Paweł Kowalczyk na czele Polskiej Ligi Esportowej, Marcin Gortat inwestorem

Paweł Kowalczyk, wcześniej związany z Ringier Axel Springer Polska, został prezesem nowo powołanej spółki akcyjnej Polska Liga Esportowa. W firmę zainwestował były koszykarz Marcin Gortat.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Paweł Kowalczyk na czele Polskiej Ligi Esportowej, Marcin Gortat inwestorem
Paweł Kowalczyk

Polska Liga Esportowa we wcześniejszych latach działała pod patronatem Fantasy Expo. Do tej pory zrealizowanych zostało 6 sezonów i 10 rozgrywek offline.

Misja i wizja Polskiej Ligi Esportowej zakłada trzystopniową drogę, która skupia się na profesjonalizacji ligi, rozwoju aspektu edukacyjnego oraz dbania o rozrywkę mainstreamową. PLE podjęło również współpracę ze specjalistami esportowymi: Adamem "destru" Gilem - byłym graczem, komentatorem i ekspertem od rozgrywek oraz Joanną Marks, która była odpowiedzialna m.in. za polskie media drużyny Virtus.pro.

PLE ogłosiło również pierwszą oficjalną współpracę - Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, został Partnerem Tytularnym Dywizji Profesjonalnej oraz Partnerem Głównym Polskiej Ligi Esportowej. Jest to kontynuacja współpracy z poprzednich sezonów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/arp-games-inwestuje-w-branze-gamingowa-totalizator-sportowy-wspiera-polska-lige-esportowa ##

Paweł Kowalczyk prezesem Polskiej Ligi Esportowej

Wraz z powołaniem nowej spółki akcyjnej stanowisko prezesa Polskiej Ligi Esportowej objął Paweł Kowalczyk. Wcześniej przez 7 lat był związany z Ringier Axel Springer Polska oraz Onetem, gdzie był odpowiedzialny za onlinowe produkty sportowe (między innymi przegladsportowy.pl, sport.onet.pl oraz ekstraklasa.tv).

Przez ostatnie trzy lata Kowalczyk odpowiedzialny między innymi za wdrożenie brandu Esportmania.pl, formatu Misja Esport, akcji #lepsiwgrze oraz plebiscytu Polish Esport Awards, a także nawiązanie partnerstw strategicznych.

- Przed nami ogromne wyzwanie i zobowiązania jakich się podejmujemy. Jestem przekonany, że nasz zespół i koncepcja, którą zaprezentowaliśmy zwiększy profesjonalizm w polskim esporcie. Stawiamy na uczciwą komunikację z zawodnikami i organizacjami, edukację graczy i ich rodziców oraz na aspekt rozrywki mainstreamowej. Zależy nam, żeby gry komputerowe stały się zrozumiałym i powszechnie obecnym zjawiskiem - komentuje Paweł Kowalczyk.

Zespół Pawła Kowalczyka zasilił Radosław Wójcik (były dyrektor kreatywny grupy Arskom), który przejmie stanowisko dyrektora do spraw komunikacji i PR. Z PLE współpracuje też menadżer gwiazd Patryk Wolski (współpracuje między innymi z Mateuszem Gesslerem, Anitą Sokołowską oraz Karolem "Blowkiem" Gązwą). Przez 9 lat związany był z Biurem Reklamy TVN Media. Z zespołem pracuje też muzyk Wojciech "Łozo" Łozowski.

Za sprzedaż produktów gamingowych odpowiadać będzie Bartosz Borowski. Poprzednio zajmował się tym obszarem w grupie Cyfrowy Polsat.

Start ligi i przedstawienie tytułów esportowych zapowiedziane są na jesień 2020 roku.

Marcin Gortat zainwestował

Jednocześnie Polska Liga Esportowa poinformowała, że część jej udziałów kupił były koszykarz Marcin Gortat.

- Dokładna kwota nie jest znana, ale środowisko esportowe donosi, że może chodzić o sześć zer. Projekt ma wyróżniać się tym, że prócz działalności turniejowej wprowadza aspekt edukacyjny dla graczy i ich rodziców - zaznaczono w komunikacie firmy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?