SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Player, Netflix i HBO GO z dużymi wzrostami - straciły Ipla.tv, VoD.pl, TVP VoD i CDA.pl (serwisy i aplikacje VoD)

W kategorii VoD zdecydowanie najpopularniejszym serwisem pozostaje CDA.pl, przy czym w skali roku zanotowały spory spadek odwiedzalności, podobnie jak Ipla.tv, VoD.pl i sekcja VoD na TVP.pl. Za to dużo zyskały Player.pl, Netflix i HBO GO.

W marcu br. serwis CDA.pl w kategorii VoD badania Gemius/PBI zanotował 5,7 mln realnych użytkowników (co dało 19,96 proc. zasięgu) i 117,55 mln odsłon. Natomiast jego płatna część Premium zanotowała 2,66 mln odwiedzających i 30,24 mln odsłon.

Na koniec ub.r. za dostęp do tej sekcji płaciło 172,1 tys. internautów, wobec 100 tys. rok wcześniej. W pozostałej części CDA.pl dostępne są bezpłatnie m.in. treści od youtuberów, na mocy umów ze zrzeszającymi je sieciami. W przeciwieństwie do pozostałych stron z zestawienia na CDA swoje treści.

Z serwisów nadawców telewizyjnych zdecydowanym liderem jest Player.pl (należący do Grupy TVN), który w zeszłym miesiącu miał 3,64 mln użytkowników i 41,47 mln odsłon. Sekcja VoD na TVP.pl zanotowała 3,02 mln odwiedzających i 43,93 mln osłon, a Ipla.tv (należąca do Cyfrowego Polsatu) - 1,96 mln użytkowników i 20,45 mln odsłon.

W rankingu są dwie w pełni odpłatne platformy globalne. Netflix miał 3,43 mln użytkowników i 43,35 mln odsłon, a HBO GO - 1,08 mln użytkowników i 16,69 mln odsłon. Z kolei na VoD.pl (należącym do grupy Ringier Axel Springer Polska) 3,57 mln internautów wykonało 16,52 mln odsłon, a na WP.pl treści VoD zanotowały 2,32 mln użytkowników i 8,88 mln odsłon.

W skali roku CDA.pl w kategorii VoD straciło 5,48 pkt proc. zasięgu i 9,85 mln odsłon (to odpowiednio 21,5 i 7,7 proc.), a sekcja Premium serwisu przy spadku zasięgu o 2,14 pkt proc. (18,7 proc.) zyskała 7,24 mln odsłon (31,5 proc.).

Zdecydowanie najwięcej zyskały Netflix i HBO GO.pl. Pierwszy serwis osiągnął wzrost o 5,68 pkt proc. zasięgu i 21,57 mln odsłon (89,9 i 99,1 proc. w górę), a drugi - 2,06 pkt proc. zasięgu i 12,13 mln odsłon (120,5 i 266,1 proc. w górę).

Natomiast Player.pl zyskał 3,43 pkt proc. zasięgu i 716,2 tys. odsłon (czyli 36,8 i 1,8 proc.), a treści VoD na WP.pl - 1,98 pkt proc. zasięgu i 3,85 mln odsłon (32,2 i 76,6 proc.).

Za to VoD.pl zanotował spadek o 1,36 pkt proc. zasięgu i 4,52 mln odsłon (9,8 i 21,5 proc.), sekcja VoD na TVP.pl - o 0,77 pkt proc. zasięgu i 4,72 mln odsłon (6,8 i 9,7 proc.), a Ipla.tv - 0,06 pkt proc. zasięgu i 6,55 mln odsłon (0,9 i 24,2 proc.).

Wśród aplikacji VoD na czele są Player (1,15 mln użytkowników i 4,03 proc. zasięgu) i Netflix (1,09 mln użytkowników i 3,83 proc. zasięgu).

Mobilna Ipla miała 591,5 tys. użytkowników, CDA.pl - 549,2 tys., TVP VOD - 218,7 tys., a nc+ GO i Ipla na komputery - po prawie 200 tys.

Ponieważ od grudnia br. w badaniu aplikacji wprowadzono duże zmiany, dokładne podawanie zmian wyników w skali roku nie jest miarodajne. Można jedynie zwrócić uwagę na bardzo duże wzrosty aplikacji Netflixa, CDA.pl i nc+ GO oraz spadki mobilnej i desktopowej Ipli.

Dołącz do dyskusji: Player, Netflix i HBO GO z dużymi wzrostami - straciły Ipla.tv, VoD.pl, TVP VoD i CDA.pl (serwisy i aplikacje VoD)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kamila
Aplikacja od Player to niestety porażka. W blokach reklamowych puszczne są pod rząd 3 dokładnie te same reklamy. Co więcej po bloku reklamowym nie uruchamia się materiał wideo i reklamy trzeba oglądać drugi raz. Nie udało mi się nic obejrzeć, a smartfon mam z 2018 roku. Nie mówiąc już o oglądaniu przez przeglądarkę na smartfonie, która wymusza pobranie nie działającej aplikacji.
odpowiedź
User
Ta jasne
Ile płaci pirat za bycie wymienianym jednym tchem z legalnymi stronami z których każdą jedną obrabia w biały dzień bez mydła?
odpowiedź
User
Hirvonen
Aplikacja od Player to niestety porażka. W blokach reklamowych puszczne są pod rząd 3 dokładnie te same reklamy. Co więcej po bloku reklamowym nie uruchamia się materiał wideo i reklamy trzeba oglądać drugi raz. Nie udało mi się nic obejrzeć, a smartfon mam z 2018 roku. Nie mówiąc już o oglądaniu przez przeglądarkę na smartfonie, która wymusza pobranie nie działającej aplikacji.


Używam od kilku miesięcy wersji płatnej, żadnych zacinek na tv, kompie czy smartfonie. Oglądam głównie sport i pod tym względem oferta playera jest najlepsza.
odpowiedź