SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prezes Centrum Życia i Rodziny: przez "Modę na sukces" rozpadają się polskie małżeństwa

W odcinkach serialu "Moda na sukces" kręconych w latach 1987-2021 było 99 ślubów, z czego aż 42 zakończyły się rozwodami, a kolejne 17 unieważniono. Takie wyliczenia podał na konferencji poświęconej kryzysowi małżeństwa i rodziny Paweł Ozdoba, prezes Centrum Życia i Rodziny. - To wzorzec kulturowy, który przesiąknął umysły młodego pokolenia - dowodził.

Bohaterowie "Mody na sukces" Article

"Chłopy po 30 lat poprzebierani w damskie ciuchy. Kozaki, ewidentnie damskie koszulki i spodnie, które wyglądają jak damski kostium. Czy wszyscy zdrowi?" - pytał w sobotni wieczór na Twitterze Paweł Ozdoba, oceniając występ zespołu Måneskin, który znów zagrał na Eurowizji, tym razem w roli gwiazdy tegorocznego konkursu.

Nie przeszkadzał mu za to norweski duet Subwoolfer, czyli Keith i Jim, którzy byli na scenie w żółtych maskach wilków i eleganckich czarnych garniturach. "Szkoda, że oni nie wygrali" - ćwierknął na Twitterze.

Paweł Ozdoba to prezes Centrum Życia i Rodziny. To organizacja, która "broni prawa człowieka do życia od poczęcia do naturalnej śmierci i promuje rodzinę opartą na nierozerwalnym małżeństwie kobiety i mężczyzny". Na ich stronie internetowej widnieje hasło: "Po stronie Cywilizacji Życia". Można się stamtąd dowiedzieć, że Centrum Życia i Rodziny jest przeciwne obowiązkowym szczepieniom przeciw koronawirusowi, apeluje, by Dzień Ojca obchodzić 19 marca, gdy wspomina się św. Józefa, i przestrzega, że "Unia Europejska chce narzucić Polsce uznanie 'praw' osób LGBT".

W ostatni weekend organizacja Pawła Ozdoby zorganizowała w Warszawie procesję różańcową za Polskę. - Musimy uzbroić się w duchowe zbroje i walczyć o Polskę właśnie w duchowy sposób, modląc się za naszą ojczyznę o ustanie ataku militarnego za wschodnią granicą, ale także o ustanie ataku politycznego ze strony brukselskich elit, liberałów i lewaków - wyjaśniał ideę procesji na antenie Radia Maryja, gdzie jest częstym gościem.

Szkodliwe seriale: "Moda na sukces", "Teoria wielkiego podrywu", "Przyjaciele"

Pod koniec kwietnia Paweł Ozdoba zorganizował w stolicy konferencję "Nierozerwalność małżeństwa. Studium upadku wartości". Mówił o kryzysie małżeństwa i rodziny. Krytykował Kościół za niejednoznaczną postawę wobec osób żyjących w tzw. powtórnych związkach. Wskazał na statystyki, z których wynika, że rozpada się co trzecie małżeństwo. Wskazał na winnych: to media, które traktują rozwód jak normalność.

- Każdy pamięta amerykański serial "Moda na sukces". To był hit, wszyscy to musieli oglądać, część się śmiała, część oglądała z zainteresowaniem, część być może nawet pasjonowała. W szczycie zainteresowania jeden odcinek oglądało w Polsce 5 mln osób. To oficjalne dane, które udało mi się znaleźć, a zatem jest to wielki sukces - mówił podczas konferencji Paweł Ozdoba. Za nim w tle widoczny był obraz Jana Pawła II ze złożonymi do modlitwy rękoma.

- Taka oglądalność oznacza, że wszystkie informacje, które pojawiały się w serialu, wpływały na mentalność widzów, kształtowanie ich poglądów i postaw. W latach 1987-2021 zanotowano w serialu aż 99 ślubów, nie wnikam tu, czy były to śluby kościelne, cywilne czy humanistyczne. A jednocześnie 42 rozwody i dodatkowo 17 ślubów zostało unieważnionych, bo para narzeczonych w tym serialu zawierała ślub pomimo tego, że już trwała w jakimś związku małżeńskim. To pokazuje, że śluby w Polsce były przez wiele lat przedstawiane jak karykatura. To na pewno oddziaływało na nasze postrzeganie małżeństwa, rodziny, na myślenie o tym, w jaki sposób można w przyszłości tworzyć rodzinę. Nagle się okazuje, że rozwody to codzienność, po prostu kolejny etap w życiu. Skoro dochodzi do problemów, nieporozumień albo pojawia się nowa osoba, bardzo ładna, atrakcyjna albo mądra, to okazuje się, że jest szansa - perorował Paweł Ozdoba.

Mówił, że największą oglądalność "Moda na sukces" miała w 1997 r. - Aż 60 proc. osób, które miały wtedy włączoną telewizję, włączało ten serial i patrzyło na dziwne sytuacje. Działo się to zarówno w grupie wiekowej 4+, a więc zahaczamy tutaj o dzieci, ale również w pokoleniu 16-49, a zatem można powiedzieć, że młode osoby planujące małżeństwo miały takie, a nie inne wzorce - przekonywał prezes Centrum Życia i Rodziny.

Wspomniał też, że "rewolucja kulturowa nie śpi i bardzo aktywnie działa również w Polsce". Mówiąc o złych wzorcach do naśladowania, wskazał również na seriale "Teoria wielkiego podrywu" i "Przyjaciół". - Tam już w pierwszych odcinkach jedna z głównych postaci rozwodzi się, druga ucieka sprzed ołtarza, a trzecia dochodzi do wniosku, że jest lesbijką, jednocześnie będąc w ciąży z mężczyzną, a gdy rodzi dziecko, wychowuje je ze swoją dziewczyną. To wzorzec kulturowy, który przesiąknął umysły młodego pokolenia, a to wszystko zostawia ślad w naszej świadomości - zaznaczył.

Ponad 8700 odcinków "Mody na sukces"

"Moda na sukces" w Polsce emitowana była pierwotnie przez telewizyjną Jedynkę. Stacja zaczęła emisję serialu jesienią 1994 r. Początkowo cieszył się on ogromną popularnością, potem widownia spadała, a jej utrzymaniu nie sprzyjały zmiany godzin nadawania "Mody na sukces", w tym przeniesienie go na poranki czy przerwy wakacyjne.

Jedynka pod koniec 2014 r. - po 20 latach - zaprzestała emisji "Mody na sukces". Rok później serial pojawił się na platformie Player.pl. Obecnie serwis premierowo dodaje odcinki wyprodukowane w 2019 r. Od kilku lat platforma udostępniała aż siedem nowych odcinków w tygodniu, podczas gdy w USA emitowane jest pięć odcinków w tygodniu. Od drugiego tygodnia kwietnia br. nowe odcinki pojawiają się tylko trzy razy w tygodniu.

W ostatnich latach oprócz Playera serial pokazywały też naziemne stacje Nowa TV (w latach 2016-2017) oraz Antena TV (w 2021 r.). Obie przerwały emisję produkcji, bo nie osiągała ona odpowiedniej oglądalności. Obecnie kanały TVC i Filmax powtarzają odcinki "Mody na sukces" pokazywane wcześniej przez Antena TV (wszystkie te stacje należą do MWE Networks).

Opowiadająca głównie o perypetiach rodziny Forresterów z Los Angeles "Moda na sukces" nadawana jest w USA od 1987 r. Dotąd wyprodukowano ponad 8700 odcinków tej opery mydlanej.

Dołącz do dyskusji: Prezes Centrum Życia i Rodziny: przez "Modę na sukces" rozpadają się polskie małżeństwa

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wartylla
I na coś takiego kasa jest...a na służbę zdrowia nie ma...
58 6
odpowiedź
User
Halina
A śluby Kury czy Marty K to niby jak?
73 5
odpowiedź
User
Jarozbaw Kłamczyński
On tak na serio?!
Kolejny zjeb jak Godek,cwaniaki wyciągające kase od rządu.
69 11
odpowiedź