S&P podwyższył rating Cyfrowego Polsatu

Agencja Standard & Poor's Ratings Services podniosła długoterminowy rating dla Cyfrowego Polsatu do BB z BB-, poinformowała agencja w komunikacie. Perspektywa ratingu jest stabilna. Do poziomu BB z BB- podniesiono również rating dla wartej 350 mln euro transzy obligacji wyemitowanych przez Cyfrowy Polsat Finance.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Podwyższenie ratingu uwględnia poprawę ryzyka finansowego spółki, który teraz określamy, według naszych kryteriów, jako 'znaczące' w stosunku do 'agresywnego' wcześniej. Od czasu przejęcia przez spółkę TV Polsat, wskaźniki finansowe grupy poprawiły się w większym stopniu, niż oczekiwaliśmy. Spodziewamy się teraz, że ten trend, choć w spowolnionym tempie, będzie kontynuowany w 2012 r." - czytamy w komentarzu S&P.

Analitycy zaznaczają także, że podniesienie ratingu związane jest z oczekiwaniem, że spółka będzie kontynuować ostrożną politykę finansową i wykorzysta nadwyżki pieniężne do zredukowania zadłużenia. Cyfrowy Polsat miał 205,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2012 roku wobec 76,40 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 674,13 mln zł wobec 402,78 mln zł rok wcześniej.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu