SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama "Symbole minionego wieku"

W ostatnim czasie daje się zaobserwować znaczny wzrost zainteresowania tematyką socjalizmu wśród reklamodawców

Odniesienie do popularnych i wtłaczanych nam przez propagandę minionego wieku haseł to pewnego rodzaju prowokacja.

W kwietniu 2004 roku tematykę rewolucyjną jako pierwsza w swej kampanii reklamowej wykorzystała firma NetArt reklamując usługi rejestracji domen w serwisie http://www.nazwa.pl/. W kampanii "REWOLUCJA" promującej rejestrację domen hasłem "WŁASNA DOMENA DLA KAŻDEGO OBYWATELA" jako jeden z motywów wykorzystany zotał wizerunek Lenina - wodza Rewolucji Październikowej. Takie posunięcie wzbudziło wiele dyskusji i kontrowersji. Założenia kampanii zostały jednak w pełni zrealizowane. "Nie mamy na celu propagowania aspektów politycznych ani historycznych związanych z prezentowaną postacią. Wizerunek Lenina traktujemy jedynie jako jeden z symboli rewolucji, która jest hasłem przewodnim naszej obecnej kampanii. Nie jest to jednak jedyny motyw rewolucyjny wykorzystywany w naszych obecnych materiałach reklamowych." - mówił wówczas Tomasz Żyła, dyr. ds. Marketingu NetArt.

Obecnie na rynku reklamy jak i w mediach można zauważyć częste nawiązanie do rewolucyjno - socjalistycznych symboli minionego wieku. 22 lipca 2004 roku TVP w 60 rocznicę uchwalenia Manifestu PKWN zorganizowała "PRL-owe wspominki".

Motywy socjalistyczne w swojej kampanii reklamowej wykorzystał również mBank - lider bankowości elektronicznej  promując jeden ze swoich produktów pod hasłem "Obywatele Nowożeńcy! ... Gierek mógł - wy też możecie". Prezentowane przez mBank materiały są jednak łudząco podobne do prowadzonej od dłuższego czasu kampanii NetArt "REWOLUCJA". Czyżby agencji reklamowej zabrakło pomysłu?

Marketerom NetArt gratulujemy pomysłu stworzenia nowego trendu reklamy internetowej - mówi jeden z pracowników z większej internetowej sieci reklamowej.

Dołącz do dyskusji: Reklama "Symbole minionego wieku"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl