Showroom.pl przejęty przez duński marketpace Miinto, zaoferuje skandynawską modę

Koncern Burda International i Michał Juda zamienili udziały sklepu odzieżowego Showroom.pl na mniejszościowy pakiet udziałów duńskiego marketpace’u Miinto. Władze Showroom.pl się nie zmienią, natomiast serwis będzie mógł zaoferować więcej zagranicznych marek, a ubrania od polskich producentów sprzedawać za granicą.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Burda International w 2012 roku kupiło 25 proc. udziałów Showroom.pl, a potem przejmowało kolejne, ostatnio miało ich 85 proc. Teraz koncern porozumiał się z duńską firmą Miinto co do zamiany tych walorów na mniejszościowy pakiet jej udziałów. Tak samo zrobił założyciel i szef Showroomu Michał Juda ze swoimi 15 proc. udziałów.

- Dzięki tej transakcji łączymy doświadczenie Showroomu we współpracy z niezależnymi markami modowymi, z innowacyjnym modelem komercyjnym Miinto. Cieszymy się, że możemy być częścią wizji wiodącej europejskiej platformy modowej. Miinto idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania szybko rosnących biznesów internetowych - uzasadnia Christian Teichmann, dyrektor zarządzający Burda Principal Investments.

- Polska jest ekscytującym rynkiem, na którym wartość zakupów online dynamicznie rośnie, a moda to największa kategoria, której spodziewany obrót w tym roku to aż 2,75 mld euro. Śledziliśmy rozwój Showroomu od pewnego czasu będąc pod wrażeniem wyjątkowej pozycji, którą pomimo rosnącej konkurencji zbudował Michał Juda wraz z zespołem. Showroom jak nikt inny potrafi dobierać najlepszych lokalnych projektantów oraz inspirować klientów do kupowania mody w internecie - komentuje Konrad Kierklo, założyciel i CEO Miinto.

Miinto zostało założone 10 lat temu, działa jako marketplace odzieżowy - agreguje ubrania i dodatki z różnych sklepów, oferując ogółem produkty 1,8 tys. marek i butików modowych. Platforma jest dostępna w siedmiu krajach: Danii, Szwecji, Norwegii, Holandii, Belgii, Polsce i Szwajcarii, zatrudnia ponad 130 osób. Większościowym udziałowcem Miinto jest grupa Bestseller należąca do Andersa Holch Povlsena, duńskiego biznesmena mającego też udziały w firmach ASOS, Zalando i AboutYou.

W Polsce Miinto działa od trzech lat. Według sprawozdania w KRS od września 2016 do końca 2017 roku spółka Miinto Tech PL zanotowała 6,76 mln zł wpływów sprzedażowych i 250,1 tys. zł zysku netto.

Showroom.pl będzie blisko współpracował z Miinto

W efekcie ogłoszonej transakcji nie nastąpią żadne zmiany personalne w zespole Showroom.pl. Natomiast w sklepie pojawi się odzież marek zagranicznych, m.in. ze Skandynawii, oferowanych przez Miinto.

- Polacy kochają lokalnych polskich projektantów, a popularność międzynarodowych marek dynamicznie rośnie. Łącząc obydwie platformy, stworzymy sklep z zupełnie unikatową ofertą, do jakiej polscy klienci dotychczas nie mieli dostępu - zapowiada Konrad Kierklo.

Przy czym serwisy Showroom.pl i Miinto.pl nadal będą działać osobno z różnymi ofertami. Ten pierwszy planuje sprzedać w br. produkty za ok. 10 mln euro.

- Dołączenie do rodziny Miinto da nam możliwość dalszego dynamicznego wzrostu. Jestem przekonany, że na połączeniu wiedzy i doświadczenia obydwu firm skorzystają nasi klienci, projektanci oraz pracownicy. Z mojej perspektywy niezwykle istotne będzie umożliwienie markom współpracującym z Showroom sprzedaży na nowych rynkach, na których obecne jest Miinto. Na tym będziemy się koncentrować w najbliższych miesiącach - dodaje Michał Juda.

Obecnie Showroom.pl oferuje odzież od ponad 600 niezależnych marek i projektantów z Polski i zagranicy. W firmie pracuje ponad 40 osób. Według danych z KRS w 2017 roku spółka zanotowała 11,99 mln zł wpływów sprzedażowych i 8,84 mln zł straty netto, a rok wcześniej - 7,97 mln zł przychodów i 3,39 mln zł straty netto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu