SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM liderem. Trójka spadła do 1,9 proc. udziału w rynku radiowym

W okresie od maja do lipca br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Eska. Zdecydowanie najwięcej straciła Trójka, która zanotowała swój najgorszy udział w historii badań radiowych w naszych kraju - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

fot. Polskie Radio Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od maja do lipca 2021 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 29,3 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 0,4 pkt. proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,8 proc. (udział tej stacji względem okresu maj-lipiec 2020 wzrósł o 0,2 pkt. proc.).

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 8,4 proc. (do góry o 1,1 pkt. proc.). Jednocześnie jest to największy wzrost w zestawieniu.

Tuż za podium znalazła się Jedynka. Udział stacji zmalał o 0,3 pkt. proc. do 4,9 proc. Czołową piątkę uzupełnia Audytorium 17, którego udział w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej zmalał o 0,1 pkt. proc. do 4,5 proc. udziału.

Tylko 1,9 proc. udziału PR III

Z ósmej na jedenastą lokatę spadła Trójka, której wynik zmniejszył się o 2,2 pkt. proc. (zdecydowanie najbardziej w zestawieniu) do 1,9 proc. Jest to wyrównanie najniższego udziału stacji w historii badania Radio Track - w fali w fali grudzień 2020-luty 2021 wynik PR3 również wyniósł 1,9 proc.

Trójkę w fali maj-lipiec 2021 wyprzedziły takie stacje, jak: VOX FM, Złote Przeboje, TOK FM i Antyradio.

W połowie maja ub.r. unieważniono wydanie Listy Przebojów Trójki, w którym wygrała piosenka Kazika Staszewskiego „Twój ból jest lepszy niż mój” (w utworze piosenkarz skrytykował wizytę Jarosława Kaczyńskiego na Powązkach 10 kwietnia - nie wymieniając przy tym nazwiska polityka). W kolejnych dniach ze stacją pożegnał się prowadzący listę Marek Niedźwiecki, następnie ze stacji w trybie natychmiastowym odeszło większość kluczowych dziennikarzy. Wydarzenia wokół stacji zostały ocenione jako poważny kryzys wizerunkowy - nie tylko w mediach publicznych, ale w partii rządzącej w ogóle.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem. Trójka spadła do 1,9 proc. udziału w rynku radiowym

58 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Słuszną linię ma nasza partia, oj słuszną :D
Równia pochyła godna wykresu geometrii euklidesowej.
87 5
odpowiedź
User
X
Te pomiary może były wiarygodne rok temu, do czasów Strzyczkowskiego. Teraz dają całkowicie nieprawdziwy obraz, są robione na złość.
14 92
odpowiedź
User
Paweł
Trójka dojdzie wkrótce do 0,3% słuchalności. Wtedy nastąpi fuzja z Puszcza TV, siostrami Karnowskimi i telewizja przemysłową z Orlenu. Wrzuci się w to parędziesiąt milionów w reklamach spółek SP i wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie
127 5
odpowiedź