesteśmy dumni z pozycji wiodącej, paneuropejskiej sieci OOH i zdecydowanie nie osiadamy na laurach – dodaje Rafał Brzoska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa