Różnorodność i inkluzywność ważna dla 59 proc. Polaków

Badanie dotyczące różnorodności i inkluzywności, przeprowadzone przez Mindshare Polska pokazuje, że nawiązywanie do tej tematyki w mediach i kulturze jest ważne dla 59 proc. Polaków. Prawie połowa badanych z promowaniem równości i tolerancji spotkała się w mediach internetowych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Różnorodność i inkluzywność ważna dla 59 proc. Polaków

W ostatnim czasie coraz więcej marek nawiązuje w swoich działaniach marketingowych do tematyki równości, jednak badanie Mindshare Polska pokazuje, że w ciągu ostatniego roku jedynie 23 proc. badanych Polaków spotkało się z promowaniem w mediach równego traktowania i włączania mniejszości w masową komunikację lub walkę z dyskryminacją.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tom-daley-ambasador-rimmel-skoki-do-wody-kosmetyki ##

Inkluzywność w mediach

Uczestnicy badania wskazują, że komunikaty związane z różnorodnością i inkluzywnością docierały do nich najczęściej za pośrednictwem portali informacyjnych, mediów społecznościowych, telewizyjnych programów informacyjnych, ale także filmów i seriali.

grafika

Diversity & inclusion w strategii marek i firm

Promowanie tematyki diversity & inclusion przez firmy i marki wskazało jedynie 15 proc. badanych, przy czym zdecydowana większość z nich nie potrafiła wskazać konkretnych podmiotów. A szkoda, ponieważ niemal co trzeci badany (32 proc.) przyznaje, że promowanie przez firmę idei różnorodności sprawia, że mają oni lepsze zdanie o marce, która publicznie wyraża poparcie dla takich wartości, a co czwarty (26 proc.) deklaruje, że bardziej chętnie rozważa takie marki podczas zakupów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/streaming-inkluzywnosc-osoby-lgbt ##

- Wyniki naszego badania pokazują, że warto, aby firmy i marki komunikowały nawiązywanie w swojej działalności do tematyki diversity & inclusion. Niska zauważalność takich działań (15 proc.) w odniesieniu do potencjalnych korzyści z nich płynących (co najmniej wizerunkowych) powinna motywować do bardziej wyrazistego podkreślania tego, że nasza działalność sprzyja wartościom różnorodności i równości – mówi Karolina Chołuj, director business planning Mindshare Polska.

Ważne mówienie o osobach z niepełnosprawnościami

Dla około 40 proc. ankietowanych ważne jest, aby w przekazach medialnych mówić o osobach z niepełnosprawnościami lub chorobami wpływającymi na ich wygląd oraz podkreślać równość ze względu na płeć, wiek, wagę, czy kolor skóry.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/victoria-s-secret-modelka-zespol-down-reklama-sofia-jirau ##

Dla co trzeciego badanego ważne jest eksponowanie w treściach medialnych mniejszości narodowych, etnicznych, czy osób o innej niż heteroseksualna orientacji. Co ciekawe, bardziej otwarte na takie treści są kobiety, niż mężczyźni.

grafika

- Dziś marketing inkluzywny tj. włączający wszystkie grupy społeczne i mniejszości – powinien być standardem, implementowanym w strategie komunikacji i działania marek. Konsumenci doceniają autentyczność i działania pokazujące wartości z jakimi firmy się utożsamiają. W Mindshare jednym z naszych nadrzędnych celów jest Good Growth – zrozumienie konsumentów, ich motywacji i sposobu myślenia, a następnie wsparcie klientów w interpretacji tych potrzeb i uwzględnieniu ich w prowadzonych działaniach – dodaje Marta Kierszka, strategy senior executive Mindshare Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP