SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w styczniu w Polsce. Awans Wirtualnemedia.pl

Według najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce jest stacja RMF FM. Badanie od nowego roku zostało rozszerzone o ranking mediów o tematyce zdrowotnej. Awans na czwarte miejsce najczęściej cytowanych mediów internetowych notują Wirtualnemedia.pl.

Radio RMF FM z liczbą 2,3 tys. powołań utrzymuje pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Znaczny skok cytowań stacja odnotowała między innymi w związku z wywiadem z premierem Mateuszem Morawieckim, który zapowiedział rządowe prace nad projektem opodatkowania dodatkowych mieszkań oraz zaapelował do marszałka Senatu o przyjęcie nowelizacji ustawy o Sądzie Najwyższym bez poprawek, co przyspieszy otrzymanie przez Polskę pieniędzy z KPO.

Na drugim miejscu z wynikiem zaledwie 11. powołań mniej znalazło się Radio Zet. Wysoki awans stacji na podium zapewnił między innymi głośny wywiad z byłym ministrem spraw zagranicznych Radosławem Sikorskim, który powiedział na antenie, że na początku wybuchu wojny na Ukrainie polska partia rządząca mogła dopuszczać możliwość rozbioru Ukrainy. Podium zestawienia z awansem o jedno miejsce zamyka natomiast "Rzeczpospolita" z wynikiem 2 tys. odniesień w innych tytułach.

Wirtualnemedia.pl awansują w kategorii serwisów internetowych

Wirtualna Polska (1,8 tys.) utrzymuje pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w Polsce. Drugie miejsce zajmuje Onet z liczbą prawie 1,6 tys. wzmianek w innych tytułach. Podium niezmiennie w stosunku do ubiegłego miesiąca zamyka Interia (1 tys.).

Na czwarte miejsce powraca redakcja Wirtualnemedia.pl, na którą dziennikarze innych mediów powoływali się łącznie 680 razy. W styczniu informowaliśmy o zakończonym śledztwie Watchdog Polska na temat honorariów, które mieli otrzymać  artyści występujący na charytatywnym koncercie "Solidarni z Ukrainą".

"Gazeta Wyborcza" ponownie na podium mediów drukowanych

Na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych utrzymuje się "Rzeczpospolita", przed "Gazetą Wyborczą, cytowaną w ubiegłym miesiącu 1,5 tys. razy i "Faktem" z 1,3 tys. wzmianek.

Na pierwszym miejscu rankingu najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników znalazło się "Do Rzeczy" – w styczniu gazeta odnotowała wzrost o trzy pozycje z liczbą 348 cytowań w innych mediach. Miejsce drugie należy ex aquo do dwutygodników "Viva" oraz "Wprost", wzmiankowanych po 223 razy. Podium natomiast zamyka "Gazeta Polska" z liczbą 189 wzmianek w innych tytułach.

Magazyn dla młodzieży "Perspektywy" otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników z liczbą 700 odwołań w innych mediach, wyprzedza "Press" i "Forbes".

TVN24 liderem telewizji w związku z ujawnieniem afery „Willa Plus”

TVN24 z wynikiem prawie 1,3 tys. cytowań utrzymuje pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych w kraju. Dziennikarze redakcji między innymi jako pierwsi dotarli do listy kilkunastu nieruchomości (willi, apartamentów i działek), które wygrały granty w ramach konkursu organizowanego przez MEiN o łącznej kwocie 40 mln zł, potocznie nazwanym przez media programem „Willa Plus”. Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje kolejna stacja Warner Bros. Discovery - TVN (1,2 tys. cytowań). Podium z awansem o jedną pozycję zamyka Polsat News (1 tys.).

Radio Zet tuż za RMF FM

Radio RMF FM jest najbardziej opiniotwórczą rozgłośnią radiową w Polsce, drugie miejsce podobnie jak w poprzednim zestawieniu należy do Radia Zet. Podium zamyka natomiast Program I Polskiego Radia (682 wzmianki).

Business Insider utrzymuje się na szczycie zestawienia portali ekonomiczno-biznesowych

Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Business Insider (466 wzmianek). Dalej Money mający 34 cytowania mniej (432). Miejsce trzecie zajmuje Bankier (179).

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita". Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna" (979), a podium ze wzrostem o jedno oczko należy do "Puls Biznesu" (244).

Nowa kategoria - media o zdrowiu. Liderem Rynek Zdrowia

Premierę w raporcie IMM ma nowy ranking TOP 5 mediów o tematyce zdrowotnej. W pierwszym zestawieniu pozycję lidera zajmuje kwartalnik "Rynek Zdrowia", docierający głównie do środowiska medycznego, na który dziennikarze powoływali się w styczniu 100 razy. Miejsce drugie należy do portalu Medonet (81 cytowań), a podium zamyka "Puls Medycyny". W Top 5 znalazł się także miesięcznik "Medycyna Praktyczna" wzmiankowany przez inne media 36 razy, a ranking zamyka portal Poradnik Zdrowie mający zaledwie jedno cytowanie mniej (35).

Radio Wrocław oraz Radio Szczecin liderami mediów regionalnych

Miejsce pierwsze w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych ponownie należy do Radia Wrocław cytowanego 132 razy.

Kolejne miejsce zajmuje Radio Poznań, na którego publikacje powoływano się w styczniu 130 razy, tym samym medium odnotowało wzrost aż o osiem pozycji w stosunku do grudnia. Ostatnie miejsce na podium, podobnie do poprzedniego zestawienia zajmuje Radio Szczecin, cytowane przez inne tytuły w kraju 126 razy.

Cyfrowy Polsat awansuje na podium zestawienia wydawnictw

Niezmiennie pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Medonet, Plejada i Przegląd Sportowy, łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie 4,8 tys. razy.

Na drugie miejsce awansuje grupa Cyfrowy Polsat z łącznym wynikiem prawie 2,9 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik. Podium zamyka Wirtualna Polska (Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP), której materiały redakcyjne łącznie pojawiły się ponad 2,8 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju.

Największe awans o trzy miejsca odnotowały grupa Eurozet (2,6 tys.) reprezentowana przez Radio Zet i Radio Plus, oraz Agora i jej tytuły Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl, TOK FM, Sport.pl, Plotek.pl (2,5 tys.).

Analizę częstotliwości 36 249 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 - 31 stycznia 2023 roku.

Dołącz do dyskusji: RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w styczniu w Polsce. Awans Wirtualnemedia.pl

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fred
Trudno zrozumieć te rankingi. W jaki sposób zostały stworzone. I czy tak nie było, że jest to lipa. Forma reklamy. A już tytuł artykułu,
że mamy do czynienia z najbardziej opiniotwórczymi medium w styczniu b.r. Wszystkie takie rankingi tworzone są głównie pod
clicbajty / WP/ czy pod reklamodawców.
odpowiedź
User
MCMLXXXV
RMF to nic innego jak połączenie CBOS-u i loży masońskiej, na czele której stoi Wielki Mistrz, czyli dyrektor muzyczny Adam Czerwiński.
odpowiedź
User
Tadek
Chyba najbardziej denna stacja w kraju. Myślałem że Zetka jest najbardziej opiniotwórcza. Co to 11 powołań mniej, co to za dziwne badania.
odpowiedź