SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polskie Radio konsoliduje redakcje internetowe i planuje nowy portal informacyjny. „Wspólny newsroom, ponad 70 osób”

W czerwcu br. zarząd Polskiego Radia zatwierdził przeprowadzenie konsolidacji wszystkich redakcji internetowych oraz zespołów online obsługujących portale poszczególnych anten, w tym redakcję internetową Polskiego Radia 24. Nadawca publiczny pracuje nad zupełnie nowym portalem informacyjnym, który może być gotowy jesienią br. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

fot. Wojciech Kusiński, Polskie Radio Article

Konsolidację nadzorował dyrektor i redaktor naczelny portalu Polskieradio.pl Piotr Chęciński. Nowy, duży newsroom obejmuje ponad 70 pracowników, w tym dziennikarzy i realizatorów treści internetowych. Konsolidacja objęła redakcję internetową PR24, a także m.in. redakcję historyczną oraz zespoły online obsługujące portale poszczególnych anten analogowych i cyfrowych oraz kanały social mediowe.

Polskie Radio wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl, że nadawca publiczny przeprowadził konsolidację redakcji internetowej Polskiego Radia 24 oraz innych zespołów zajmujących się mediami internetowymi ze względu na rozwój tego obszaru.

- Jednym ze strategicznych celów Polskiego Radia S.A. jest ciągły rozwój kanałów internetowych oraz zwiększanie zasobów dostępnych treści, a także stawianie na interaktywność serwisów i bezpośredni kontakt z internautami. Od kilku miesięcy Zarząd Polskiego Radia S.A. prowadzi prace mające na celu rozwój zespołu redaktorów zajmujących się portalem internetowym, obsługą anten, newsami oraz mediami społecznościowymi. W związku z tym wprowadzono szereg zmian, w tym konsolidację zespołów zajmujących się mediami internetowymi oraz - wzorem wielu renomowanych mediów na całym świecie - system wspólnej koordynacji pracy dziennikarzy poprzez wspólny duży newsroom - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl sekcja public relations Polskiego Radia.

- Nie można zatem mówić o „likwidacji portalu Polskiego Radia 24”, gdyż podjęte działania mają skutek dokładnie odwrotny. Przeprowadzona konsolidacja pozwala na wzmocnienie redakcji, rozwój zespołu a także na publikację większej ilości treści - dodaje nadawca.

Nowy portal informacyjny Polskiego Radia

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, obecnie Polskie Radio pracuje nad nowym portalem internetowym, który będzie łączył w sobie treści m.in. newsowe, publicystyczne oraz kulturalne. W ramach wspólnego newsroomu będą je tworzyć dziennikarze z dotychczasowej redakcji internetowej PR24 oraz redaktorzy z innych zespołów online. Polskie Radio rekrutuje także kolejnych pracowników. Możliwe, że projekt wystartuje już jesienią br.

- Pracujemy nad uruchomieniem nowego portalu informacyjnego, który będzie generował newsy m.in. z Polskiego Radia 24. Projekt będą tworzyć dziennikarze ze skonsolidowanego newsroomu Polskiego Radia oraz redaktorzy, którzy dołączają do zespołu w wyniku prowadzonej obecnie rekrutacji. Są to dziennikarze z doświadczeniem pracy w redakcjach internetowych i prasowych - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Piotr Chęciński.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio konsoliduje redakcje internetowe i planuje nowy portal informacyjny. „Wspólny newsroom, ponad 70 osób”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
Polskie Radio anteny główne jak i wszystkie ośrodki regionalne, powinny mieć ujednolicony system wizualny a także powinny wzajemnie się uzupełniać. by artykuły żyły i mogły być "przypinane" do poszczególnych sekcji a nie każda tworzy nową po swojemu
12 2
odpowiedź
User
Konsolidator :))
Sracja-konsolidacja... Większego chaosu to tu chyba nie było. Start portalu przekładany już sto razy, tak że zgłupieć można. A newsroom ani nowy, ani duży. 70 osób to bujda, chyba że jako dziennikarzy liczymy też programistów i sekretarki.
Chyba ktoś tu nie do końca wie o czym mówi.
Może więcej uwagi trzeba poświęcać pracy w PR niż na boku?
22 4
odpowiedź
User
Pawel
Panie Piotrze Checinski szkoda,ze nie ma pana w TVP info,ale zycze wszytkiego najlepszego wszedzie.
6 13
odpowiedź
User
hendrix
Wreszcie! Polskie Radio potrzebuje ludzi z pomysłami i z wizją a nie tylko takich co chcą, "żeby było tak jak było"! wiem co mówię pracowałem pare lat. Krytykować można dopiero gdy bedą efekty ale sam pomysł zmian jest konieczny i tylko ci z pod znaku "nie da się / nie umiem /nie chcę" co chętnie biorą kasę z udawanie pracy będą się wypłakiwać. Nie znam Chęcińskiego ale życzę żeby mu się udało!
8 15
odpowiedź
User
patataj
aktualnych danych to oni nie mają...
był ktoś , sprawdzał ktoś częstotliwości? ponad rok po zmianach a na stronach P.R. cyfrowe kanały dab+ sprzed zmian w 2016
3 1
odpowiedź
User
Hahaha
Koledzy z radia w końcu sie garnęli, ze coś jest nie tam z panem. Hahhaha , dobre! Żebyście wiedzieli co sie działo w TVPInfo. Może czas na trochę prawdy panie....?
9 1
odpowiedź
User
Kimono
panie checinski proszę pozdrowić pana staniszewskiego:))) taki kolega to skarb! I poratuje piątakiem... i uratuje nie raz pupę...
11 1
odpowiedź
User
ZmianaWarty
Checinski był najlepszy w tvpinfo- fakt ze na tle niezłej amatorki koleżanek i kolegów ale zawsze! Facet znał się na gospodarce i potrafił robić show. Brakuje go w telewizji bo teraz jest niezły kabaret,?ale jak umie zrobić internety to szacun bo ta ekipa radiowa to jest do zaorania wystarczy poczytajcie teksty...
2 10
odpowiedź
User
TOM
Polskie Radio anteny główne jak i wszystkie ośrodki regionalne, powinny mieć ujednolicony system wizualny a także powinny wzajemnie się uzupełniać. by artykuły żyły i mogły być "przypinane" do poszczególnych sekcji a nie każda tworzy nową po swojemu

No widzisz, tak się składa że nie bardzo mogą, albowiem ktoś wpadł na pomysł, żeby dać zarobić kolesiom i każda rozgłośnia jest .... niezależną spólką prawa handlowego. Dobra zmiana :)
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing