Przeglądarki internetowe: Chrome w górę w Polsce i na świecie

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w grudniu 2018 r. ponownie zanotowała wzrost udziału w globalnym rynku. Po czterech z rzędu miesiącach zakończonych spadkiem aplikacja Google zyskała także w Polsce.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w grudniu ub.r. Chrome miał w skali globalnej 62,39 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 61,77 proc. w listopadzie.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała spadek z 15,09 proc. do 14,61 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox, ze wzrostem z 4,92 proc. do 4,99 proc. Top 5 zamykają aplikacje UC Browser (spadek z 4,22 proc. do 4,19 proc.) i Opera (spadek z 3,15 proc. do 3,13 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome także zanotował wzrost i oczywiście cały czas jest zdecydowanym liderem. Przeglądarka Google, która wcześniejsze cztery miesiące kończyła spadkami, miała w grudniu ub.r. 76,95 proc. udziału w naszym rynku, wobec 76,51 proc. w listopadzie.

Daleko w tyle za Chrome są w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 7,69 proc. do 7,82 proc.), Samsung Internet (wzrost z 4,49 proc. do 4,51 proc.), Opera (spadek z 4,02 proc. do 3,75 proc.) oraz Safari (spadek z 2,57 proc. do 2,42 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]