Radio Wnet chce nadawać w Warszawie i Krakowie. „Szykujemy się od kilku miesięcy”

Radio Wnet powalczy w konkursie KRRiT o wolne częstotliwości w Warszawie i Krakowie. - Mamy pomysł i chcemy zbudować bardzo przyzwoite, dobre radio - powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krzysztof Skowroński, założyciel i szef stacji.

nb
nb
Udostępnij artykuł:

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl w konkursie weźmie udział Radio Wnet, które w oparciu o zgodę na emisję okolicznościową nadawało na częstotliwości 87,8 MHz w okresie od 16 października ubiegłego roku do 13 stycznia br. Po tym czasie stacja zgłosiła się z wnioskiem o zgodę na przeprowadzanie testów do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, jednak zgody na dalsze testy nie wyraził przewodniczący KRRiT, Witold Kołodziejski (prezes UKE wydaje zgodę w porozumieniu z przewodniczącym KRRiT). Gdyby szef KRRiT zgodził się na dalsze testy - trwałyby do 3 czerwca br.

- Potwierdzam, do konkursu koncesyjnego szykujemy się właściwie od kilku miesięcy. Nadajemy od 9 lat, mamy pomysł i chcemy zbudować bardzo przyzwoite, dobre radio - powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, Krzysztof Skowroński, założyciel i szef stacji.

Pytany o warunki stawiane przez Krajową Radę, dotyczące wymogów zawartości programu, prezentowanego przez stację, która chce ubiegać się o koncesję, odpowiedział: - To warunki, które potrafimy spełnić. Co prawda Radio Wnet nadaje audycje, które trwają trzy godziny - od 7 do 10, ale jest to audycja uniwersalna, porusza wszystkie tematy - stwierdził Skowroński.

Krystyna Pawłowicz pyta o częstotliwości dla Radia Wnet

W sprawie Radia Wnet interweniowała m.in. posłanka PiS Krystyna Pawłowicz, która o częstotliwość dla uruchomionego w 2009 roku Radia Wnet zapytała najpierw w poselskiej interpelacji, a potem bezpośrednio zwracając się na Twitterze do przewodniczącego KRRiT.

Otrzymała wtedy odpowiedź Rady: „brakuje częstotliwości w dużych miastach, a poza tym obowiązują ścisłe procedury koncesyjne. Być może jednak wkrótce w Warszawie zwolni się pasmo po Radiu Bajka, któremu cofnięto zezwolenie na nadawanie”.

Częstotliwości zwolnione po Radiu Bajka

Wcześniej z częstotliwości 87,8 MHz korzystało Radio Bajka, któremu cofnięto zezwolenie na nadawanie. Fundacja Bajka otrzymała koncesję na nadawanie programu adresowanego do dzieci (głównie w wieku od 2 do 7 lat) w grudniu 2010 roku. Niemal od razu decyzję tę zaskarżył jeden z wnioskodawców i sprawa trafiła do sądu. W 2015 roku stacja faktycznie zniknęła z eteru, a w grudniu ub.r. cofnięto jej koncesję.

W Krakowie na 95,2 MHz również nadawało Radio Bajka, które koncesję uzyskało w lipcu 2011 roku. W konkursie o częstotliwości Fundacja Na Rzecz Rozwoju Dzieci pokonała wtedy m.in. spółki Grupy Radiowej Agory, Hobby.net z Legionowa, Polish Sports Network z Lublina, Radio Top z Kielc, nadawcę programu Radio FaMa oraz spółkę Multimedia i Zet Premium.

Radio o charakterze uniwersalnym

W związku z ogłoszeniem przez KRRiT wolnych częstotliwości, nadawcy będą mogli składać wnioski o udzielenie jednej koncesji na okres 10 lat, na rozpowszechnianie programu radiowego o charakterze uniwersalnym. Chodzi o program zawierający różne gatunki i formy radiowe oraz różnorodną problematykę.

Wymogi, jakie stawia Krajowa Rada względem nadawcy, to także konieczność zawarcia w programie audycji informacyjnych, publicystycznych o tematyce społeczno-politycznej oraz wspólnotowo-twórczych, uwzględniających polską tradycję, historię i kulturę.   Program ma być rozpowszechniany codziennie przez 24 godziny na dobę. Audycje słowne i inne przekazy mają stanowić nie mniej niż 30 proc. tygodniowego czasu nadawania w godzinach 6 -23.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"