SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat Box zastąpi marki Cyfrowy Polsat i Ipla

W ramach rebrandingu marek Grupy Polsat Plus (poprzednio Cyfrowy Polsat) z rynku znikną nazwy Cyfrowy Polsat, Cyfrowy Polsat GO i Ipla, zostaną zastąpione przez Polsat Box, Polsat Box GO i Polsat GO.

Prezes Grupy Polsat Plus Mirosław Błaszczyk uzasadnia, że rezygnacja z marki Cyfrowy Polsat wynika z dostosowywania przez firmę oferty do „potrzeb oraz zwyczajów naszych klientów”.

- Nasze kluczowe i podstawowe marki to Plus, Polsat i Polsat Box. Oferujemy milionom naszych widzów i klientów pakiet wielu usług, z których każdy może wybrać to, co jest dla niego najlepsze i co mu najbardziej odpowiada w atrakcyjnej cenie. Plus łączy ludzi - dzięki najnowocześniejszym usługom telekomunikacyjnym i najlepszemu w Polsce internetowi 5G umożliwia wszystkim komunikowanie się, pracę, naukę, surfowanie w internecie bez ograniczeń czy rozwijanie swoich firm. Dzięki Polsatowi mogą cieszyć się kontentem i przeżywać emocje, jakie się z nim wiążą. Polsat Box to platforma, która zapewni dostęp do różnorodnych treści w wybranym przez siebie miejscu, czasie i sposobie - a Polsat Box Go zapewni ten dostęp online na dowolnym urządzeniu - zapowiada Mirosław Błaszczyk.

Polsat Box zamiast Cyfrowego Polsatu

Marka Polsat Box wraz z hasłem „Wybierz swoje wszystko” (to nowy slogan główny wszystkich marek Grupy Polsat Plus) została zgłoszona przez firmę do Urzędu Patentowego RP w połowie czerwca. Ma kilka wariantów: w układzie pionowym i poziomym oraz na białym i granatowym tle.

- W nowym haśle łączącym nasze firmy i marki: Wybierz swoje wszystko, najważniejsze jest słowo „swoje” - pokazujące, że możesz wybrać dokładnie to, co najbardziej Ci odpowiada i jest dla Ciebie najlepsze. Nasz przekaz w kampanii reklamowej do każdego mieszkańca Polski to: Ty rządzisz – nie jakaś firma czy marka, ale Ty - każdy indywidualnie podejmuje swoje własne decyzje. Rządzisz, bo konfigurujesz jak chcesz, wybierasz to, co lubisz, swobodnie łączysz, włączasz i wyłączasz, ustawiasz, zmieniasz, modyfikujesz. Bo masz coś najlepszego, najlepiej wybrałeś i decydujesz - Wybierasz swoje wszystko - komentuje Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.

Cyfrowy Polsat to telewizyjna platforma satelitarna obecna na rynku od ponad 20 lat. Przez wiele lat charakterystycznym elementem jej logo była kula złożona z mniejszych kropek oraz nazwa zapisana wielkimi literami.

Koniec Ipli, będą platformy Polsat Box GO i Polsat GO

Z kolei platformy internetowe Cyfrowy Polsat GO (dostępna od kilku lat dla abonentów Cyfrowego Polsatu) i Ipla (działa od 2008 roku) zostaną zastąpione przez dwie nowe usługi: Polsat Box GO i Polsat GO.

Polsat Box GO będzie platformą odpłatną oferującą w różnych pakietach treści (w tym ponad 100 stacji telewizyjnych) od Telewizji Polsat i nadawców zewnętrznych. Natomiast na Polsat GO będą dostępne bezpłatnie treści wyłącznie od Polsatu.

Firma zapowiada, że abonenci Polsat Box będą mieli bezpłatny dostęp do treści w Polsat Box Go w ramach posiadanej oferty i pakietów telewizyjnych. Dotychczasowi posiadacze płatnych pakietów w Ipli i Cyfrowego Polsatu GO będą je mieli nadal dostępne w ramach Polsat Box Go. Dostęp do oferty kilku prostych pakietów będzie mógł wykupić każdy chętny, nawet niebędący abonentem Polsat Box.

- Polsat Box powstaje, gdyż dostosowujemy naszą ofertę do potrzeb i zwyczajów naszych klientów i widzów. Wiemy, że chcą mieć wybór i możliwość dostępu do swoich kanałów tv, filmów, seriali, wydarzeń sportowych, kiedy, jak, gdzie i w jaki sposób chcą – na telewizorze poprzez antenę satelitarną czy coraz częściej przez internet. I wszystko to gromadzi w sobie marka Polsat Box, dzięki której każdy w dowolnym momencie może wybrać to, co mu się podoba, w sposób, jaki mu odpowiada i w atrakcyjnej cenie – komentuje Maciej Stec, wiceprezes ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.

Według badania Mediapanel w maju br. serwis Ipla.tv zanotował 1,47 mln użytkowników i 5,05 proc. zasięgu, aplikacja Ipli - 1,38 mln użytkowników i 4,8 proc. zasięgu, a aplikacja Cyfrowy Polsat GO - 356,1 tys. użytkowników i 1,2 proc. zasięgu.

Grupa Polsat Plus nie poinformowała na razie, kiedy zacznie się rebranding Cyfrowego Polsatu na Polsat Box oraz kiedy zostaną uruchomione platformy Polsat Box GO i Polsat GO.

Polsat i Plus z nową identyfikacją wizualną

W pierwszej połowie czerwca grupa Cyfrowy Polsat zapowiedziała wprowadzenie nowej, spójnej identyfikacji wizualnej jej dwóch głównych marek: Polsatu (i jego wszystkich kanałów telewizyjnych) oraz Plusa. Ogłoszono też, że firma zmienia nazwę na Grupa Polsat Plus.

Logotypy dwóch głównych marek wykorzystują specjalnie zaprojektowaną dla Grupy, indywidualną typografię, charakterystyczny element graficzny oraz kolory. Zielony kolor Plusa ma symbolizować m.in. innowację, rozwój oraz troskę o środowisko i lepsze życie, a żółty kolor Polsatu - energię, radość i optymizm płynące ze słońca - nierozerwalnie związanego z tym nadawcą. W nowym logo Polsatu nie ma już charakterystycznego słoneczka, a ze znaku Plusa zniknął uśmiech.

Zdaniem ekspertów od brand designu pytanych przez Wirtualnemedia.pl nowe znaki graficzne obu marek zostały uwspółcześnione, są teraz bardziej uniwersalne, uzupełniają się i mają duży potencjał komunikacyjny i wizerunkowy.

W maju ogłoszono, że przez najbliższe sześć lat stadion w Gdańsku będzie funkcjonował pod nazwą Polsat Plus Arena Gdańsk, firma Zygmunta Solorza zapłaci za to prawie 17 mln zł.

Rekordowa dywidenda od Cyfrowego Polsatu

W pierwszym kwartale br. Grupa Polsat Plus, do której należą m.in. Telewizja Polsat, Eleven Sports, Grupa Interia i większościowy pakiet akcji Netii, zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 4,9 proc. do 2,99 mld zł i zysku netto ze 183,8 do 390,4 mln zł. Każdy abonent płacił firmie średnio 90,5 zł miesięcznie, o 6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Pod koniec czerwca walne zgromadzenie Cyfrowego Polsatu zdecydowało, że spółka w dwóch transzach wypłaci rekordową w swojej historii dywidendę - 767,5 mln zł, po 1,20 zł na akcję. Nowymi członkami rady nadzorczej firmy zostali jej większościowy akcjonariusz Zygmunt Solorz, jej były prezes Tobias Solorz, prawnik Jarosław Grzesiak i rektor UW Alojzy Nowak.

Dołącz do dyskusji: Polsat Box zastąpi marki Cyfrowy Polsat i Ipla

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kik
Mają silne marki a się ich pozbywają.
odpowiedź
User
KO3
Ja chciałbym zwrócić uwagę na to, że redaktor popełnił pewien błąd. Kula złożona z mniejszych kropek oraz nazwa zapisana wielkimi literami jako logo Cyfrowego Polsatu pojawiło się dopiero w 2003, a nie w 1999 ("20 lat... przez cały ten okres").
odpowiedź
User
Mona
W ładniejszej filiżance kiepska kawa nie staje się lepsza. To tylko zmiana tapetki.
odpowiedź