SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF24.pl, Onet i RadioZET.pl najbardziej wiarygodnymi serwisami, do tekstów najmocniej przyciągają ciekawe tytuły

Polscy internauci najczęściej czerpią informacje z tekstów i telewizyjnych programów informacyjnych. W sieci zdecydowanie najmocniej zachęcają do tego interesujące tytuły. Za najbardziej wiarygodne serwisy informacyjne uważane są RMF24.pl, Onet i RadioZET.pl, a w czołówce najmniej godny zaufania jest Pikio.pl.

Article

Według badania Data Science i Publicis Groupe - zrealizowanego we współpracy z Incredible Inspirations i Grupą naTemat - 85 proc. polskich internautów przegląda informacje w formie tekstów (w sieci lub prasie), a 81 proc. w telewizyjnych programach informacyjnych.

Zdecydowanie mniej popularne są pod tym względem memy i inne zabawne obrazki w internecie (wskazuje je 67 proc. użytkowników), a także wpisy w mediach społecznościowych (66 proc.).

W sieci 61 proc. internautów, żeby przejrzeć newsy, wchodzi na serwisy informacyjne, a 56 proc. korzysta z wyszukiwarki (w praktyce chodzi o Google’a). 49 proc. zagląda w tym celu na platformy społecznościowe takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy Linkedin, a 41 proc. - na YouTube’a.

Przy czym najczęstszą formą czerpania informacji jest używanie wyszukiwarki.

92 proc. internautów przegląda informacje, kiedy chcą dowiedzieć się więcej o interesującej ich sprawie, a 90 proc. - gdy usłyszy o ciekawym wydarzeniu. 75 proc. robi to przy okazji sprawdzania poczty mailowej, a 79 proc. w trakcie przeglądania portali internetowych.

Natomiast 55 proc. użytkowników ma nawyk regularnego sprawdzania informacji.

Ciekawe tytuły największym wabikiem

Zdecydowanie najsilniejszym czynnikiem zachęcającym do przeczytania tekstu w sieci jest ciekawy tytuł - wskazuje to 66 proc. internautów. Dla 31 proc. takim wabikiem jest interesujące zdjęcie, a dla 32 proc. liczy się to, że artykuł zamieszczono na lubianym portalu.

Interesującego autora wskazało tylko 14 proc. respondentów, dużą liczbę udostępnień - 10 proc., a polecenie przez znaną osobę - 11 proc.

Najbardziej wiarygodnymi formami informacji są reportaże (wskazało je 81 proc. ankietowanych), wywiady (78 proc.), artykuły (77 proc.) i po prostu newsy (76 proc.).

Najmniejsze zaufanie wzbudzają natomiast plotki (20 proc. wskazań) oraz memy (36 proc.).

RMF24.pl, Onet i RadioZET.pl najbardziej wiarygodne

55 proc. internautów pytanych o serwis informacyjnych wymienia Onet, 52 proc. - WP.pl, a 33 proc. Interię. 6 proc. podaje Facebooka, a żadnej takiej witryny nie potrafi wymienić 25 proc. respondentów.

Pod względem rozpoznawalności wspomaganej WP i Onet zanotowały po 84 proc., Interia - 75 proc., a RMF24.pl - 71 proc. Portal TVN24.pl jest popularniejszy (67 proc. wskazań) niż TVP.info (62 proc.) i Gazeta.pl (61 proc.).

RMF24.pl za godny zaufania uważa 79 proc. internautów, Onet - 75 proc., RadioZET.pl - 74 proc., WP.pl - 73 proc., a TVN24.pl - 72 proc.

70 proc. jako wiarygodny serwis ocenia Interię, a po 60 proc. - Newsweek.pl i Gazeta.pl. Zdecydowanie najgorszy wynik, 27 proc., zanotowało Pikio.pl.

Sondaż został zrealizowany w grudniu ub.r. przez ARC Rynek i Opinia techniką wywiadów internetowych (CAWI) a reprezentatywnej grupie 1029 polskich internautów w wieku 16-59 lat.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF24.pl, Onet i RadioZET.pl najbardziej wiarygodnymi serwisami, do tekstów najmocniej przyciągają ciekawe tytuły

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dawny schluchacz rmf
Bravo Radio ZET, słucham codziennie i czesto odwiedzam Waszą stronę . Pozdrawiam Wszystkich
7 9
odpowiedź
User
Lolek
Z wykresu pod koniec tekstu i danych na nim wynika ze interie za wiarygodną uważa 70-71% a nie jak jest w tekście i obok wykresu 61%
6 0
odpowiedź
User
Yt
Radiozet musi się jeszcze nauczyć pisać po polsku
9 3
odpowiedź
User
Hm...
Nie ma co się dziwić spadkom firmy piko.pl skoro jest to firma komputerowa niezwiązana z mediami. Ciekawe, czy badanie też było przeprowadzone na tej nazwie, czy tylko wtopa na prezentacji.
2 2
odpowiedź
User
Janusz
pikio to przecież serwis bardziej rozrywkowy niż typowo informacyjny, trochę bez sensu w tym zestawieniu - bardziej pasuje do zestawienia z pudelkiem, plotkiem, faktem, super expressem itp
7 0
odpowiedź