SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polsat za 38 mln euro kupi większościowy pakiet Eleven Sports Network. „Potencjał dalszego dynamicznego rozwoju”

Telewizja Polsat za 38 mln euro kupi większościowy pakiet udziałów w Eleven Sports Network. - Inwestujemy w Eleven Sports, by tę spółkę rozwijać - mówi nam Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy. Prezesem zarządu zostanie Maciej Stec.

Maciej Stec Article

Właścicielem Eleven Sports Network sp. z o.o. (dalej: ESN) jest Eleven Sports Network LTD z siedzibą w Londynie.

Telewizja Polsat nabędzie 3.340 udziałów Eleven Sports Network o wartości nominalnej 50 zł. Stanowi to 50 proc. udziałów plus jeden udział w kapitale zakładowym ESN. Zgodnie z umową Telewizja Polsat oficjalnie nabędzie udziały z chwilą płatności pierwszej raty ceny.

Łączna cena nabywanych w ramach umowy udziałów została ustalona na kwotę 38 mln euro (w przeliczeniu na polską walutę według obecnego kursu jest to 164 mln zł), którą podzieloną na dwie raty. Pierwsza rata w wysokości 18 mln euro (78 mln zł) musi zostać zapłacona w ciągu dwóch dni roboczych od dnia zawarcia umowy. Z kolei druga rata w kwocie 20 mln euro (86 mln zł) zostanie poddana korekcie o wartość długu netto ESN i uiszczona po spełnieniu zastrzeżonych w umowie warunków wymagalności drugiej raty (jej płatność powinna nastąpić w okresie nie dłuższym niż 4 miesiące od dnia płatności pierwszej raty).

- Jeżeli Telewizja Polsat nie dokona płatności drugiej raty, wówczas sprzedający będzie miał możliwość odkupienia udziałów (opcja call) od Telewizji Polsat za cenę za udziały pomniejszoną o niezapłaconą drugą ratę oraz powiększoną o kwotę 750 tys. euro - informuje Polsat.

Jak wynika z komunikatu, jeśli wartość ESN w oparciu o osiągnięte wyniki w 2020 r. przekroczy kwotę 80 mln euro, to Telewizja Polsat będzie musiała dokonać dodatkowej płatności na rzecz sprzedającego w wysokości 25 proc. nadwyżki wartości ESN ponad kwotę 80 mln euro. Wartość ESN będzie liczona jako dziewięciokrotność skorygowanego wyniku EBITDA obliczonego na podstawie sprawozdania finansowego ESN za rok obrotowy kończący się 30 czerwca 2020 r.

"Obroty ESN w żadnym z dwóch ostatnich lat obrotowych nie przekroczyły 10 mln euro" - napisano.

Cyfrowy Polsat podał, że nabycie udziałów zostanie sfinansowane ze środków własnych Telewizji Polsat.

"Będziemy rozwijać"

- Inwestujemy w Eleven Sports, by tę spółkę rozwijać. Stawiamy sobie za cel zapewnienie kontentu atrakcyjnego dla widzów kanałów Eleven. I celem obu wspólników jest dalsze poszerzanie dystrybucji kanałów Eleven w Polsce na różnych platformach i rozwój biznesu, a tym samym budowa wartości spółki. Czyli będziemy robić wszystko, co będzie dobre dla rozwoju ES - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Telewizji Polsat.

Zawarta umowa nie wpłynie na ofertę programową Eleven Sport - widzowie kanałów tego nadawcy w Polsce nadal będą mogli oglądać m.in. hiszpańską LaLiga Santander, niemiecką Bundesligę, włoską Serie A TIM, angielski The Emirates FA Cup, wyścigi Formuły 1 oraz polskie i zagraniczne zawody żużlowe. W portfolio nadawcy znajdują się także m.in. prawa do pokazywania turniejów tenisowych, czy gal sztuk walki.

- Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, co udało się nam osiągnąć w bardzo krótkim czasie. Niespełna 3 lata temu weszliśmy jako nowy gracz na nasycony rynek, na którym dominowały silne i uznane marki. Dziś nasze treści sportowe premium dostarczamy do ok. 2 milionów abonentów, jesteśmy obecni w ofertach ponad 100 operatorów i online, oferujemy cztery kanały, w tym jeden dostępny w wersji 4K - mówi Krzysztof Świergiel, dyrektor zarządzający Eleven Sports w Polsce.

Zawarte porozumienie wspiera również międzynarodowe plany rozwoju Eleven Sports dotyczące wejścia na nowe rynki i uruchomienia nowych projektów cyfrowych, na temat których więcej informacji zostanie przekazanych w nadchodzących tygodniach i miesiącach.

- Jesteśmy bardzo dumni z tego, co nam się udało osiągnąć podczas tych trzech lat obecności na rynku polskim i co jest zasługą fantastycznego polskiego zespołu. Potwierdzeniem naszego sukcesu jest umowa z Telewizją Polsat, która doceniła nasze wyniki operacyjne i finansowe oraz dostrzegła nasz potencjał dalszego dynamicznego rozwoju. Porozumienie z Telewizją Polsat otwiera przed nami nowe, niezwykle interesujące możliwości. Wspólnie chcemy odgrywać ważną rolę na polskim rynku telewizyjnych kanałów sportowych - informuje z kolei Marc Watson, Executive Chairman i CEO grupy Eleven Sports.

Nowy prezes

W komunikacie prasowym wysłanym przez nadawców czytamy, że dla Telewizji Polsat, która inwestuje w sport, to naturalny etap rozwoju i kolejna strategiczna inwestycja mająca na celu konsekwentną budowę jak najlepszej oferty programowej.

- Sport zawsze był niezwykle ważny w życiu naszej Grupy, naszych widzów oraz abonentów platformy. Od blisko 20 lat stanowi jeden z filarów oferty programowej Telewizji Polsat i Cyfrowego Polsatu. To z myślą o polskich kibicach konsekwentnie rozwijamy naszą ofertę sportową, uruchamiamy kolejne kanały i sprowadzamy do Polski ważne wydarzenia. Mamy bardzo duże doświadczenie w produkcji i realizacji, współpracujemy z najlepszymi komentatorami i ekspertami i wiemy, czego oczekują widzowie. Dzięki strategicznej współpracy z Eleven Sports wzmocnimy ten obszar, uatrakcyjnimy ofertę i będziemy zapewniać jeszcze więcej prawdziwych sportowych emocji - komentuje z kolei Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat i Cyfrowego Polsatu.

W związku z zawartą umową zostanie powołany nowy zarząd spółki Eleven Sports Network, w którym zasiądzie po dwóch przedstawicieli Telewizji Polsat i Eleven Sports. Maciej Stec zostanie mianowany na stanowisko prezesa zarządu, a Krzysztof Świergiel, dotychczasowy dyrektor zarządzający Eleven Sports Network, będzie pełnił funkcję CEO w tej spółce. Wszyscy przedstawiciele wyższego szczebla kierowniczego Eleven Sports Polska zachowają swoje stanowiska.

Doradcami prawnymi przy transakcji byli: Greenberg Traurig Grzesiak sp.k. dla Telewizji Polsat i Bird&Bird dla Eleven Sports. Trigon pełnił rolę doradcy finansowego dla Telewizji Polsat.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że łączny udział kanałów sportowych Telewizji Polsat w kwietniu 2018 roku wyniósł 0,59 proc. Z kolei kanały z portfolio Eleven Sports Network w tym samym okresie miały łącznie 0,16 proc. udziału.

W pierwszym kwartale br. grupa Cyfrowy Polsat zanotowała 2,34 mld zł wpływów sprzedażowych oraz 292,2 mln zł zysku netto. Liczba abonentów firmy zmalały w skali roku o 1,8 proc. do 5,74 mln, za to liczba sprzedanych im usług zwiększyła się o 3,4 proc. do 13,8 mln.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat za 38 mln euro kupi większościowy pakiet Eleven Sports Network. „Potencjał dalszego dynamicznego rozwoju”

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rita Tita
To jest dobry ruch ze strony Polsatu. Widać, że przygotowują się na rywalizację z grupą Discovery , która obecnie jest największą grupą medialna w Polsce. Oby tylko z Eleven Sports nie zrobili tego, co dzieje się z canal+sport. Bo Eleven ma w sobie ogromny potencjał. Coś mi się wydaje że po tym wszystkim to nic+ już się nie podniesie
34 13
odpowiedź
User
Ren
Skąd oni mają tyle kasy?
37 6
odpowiedź
User
wic
F1 w Polsacie?
37 2
odpowiedź
User
mmm
Ile masz lat?
To pewnie miesięczny zysk Polsatu albo i mniej.
21 1
odpowiedź
User
@bezczelny
Ile masz lat?
To pewnie miesięczny zysk Polsatu albo i mniej.
Jeśli mówimy o czystym zysku - roczny.
14 0
odpowiedź
User
łukasz brzyski
Pamiętam te memy z Solorzem kiedy Kubica był naprawdę blisko startu w F1 w tym sezonie. Memy okazują się prawdą:D
7 1
odpowiedź
User
jacek derucki
To już Eleven 15zł kosztować nie będzie
33 0
odpowiedź
User
tomasz jedrzejwski
Ciekawy ruch pod grupę Discovery...
19 0
odpowiedź
User
marketer
To teraz zaczną na potęgę ciąć reklamami
26 1
odpowiedź
User
walter
Pewnie, żeby abonentom puścić gratis! - żart?
10 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing