SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat SuperHit Festiwal stracił 390 tys. widzów, ale pozostał liderem pasma

Trwającą dwa dni szóstą edycję Polsat SuperHit Festiwal oglądało średnio 1,85 mln widzów, o 390 tys. mniej niż poprzednią odsłonę która się odbywała dwa lata temu przez trzy dni. Stacja w trakcie nadawania imprezy była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 9,88 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Zespół Maneskin podczas występu na Polsat SuperHit Festiwal 2021; fot. Telewizja PolsatArticle

SuperHit Festiwal 2021 na antenie Polsatu transmitowany był przez dwa dni - w okresie od 25 do 26 czerwca br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 1,85 mln widzów, co przełożyło się na 17,95 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 17,79 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,70 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Pierwszego dnia Polsat SuperHit Festiwal 2021 śledziło 1,80 mln widzów, co przełożyło się na odpowiednio 18,22 proc., 17,70 proc. i 17,87 proc. udziału.

Tego dnia odbył się koncert „Płynie w nas gorąca krew”, w ramach którego na sopockiej scenie gościła Beata Kozidrak wraz zespołem Bajm. Kolejna muzyczną gwiazdą wieczoru była Cleo, a następnie widzowie mogli obejrzeć kabaretony w ramach „Sopockiego hitu kabaretowego”. Na scenie pojawili się: Kabaret Moralnego Niepokoju, Kabaret Młodych Panów, Kabaret Ani Mru Mru, Kabaret Smile, Piotr Bałtroczyk, Jerzy Kryszak, Grupa Mocarta, Kabaret Czesuaf i Kalasznikof.

1,91 mln widzów sobotnich koncertów

Drugiego dnia Polsat SuperHit Festiwal 2021 miał miejsce występ rockowego zespołu Maneskin, który został zwycięzcą tegorocznej Eurowizji. Widzowie - w ramach koncertu „Najlepszi z najlepszych” - zobaczyli również artystów, którzy sprzedali najwięcej płyt, ich utwory były najczęściej grane w radiu i zdobywali Bursztynowe Słowiki. Wśród wykonawców znaleźli się: sanah, Kayah, Viki Gabor, Doda, Cleo, Paweł Domagała, Andrzej Piaseczny, Kamil Bednarek, Sławomir, Justyna Steczkowska, Michał Szpak, IRA, Enej, Kortez, Pectus, Golec uOrkiestra i Gromee.

W sobotę imprezę Polsatu śledziło 1,91 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 17,63 proc., 17,89 proc. i 17,50 proc. udziału.

- Przede wszystkim w imieniu wszystkich gwiazd i swoim pragnę podziękować naszym widzom, którzy w komplecie stawili się na Polsat SuperHit Festiwal, zarówno w Operze Leśnej jak i przed telewizorami. Dzięki Wam Polsat był liderem oglądalności przez oba dni festiwalowe. Cieszę się, że to właśnie nasz festiwal był otwarciem wakacji. Czułam wielką moc płynącą z widowni, dałam się porwać tej energii i czerpałam radość ze wspólnej zabawy. Dziękuję Państwu raz jeszcze za te wspólnie spędzone chwile - komentuje Nina Terentiew, dyrektor programowa Telewizji Polsat.

SuperHit Festiwal 2021 miał o 390 tys. widzów mniej niż piąta edycja muzycznego wydarzenia, którą dwa lata temu (tj. w okresie od 24 do 26 maja 2019 roku) śledziło średnio 2,24 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 18,83 proc. w 4+, 20,54 proc. w 16-49 i 20,56 proc. w 16-59.

Polsat w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 10,05 proc. zajęła TVP1, trzeci był TVN (5,98 proc.), a czwarta - TVP2 (4,52 proc.).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Polsat też był zdecydowanym liderem.

Polsat SuperHit Festiwal 6 lat temu zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio. Ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu (odbył się on w 2014 roku) śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76  proc. i 24,36 proc.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej edycji muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 9,88 mln zł. Dla porównania, przed dwoma laty festiwal z reklam przyniósł 20,74 mln zł. Wówczas wydarzenie odbywało się przez trzy dni (dane cennikowe, bez rabatów).

W ub.r. Superhit Festiwal odwołany wskutek epidemii

Polsat Superhit Festiwal odbywał się co roku - od 2015 do 2019 roku (zastępując Sopot TOPtrendy Festiwal). W maju 2020 roku miała mieć miejsce szósta edycja imprezy, ale z powodu pandemii COVID-19 widowisko zostało przeniesione na kolejny rok.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 8,36 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat SuperHit Festiwal stracił 390 tys. widzów, ale pozostał liderem pasma

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Trup
Można dograć prowadzących w kurtkach i puszczać jako Sylwestrową Niemoc Przebojów. Gniot z kiepskim nagłośnieniem i "kabaretami" jak wydmuszki.
odpowiedź
User
hmm
To byl po prostu przaśny festiwal z wypalonymi gwiazdkami pokroju polskiej matki stiflera vel kozidrak
odpowiedź
User
ola
gwiazdy o niebo lepsze,niż te popłuczyny w TVP
odpowiedź