Radio w internecie: RMF FM liderem, Radio 357 i Nowy Świat mają ponad pięć razy słuchaczy więcej od Trójki

Na rynku słuchalności radia przez internet zdecydowanie na czele pod względem zasięgu jest RMF FM, a kolejne miejsca zajmują Radio 357 i Radio Nowy Świat z wynikami o ok. 10 razy wyższymi od Trójki.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników nowej fali badania Krajowego Instytutu Mediów, zrealizowanej od grudnia ub.r. do maja, RMF FM przez internet słuchało codziennie średnio 1,4 proc. Polaków w wieku 15 lat i więcej, co daje 437,3 tys. osób. W porównaniu z poprzednią edycją badania, od listopada do kwietnia, liczba codziennych słuchaczy zmalała o 17,4 tys.

Na kolejnych dwóch pozycjach są rozgłośnie tworzone od trzech lat przez byłych dziennikarzy Trójki. Radio Nowy Świat miało 0,6 proc. zasięgu i 198,8 tys. codziennych słuchaczy, a Radio 357 - 0,9 proc. zasięgu i  276,7 tys. codziennych słuchaczy.

Nieco niższe wyniki zanotowały Radio ZET (0,6 proc. zasięgu i 193,5 tys. słuchaczy) oraz Radio Eska (0,6 proc. zasięgu i 182 tys. słuchaczy).

Z rozgłośni Polskiego Radia najpopularniejsza pod tym względem jest Jedynka (0,1 proc. zasięgu i 33,4 tys. słuchaczy), niżej znalazły się m.in. Trójka (0,1 proc. zasięgu i 25,6 tys. słuchaczy) i Polskie Radio 24 (0,1 proc. zasięgu i 19,2 tys. słuchaczy).

Z kolei nadawane wyłącznie internetowo RMF24 osiągnęło 0,1 proc. zasięgu i 29,9 tys. słuchaczy.

2,3 mln Polaków słucha radia przez internet

W nowej edycji badania liczbę Polaków słuchających radia w internecie oszacowano na 2,31 mln. Miesiąc wcześniej było to 2,31 mln, a we wcześniejszych dwóch falach - 2,31 mln.

grafika

Udział RMF FM w rynku słuchalności radia przez internet wyniósł 20,2 proc., o 0,2 pkt proc. mniej niż w poprzedniej fali badania. Wynik Radia Nowy Świat zmalał z 9,5 do 9,2 proc., Radia Eska - z 7,7 do 7,2 proc., a Antyradia - z 3,3 do 3 proc.

Natomiast udział Radio 357 poszedł w górę z 13,8 do 14,1 proc., Radia ZET - z 6,6 do 7,3 proc., a Radia VOX FM - z 1,7 do 2,3 proc.

grafika

Średni czas słuchania RMF FM w ciągu doby sięgnął 198 minut, wobec 191 minut w fali badania wcześniejszej o miesiąc. Radio 357 osiągnął w tej statystyce wzrost ze 196 do 208 minut, ChilliZet - ze 166 do 181 minut, a Radio VOX FM - ze 195 do 230 minut.

W przypadku Radia Nowy Świat wynik zmalał z 204 do 198 minut. TOK FM –zanotowało spadek ze 148 do 142 minut, a Antyradio - ze 179 do 166 minut.

grafika

Badanie Krajowego Instytutu Mediów realizowane jest w sposób ciągły, na w pełni reprezentatywnej próbie. Miesięcznie realizowanych jest 11 900 wywiadów. Każdego dnia (z wyłączeniem dni świątecznych i długich weekendów) przeprowadzane są średnio 420 wywiady telefoniczne.

Badaniem objęte są osoby w wieku 15 lat i więcej, zamieszkujące na terenie Polski, do których numery telefonów komórkowych zostały wygenerowane losowo. Cechą samej próby jest duża szczegółowość, pozwalająca pokazać kompleksowy obraz słuchalności treści audio.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa