SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Point Group podtrzymuje prognozy po uplasowaniu 52,5% emisji akcji

Platforma Mediowa Point Group (PMPG) przydzieliła ok. 52,5% akcjioferowanych w ramach wtórnej emisji publicznej, z której pozyskałaok. 30 mln zł brutto, poinformowała spółka w komunikacie we wtorek.PMPG równocześnie podtrzymała prognozy finansowe.

Firma oferowała 22,9 mln akcji serii E z prawem poboru dladotychczasowych akcjonariuszy i planowała pozyskać z emisji ok. 57mln zł, które miała przeznaczyć na dalszy rozwój organiczny iakwizycje. W komunikacie bieżącym PMPG poinformowała o przydziale12,02 mln akcji, co oznacza, że pozyskała ok. 30 mln zł (cenęustalono wcześniej na 2,50 zł).

"Uplasowanie emisji na poziomie 30 mln zł nie oznacza korektyprognoz spółki na 2008 i 2009 r. Zarząd PMPG SA podtrzymujeprognozy wyników zarówno w odniesieniu do 2008 r., jak i do 2009r." - czytamy dalej w komunikacie prasowym.

"Plany na 2009 r. mogłyby ulec uszczupleniu tylko w wypadkuniepowodzenia emisji. Ponieważ jednak emisja zakończyła sięsukcesem, nie ma podstaw do korekty" - powiedział prezes MichałLisiecki, cytowany w komunikacie.

Uplasowanie emisji na poziomie 52,5% oznacza, że nie wszystkie13 projektów przedstawionych w prospekcie emisyjnym spółki będzierealizowanych. "Zarząd PMPG daje sobie miesiąc na weryfikacjęzałożeń wszystkich projektów i wybranie tych, które będą w stanienajszybciej osiągnąć rentowność" - czytamy dalej w komunikaciespółki.

W prospekcie firma informowała, że cele na które przeznaczyuzyskane środki, to: rozwój kompetencji Agencji Full Interactivepoprzez akwizycję lub rozwój organiczny (1,5 mln zł); MultimedialnaBaza Kontentu / Digitalizacja posiadanych treści oraz produkcja idystrybucja treści multimedialnych (5,3 mln zł); dofinansowanierozwoju Machina TV (14,5 mln zł); budowa i wzmocnienie wortalitematycznych w obszarach kultury, muzyki, filmu oraz sportu lubakwizycja (2,7 mln zł); Media Navigator - budowa internetowegoserwisu integrującego lub akwizycja (5,2 mln zł); rozwójogólnopolskiego internetowego dziennika "Ozon" (2 mln zł);dofinansowanie drukarni Gem-Text (1 mln zł); wzmocnienie agencjiNews PR (0,5 mln zł); magazyn sportowy - uruchomienie lub akwizycja(2,5 mln zł); nośniki reklamy zewnętrznej i wewnętrznej: PremiumOutdoor i Indoor - budowa lub akwizycja (6,8 mln zł); rozwój marki"Film" (2 mln zł); rozwój produktów edukacyjnych: OFF-Line (1,2 mlnzł); wzmocnienie bazy produ! ktowej w obszarze zakupu licencji naelektroniczne produkty edukacyjne oraz ich rozwój (8,1 mln zł).

Pierwotnie zapisy na akcje PMPG miały zakończyć się pod konieckwietnia.

"Emisja została przedłużona ze względu na zakup Media Works" -wyjaśnia spółka w komunikacie prasowym. PMPG kupiło 100% udziałówspółki reklamy zewnętrznej Media Works za 8 mln zł (w akcjach seriiE) w drugiej połowie czerwca.

W roku 2007 Grupa Media Works zrealizowała 5,75 mln złprzychodów, a jej zysk netto osiągnął poziom 1,58 mln zł.Tegoroczne przychody spółka szacuje na 19,74 mln zł, a zysk nettona 3,66 mln zł. Do klientów Media Works należy szereg powszechnieznanych firm z sektora Auto-Moto oraz FMCG. PMPG podkreśla wkomunikacie, że nie wyklucza kolejnych akwizycji.

Dołącz do dyskusji: Point Group podtrzymuje prognozy po uplasowaniu 52,5% emisji akcji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl