Reklamy butiku Moliera 2 z hasłem „Szczęśliwa żona to szczęśliwy mąż” oskarżane o seksizm

Butik Moliera 2 prowadzi kampanię marketingową obejmującą internet oraz outdoor. Falę krytyki wzbudziło zamieszczone w reklamach hasło: „Szczęśliwa żona to szczęśliwy mąż, dlatego nowe buty kupuję z myślą o nim”.

Udostępnij artykuł:
Reklamy butiku Moliera 2 z hasłem „Szczęśliwa żona to szczęśliwy mąż” oskarżane o seksizm

Na kreacji reklamowej pokazano damską szpilkę w kobiecej dłoni i hasło: „Szczęśliwa żona to szczęśliwy mąż, dlatego nowe buty kupuję z myślą o nim”. Taki billboard w postaci wielkoformatowej siatki zawisł na jednej z kamienic w centrum Warszawy oraz pojawił się social mediowych kanałach butiku z luksusową odzieżą i obuwiem dla kobiet Moliera 2.

Dominika Dadas z działu PR butiku wyjaśniła, że layout reklamowy ma formę mema i z założenia ma bawić, dawać wyłącznie powody do uśmiechu. - Absolutnie nie należy go odczytywać dosłownie. Naszym celem nie było budzenie negatywnych skojarzeń ani jakakolwiek obraza uczuć - stwierdziła Dadas.

Dodała, że użyty slogan nawiązuje do "wymówek”, które padają między parami podczas zakupów w sklepie Moliera 2 a krytyka reklamy to skutek zbyt dosłownego odczytania hasła.

 

Pod tym postem butiku na Facebooku pojawiło się około 200 komentarzy, z czego większość ma negatywny wydźwięk. „ Naprawdę uważacie, że to fajny przekaz dla kobiet w 2019 roku? Kupowanie szpilek z myślą o mężu? Jesteście luksusowym butikiem, a komunikujecie się jak bardzo, bardzo słaba marka” - stwierdziła jedna z internautek. Inna dodała: „Nie wiem kto wam podrzucił to seksistowskie i przykre copy, ale powinniście zakończyć z tą osobą współpracę. A przy okazji postukać się obcasem w czerep”.

Kolejne internautki stwierdziły: „Stereotyp najniższego rzędu! Reklama koszmar, osoba odpowiedzialna za to jest do zwolnienia. Ubrania macie ładne, ale serio są to wartości dla kobiety XXI wieku? Dziewczyny kupujcie wszystko z myślą o sobie”,  „Ta reklama jest tak żenująca, że aż trudno to wyrazić. Lepiej byłoby to usunąć jak najszybciej... Na szczęście ładne buty można kupić w tak wielu miejscach, że nie trzeba sobie waszą marką zawracać głowy.”, „ Nie wiem w jakiej epoce zatrzymał się wasz copy, ale fui, kobiecie w XXI wieku do szczęścia potrzeba więcej niż pary pantofli i uśmiechu męża...”, „Miało być odniesienie do "happy wife, happy life" a wyszło jak wyszło. Chyba nie ten rynek i nie to poczucie humoru :) I chyba jeszcze długo nie”.

Przedstawiciele butiku nie odpowiadają na Facebooku na komentarze internautów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP

2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP

Wojciech Kuśpik w zarządzie Gremi Media, odwołano Radosława Kucko

Wojciech Kuśpik w zarządzie Gremi Media, odwołano Radosława Kucko

Piotr Ikonowicz wyszedł ze studia Republiki po kłótni z Miłoszem Kłeczkiem

Piotr Ikonowicz wyszedł ze studia Republiki po kłótni z Miłoszem Kłeczkiem

Program Tomasza Sekielskiego znów zmienia dzień emisji. Powrót do starego pasma

Program Tomasza Sekielskiego znów zmienia dzień emisji. Powrót do starego pasma

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Nowy kabel telekomunikacyjny przez Atlantyk ominie Stany Zjednoczone?

Nowy kabel telekomunikacyjny przez Atlantyk ominie Stany Zjednoczone?