SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM wraca na pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych mediów. Wysoko Wirtualnemedia.pl

Radio RMF FM w kwietniu wyprzedziło "Rzeczpospolitą" i Onet w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów, opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W czołówce najczęściej cytowanych mediów internetowych kolejny miesiąc są Wirtualnemedia.pl

W kwietniu w zestawieniu najczęściej cytowanych tytułów mediowych w Polsce niezmiennie największy udział ma prasa (33 proc.), przed telewizją (27 proc.). Po 20 proc. mają portale internetowe w kolejności Onet, Wirtualna Polska i Interia oraz radio -  RMF FM, Polskie Radio 24 oraz Radio Plus.

Kwietniowy ranking IMM otwiera, po awansie z czwartego miejsca, RMF FM, cytowane przez krajowych dziennikarzy prawie 1,8 tys. razy. Na drugim miejscu znalazła się "Rzeczpospolita", która w artykułach pozostałych redakcji pojawiła się ponad 1,7 tys. razy, natomiast podium zamyka mający zaledwie o dwa cytowania mniej – Onet.

Wirtualnemedia.pl w TOP5 mediów internetowych

Pierwsze miejsce w rankingu portali internetowych utrzymuje Onet, na którego informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w kwietniu 1,7 tys. razy. Portal informował między innymi o wstrzymaniu dostaw rosyjskiego gazu do Polski oraz o zebraniu się sztabu kryzysowego w Ministerstwie Klimatu.

Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem prawie 1,5 tys. powołań. Podium jak dotychczas zamyka Interia, tym razem z liczbą 1,2 tys. cytowań.

Na miejscu czwartym znajdują się Wirtualnemedia.pl. Na informacje naszego portalu inne redakcje powoływały się w kwietniu 500 razy.

Najczęściej cytowane media drukowane - "Rzeczpospolita", " Dziennik Gazeta Prawna" oraz "Fakt"

W rankingu prasy liderem pozostaje "Rzeczpospolita", która w kwietniu opublikowała między innymi sondaż na temat źródła wsparcia finansowego dla uchodźców z Ukrainy. Drugie miejsce z wynikiem ponad 1 tys. cytowań zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna", a podium zamyka "Fakt", na którego informacje inne redakcje w kraju powoływały się 992 razy.

Liderem wśród tygodników i dwutygodników były "Sieci" dzięki wywiadowi z Jarosławem Kaczyńskim. Na drugim miejscu ponownie znajduje się "Viva" z liczbą 316 cytowań. Awans o dwie pozycja oraz trzecie miejsce w zestawieniu zanotował dwutygodnik "Do Rzeczy" (202 wzmianki), który we współpracy z firmą Estymator przeprowadził i opublikował sondaż poparcia w wyborach parlamentarnych dla wszystkich partii obecnych w polskim Sejmie.

W części zestawienia IMM poświęconej miesięcznikom i dwumiesięcznikom liderem niezmiennie jest "Forbes" przed "Press" i "Twoim Stylem".

TVN24 przed Polsat News w rankingu telewizyjnym

Na pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych powraca TVN24 z wynikiem 1,1 tys. powołań. Na antenie wyemitowano między innymi wywiad z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim, który poinformował o prowadzonych rozmowach w sprawie wstrzymania dostaw szczepionek przeciw COVID-19 ze względu na znaczny spadek zapotrzebowania oraz nowe wydatki związane z pomocą dla uchodźców z Ukrainy.

Drugie miejsce w rankingu zajmuje Polsat News cytowany przez innych dziennikarzy 813 razy, natomiast podium podobnie jak w zeszłym miesiącu zamyka TVN z liczbą 661 wzmianek w innych tytułach.

RMF FM dominuje w radiu

Liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych niezmiennie pozostaje RMF FM z wynikiem prawie 1,8 tys. cytowań w innych mediach. Na miejsce drugie w rankingu awans odnotowuje Polskie Radio 24 z liczbą 695 powołań. Podium kwietniowego zestawienia podobnie jak w poprzednim miesiącu zamyka Radio Plus (617 cytowań).

"Rzeczpospolita" i Money liderami mediów ekonomiczno–biznesowych

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się Rzeczpospolita. Drugie miejsce ponownie zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna", na który inne redakcje w kraju powoływały się między innymi za sprawą rankingu, przeprowadzonego przez gazetę we współpracy ze stacją RMF FM.

Podium tej części rankingu zamyka "Forbes".

TOP 5 najbardziej opiniotwórczych portali o profilu biznesowym w kwietniu tworzą tworzą Money, Business Insider Polska, Bankier, 300gospodarka i Wnp.

 

Radio Wrocław najczęściej cytowane wśród mediów regionalnych

 

Liderem rankingu najczęściej cytowanych mediów regionalnych jest Radio Wrocław, na które pozostałe media powoływały się 127 razy. 

Na drugim miejscu, także ze wzrostem o trzy miejsca w rankingu, uplasowała się Gazeta Krakowska. Pozostałe redakcje w kwietniu powoływały się na to medium 84 razy. Zaledwie kilka cytowań mniej odnotowało Radio Poznań, które zamyka podium.

Po raz pierwszy IMM podał także połączone cytowania mediów należących do poszczególnych wydawnictw medialnych. Tu liderem jest Ringier Axel Springer Polska (4181 cytowań). Dalej jest Telewizja Polsat (2454 cytowań) oraz Wirtualna Polska Media (2440 cytowań).

 

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 27 404 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 kwietnia 2022 roku.

 

Dołącz do dyskusji: RMF FM wraca na pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych mediów. Wysoko Wirtualnemedia.pl

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seba
Hahahahaha
Kasujemy komentarze
odpowiedź
User
bromba i inni
Tony reklam co chwila, konkursów, SMS-ów, zdrapek, srapek, zestaw tych samych kilkuset piosenek. Kiedy oni mają czas na "opiniotwórczość" to ja nie wiem.
odpowiedź
User
Pawel
Dla mnie opiniotwórcze to są stacje informacyjne np.PR24.
odpowiedź