Polscy internauci dłużej na Facebooku niż TikToku, mocno w górę Twitter

W lutym br. Facebook wyprzedził TikToka pod względem średniego czasu korzystania przez polskich internautów. Duży wzrost liczby użytkowników zanotował Twitter, a spory spadek - Blogspot i Wykop.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. Facebooka, jako serwis www i aplikację internetową, odwiedziło 26,26 mln polskich internautów, co dało 87,48 proc. zasięgu. Każdy użytkownik spędził na platformie średnio 14 godzin, 27 minut i 20 sekund.

Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje Instagram, tak jak Facebook należący do koncernu Meta. W zeszłym miesiącu odwiedziło go 16,18 mln polskich internautów (dało to 53,87 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 godziny, 51 minut i 46 sekund.

Powyżej 10 mln użytkowników miały jeszcze dwie platformy. TikTok zanotował 14,15 mln odwiedzających, 47,12 proc. zasięgu oraz 11 godzin, 5 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez internautę, a Twitter - 12,58 mln użytkowników, 41,9 proc. zasięgu oraz 43 minuty i 3 sekundy średniego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/onet-wp-interia-i-twitter-ze-wzrostami-krocej-na-facebooku-youtubie-i-tiktoku-mediapanel-z-lutego,7170021623695489a ##

Pinteresta odwiedziło w lutym 8,43 mln polskich użytkowników, spędzając przeciętnie po 34 minuty i 34 sekundy, a Snapchata - 8,13 mln internautów, z których każdy korzystał średnio przez 2 godziny, 14 minut i 44 sekundy.

Platforma blogowa Blogspot.com (należąca do Google’a) w kategorii społecznościowej miała 7,12 mln użytkowników oraz 4 minuty i 26 sekund średniego czasu korzystania.

Dotyczący życia zawodowego LinkedIn (kilka lat temu kupił go Microsoft) zanotował 6,02 mln odwiedzających oraz 13 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania, służący do zbiórek charytatywnych Siepomaga.pl - 4,39 mln użytkowników oraz 2 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a Wykop - 4,18 mln użytkowników oraz 21 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

Miesiąc do miesiąca Facebook stracił 356,6 tys. internautów (to 1,3 proc. w dół), a średni czas spędzany na platformie przez użytkownika zmalał o 3 godziny, 7 minut i 18 sekund (17,8 proc.). Mimo to Facebook w tej drugiej statystyce wyprzedził TikToka, na którym przeciętny czas korzystania zmniejszył się o 4 godziny, 59 minut i 59 sekund (czyli 31,1 proc.).

Równocześnie TikTok osiągnął wzrost liczby użytkowników o 659,7 tys. (4,9 proc.) do 14,15 mln. To jego kolejny rekordowy wynik w Polsce, w sierpniu ub.r. miał 10,37 mln odwiedzających, w listopadzie - 11,99 mln, a w grudniu - 12,37 mln.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tiktok-klipy-filmiki-czas-limit-10-minut-jak-dodac,7170024057264257a ##

Na Instagramie w lutym liczba polskich użytkowników zwiększyła się o 160,2 tys. (1 proc.), a średni czas korzystania spadł o 59 minut i 43 sekundy (20,5 proc.)

2,9 mln więcej użytkowników Twittera

Zdecydowanie największy wzrost liczby użytkowników osiągnął Twitter - o 2,93 mln, czyli 30,3 proc. Przeciętny czas spędzony na platformie przez odwiedzającego skrócił się o 2 minuty i 56 sekund (6,4 proc.).

Na Snapchacie liczba internautów zwiększyła się o 233 tys. (2,9 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 53 minuty i 47 sekund (28,5 proc.), a na Siepomaga.pl przybyło 660,1 tys. użytkowników (17,7 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o minutę i 19 sekund (33,8 proc.).

Blogspot.pl w kategorii społecznościowej stracił 1,1 mln użytkowników (13,4 proc.) oraz minutę i 11 sekund średniego spędzonego przez odwiedzającego (21,1 proc.).

Z kolei LinkedIn przy spadku liczby użytkowników o 300,2 tys. (4,7 proc.) osiągnął wzrost przeciętnego czasu korzystania o 67 sekund (9,3 proc.). Na Wykopie liczba odwiedzających zmalała o 427,2 tys. (9,3 proc.), a średni czas korzystania zwiększył się o 4 minuty (22,7 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"