RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w styczniu w Polsce. Awans Wirtualnemedia.pl

Według najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce jest stacja RMF FM. Badanie od nowego roku zostało rozszerzone o ranking mediów o tematyce zdrowotnej. Awans na czwarte miejsce najczęściej cytowanych mediów internetowych notują Wirtualnemedia.pl.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Radio RMF FM z liczbą 2,3 tys. powołań utrzymuje pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Znaczny skok cytowań stacja odnotowała między innymi w związku z wywiadem z premierem Mateuszem Morawieckim, który zapowiedział rządowe prace nad projektem opodatkowania dodatkowych mieszkań oraz zaapelował do marszałka Senatu o przyjęcie nowelizacji ustawy o Sądzie Najwyższym bez poprawek, co przyspieszy otrzymanie przez Polskę pieniędzy z KPO.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rmf-fm-najbardziej-opiniotworcze-medium-2022-rok-wirtualnemedia-pl-w-czolowce-redakcji-internetowych ##

Na drugim miejscu z wynikiem zaledwie 11. powołań mniej znalazło się Radio Zet. Wysoki awans stacji na podium zapewnił między innymi głośny wywiad z byłym ministrem spraw zagranicznych Radosławem Sikorskim, który powiedział na antenie, że na początku wybuchu wojny na Ukrainie polska partia rządząca mogła dopuszczać możliwość rozbioru Ukrainy. Podium zestawienia z awansem o jedno miejsce zamyka natomiast "Rzeczpospolita" z wynikiem 2 tys. odniesień w innych tytułach.

grafika

Wirtualnemedia.pl awansują w kategorii serwisów internetowych

Wirtualna Polska (1,8 tys.) utrzymuje pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w Polsce. Drugie miejsce zajmuje Onet z liczbą prawie 1,6 tys. wzmianek w innych tytułach. Podium niezmiennie w stosunku do ubiegłego miesiąca zamyka Interia (1 tys.).

Na czwarte miejsce powraca redakcja Wirtualnemedia.pl, na którą dziennikarze innych mediów powoływali się łącznie 680 razy. W styczniu informowaliśmy o zakończonym śledztwie Watchdog Polska na temat honorariów, które mieli otrzymać  artyści występujący na charytatywnym koncercie "Solidarni z Ukrainą".

grafika

"Gazeta Wyborcza" ponownie na podium mediów drukowanych

Na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych utrzymuje się "Rzeczpospolita", przed "Gazetą Wyborczą, cytowaną w ubiegłym miesiącu 1,5 tys. razy i "Faktem" z 1,3 tys. wzmianek.

grafika

Na pierwszym miejscu rankingu najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników znalazło się "Do Rzeczy" – w styczniu gazeta odnotowała wzrost o trzy pozycje z liczbą 348 cytowań w innych mediach. Miejsce drugie należy ex aquo do dwutygodników "Viva" oraz "Wprost", wzmiankowanych po 223 razy. Podium natomiast zamyka "Gazeta Polska" z liczbą 189 wzmianek w innych tytułach.

grafika

Magazyn dla młodzieży "Perspektywy" otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników z liczbą 700 odwołań w innych mediach, wyprzedza "Press" i "Forbes".

grafika

TVN24 liderem telewizji w związku z ujawnieniem afery „Willa Plus”

TVN24 z wynikiem prawie 1,3 tys. cytowań utrzymuje pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych w kraju. Dziennikarze redakcji między innymi jako pierwsi dotarli do listy kilkunastu nieruchomości (willi, apartamentów i działek), które wygrały granty w ramach konkursu organizowanego przez MEiN o łącznej kwocie 40 mln zł, potocznie nazwanym przez media programem „Willa Plus”. Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje kolejna stacja Warner Bros. Discovery - TVN (1,2 tys. cytowań). Podium z awansem o jedną pozycję zamyka Polsat News (1 tys.).

grafika

Radio Zet tuż za RMF FM

Radio RMF FM jest najbardziej opiniotwórczą rozgłośnią radiową w Polsce, drugie miejsce podobnie jak w poprzednim zestawieniu należy do Radia Zet. Podium zamyka natomiast Program I Polskiego Radia (682 wzmianki).

Business Insider utrzymuje się na szczycie zestawienia portali ekonomiczno-biznesowych

Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Business Insider (466 wzmianek). Dalej Money mający 34 cytowania mniej (432). Miejsce trzecie zajmuje Bankier (179).

grafika

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita". Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna" (979), a podium ze wzrostem o jedno oczko należy do "Puls Biznesu" (244).

grafika

Nowa kategoria - media o zdrowiu. Liderem Rynek Zdrowia

Premierę w raporcie IMM ma nowy ranking TOP 5 mediów o tematyce zdrowotnej. W pierwszym zestawieniu pozycję lidera zajmuje kwartalnik "Rynek Zdrowia", docierający głównie do środowiska medycznego, na który dziennikarze powoływali się w styczniu 100 razy. Miejsce drugie należy do portalu Medonet (81 cytowań), a podium zamyka "Puls Medycyny". W Top 5 znalazł się także miesięcznik "Medycyna Praktyczna" wzmiankowany przez inne media 36 razy, a ranking zamyka portal Poradnik Zdrowie mający zaledwie jedno cytowanie mniej (35).

Radio Wrocław oraz Radio Szczecin liderami mediów regionalnych

Miejsce pierwsze w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych ponownie należy do Radia Wrocław cytowanego 132 razy.

Kolejne miejsce zajmuje Radio Poznań, na którego publikacje powoływano się w styczniu 130 razy, tym samym medium odnotowało wzrost aż o osiem pozycji w stosunku do grudnia. Ostatnie miejsce na podium, podobnie do poprzedniego zestawienia zajmuje Radio Szczecin, cytowane przez inne tytuły w kraju 126 razy.

grafika

Cyfrowy Polsat awansuje na podium zestawienia wydawnictw

Niezmiennie pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Medonet, Plejada i Przegląd Sportowy, łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie 4,8 tys. razy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sluchalnosc-radia-o-poranku-2022-rmf-fm-radio-zet_2 ##

Na drugie miejsce awansuje grupa Cyfrowy Polsat z łącznym wynikiem prawie 2,9 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik. Podium zamyka Wirtualna Polska (Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP), której materiały redakcyjne łącznie pojawiły się ponad 2,8 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju.

Największe awans o trzy miejsca odnotowały grupa Eurozet (2,6 tys.) reprezentowana przez Radio Zet i Radio Plus, oraz Agora i jej tytuły Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl, TOK FM, Sport.pl, Plotek.pl (2,5 tys.).

grafika

Analizę częstotliwości 36 249 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 - 31 stycznia 2023 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii