"Podatek od VoD" ciągle dochodowy. Ile zapłaciły serwisy?

W pierwszym kwartale tego roku dostawcy audiowizualnych usług medialnych zapłacili 7,6 mln zł tzw. "podatku od VoD" - wynika z danych Polskiego Instytutu Sztuk Filmowej, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. To wzrost o prawie 600 tysięcy zł miliony względem poprzedniego kwartału.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Do Polskiego Instytutu Sztuk Filmowej co kwartał wpływają opłaty od audiowizualnych usług medialnych na żądanie w internecie. Danina potocznie określana jest jako "podatek od VoD".

Wpływy za I kwartał 2022 r. "podatku od VoD" wyniosły 7 586 082,03 zł. To o 577 tys. zł więcej niż w poprzednim kwartale i o 2,7 mln zł więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Wpływy za czwarty kwartał zeszłego roku wyniosły 7 008 754,48 zł.

Do Polskiego Instytutu Sztuk Filmowej w całym 2021 roku wpłynęło ponad 23,7 mln zł opłaty od audiowizualnych usług medialnych. 

"Podatek od VoD" od 2020 roku

Opłata od audiowizualnych usług medialnych na żądanie w internecie, potocznie określana jako "podatek od VoD", została wprowadzona z początkiem lipca 2020 roku w ramach tzw. tarczy antykryzysowej 3.0. Wynosi 1,5 proc. przychodów z opłat od użytkowników lub z reklam, w zależności od tego, które przychody są wyższe u danej firmy. Z opłaty  są zwolnieni mikroprzedsiębiorcy i wydawcy serwisów, których liczba użytkowników w ub.r. była niż 1 proc. osób korzystających w Polsce z  internetu szerokopasmowego.

Z ostatnio udostępnionych informacji (czwarty kwartał 2020r.) podatek od VoD opłaciło 19 firm, w tym: Amazon Digital UK (oferuje serwis Prime Video), organizacja European Audiovisual Entrepreneurs, Fratria (nadawca Telewizji wPolsce.pl), Paramount (dawniej VIMN Poland, do którego należą m.in. Nickelodeon, Nick Jr., MTV, Comedy Central oraz Paramount Channel) i Wirtualna Polska Media (ma w portfolio usługę WP Pilot i Telewizję WP).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi