Radio w internecie: RMF FM liderem, Radio 357 i Nowy Świat mają ponad pięć razy słuchaczy więcej od Trójki

Na rynku słuchalności radia przez internet zdecydowanie na czele pod względem zasięgu jest RMF FM, a kolejne miejsca zajmują Radio 357 i Radio Nowy Świat z wynikami o ok. 10 razy wyższymi od Trójki.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników nowej fali badania Krajowego Instytutu Mediów, zrealizowanej od grudnia ub.r. do maja, RMF FM przez internet słuchało codziennie średnio 1,4 proc. Polaków w wieku 15 lat i więcej, co daje 437,3 tys. osób. W porównaniu z poprzednią edycją badania, od listopada do kwietnia, liczba codziennych słuchaczy zmalała o 17,4 tys.

Na kolejnych dwóch pozycjach są rozgłośnie tworzone od trzech lat przez byłych dziennikarzy Trójki. Radio Nowy Świat miało 0,6 proc. zasięgu i 198,8 tys. codziennych słuchaczy, a Radio 357 - 0,9 proc. zasięgu i  276,7 tys. codziennych słuchaczy.

Nieco niższe wyniki zanotowały Radio ZET (0,6 proc. zasięgu i 193,5 tys. słuchaczy) oraz Radio Eska (0,6 proc. zasięgu i 182 tys. słuchaczy).

Z rozgłośni Polskiego Radia najpopularniejsza pod tym względem jest Jedynka (0,1 proc. zasięgu i 33,4 tys. słuchaczy), niżej znalazły się m.in. Trójka (0,1 proc. zasięgu i 25,6 tys. słuchaczy) i Polskie Radio 24 (0,1 proc. zasięgu i 19,2 tys. słuchaczy).

Z kolei nadawane wyłącznie internetowo RMF24 osiągnęło 0,1 proc. zasięgu i 29,9 tys. słuchaczy.

2,3 mln Polaków słucha radia przez internet

W nowej edycji badania liczbę Polaków słuchających radia w internecie oszacowano na 2,31 mln. Miesiąc wcześniej było to 2,31 mln, a we wcześniejszych dwóch falach - 2,31 mln.

grafika

Udział RMF FM w rynku słuchalności radia przez internet wyniósł 20,2 proc., o 0,2 pkt proc. mniej niż w poprzedniej fali badania. Wynik Radia Nowy Świat zmalał z 9,5 do 9,2 proc., Radia Eska - z 7,7 do 7,2 proc., a Antyradia - z 3,3 do 3 proc.

Natomiast udział Radio 357 poszedł w górę z 13,8 do 14,1 proc., Radia ZET - z 6,6 do 7,3 proc., a Radia VOX FM - z 1,7 do 2,3 proc.

grafika

Średni czas słuchania RMF FM w ciągu doby sięgnął 198 minut, wobec 191 minut w fali badania wcześniejszej o miesiąc. Radio 357 osiągnął w tej statystyce wzrost ze 196 do 208 minut, ChilliZet - ze 166 do 181 minut, a Radio VOX FM - ze 195 do 230 minut.

W przypadku Radia Nowy Świat wynik zmalał z 204 do 198 minut. TOK FM –zanotowało spadek ze 148 do 142 minut, a Antyradio - ze 179 do 166 minut.

grafika

Badanie Krajowego Instytutu Mediów realizowane jest w sposób ciągły, na w pełni reprezentatywnej próbie. Miesięcznie realizowanych jest 11 900 wywiadów. Każdego dnia (z wyłączeniem dni świątecznych i długich weekendów) przeprowadzane są średnio 420 wywiady telefoniczne.

Badaniem objęte są osoby w wieku 15 lat i więcej, zamieszkujące na terenie Polski, do których numery telefonów komórkowych zostały wygenerowane losowo. Cechą samej próby jest duża szczegółowość, pozwalająca pokazać kompleksowy obraz słuchalności treści audio.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska krytykowany już na starcie. Co poszło nie tak z rebrandingiem CPK?

Port Polska krytykowany już na starcie. Co poszło nie tak z rebrandingiem CPK?

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Republika zebrała 5,5 mln zł na wozy, ale wciąż ich nie ma. Wiemy, kiedy się pojawią

Republika zebrała 5,5 mln zł na wozy, ale wciąż ich nie ma. Wiemy, kiedy się pojawią

Ten prezent naprawdę działa. Badania pokazują, dlaczego doświadczenia wygrywają z rzeczami
Materiał reklamowy

Ten prezent naprawdę działa. Badania pokazują, dlaczego doświadczenia wygrywają z rzeczami

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami