SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Showroom.pl przejęty przez duński marketpace Miinto, zaoferuje skandynawską modę

Koncern Burda International i Michał Juda zamienili udziały sklepu odzieżowego Showroom.pl na mniejszościowy pakiet udziałów duńskiego marketpace’u Miinto. Władze Showroom.pl się nie zmienią, natomiast serwis będzie mógł zaoferować więcej zagranicznych marek, a ubrania od polskich producentów sprzedawać za granicą.

Article

Burda International w 2012 roku kupiło 25 proc. udziałów Showroom.pl, a potem przejmowało kolejne, ostatnio miało ich 85 proc. Teraz koncern porozumiał się z duńską firmą Miinto co do zamiany tych walorów na mniejszościowy pakiet jej udziałów. Tak samo zrobił założyciel i szef Showroomu Michał Juda ze swoimi 15 proc. udziałów.

- Dzięki tej transakcji łączymy doświadczenie Showroomu we współpracy z niezależnymi markami modowymi, z innowacyjnym modelem komercyjnym Miinto. Cieszymy się, że możemy być częścią wizji wiodącej europejskiej platformy modowej. Miinto idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania szybko rosnących biznesów internetowych - uzasadnia Christian Teichmann, dyrektor zarządzający Burda Principal Investments.

- Polska jest ekscytującym rynkiem, na którym wartość zakupów online dynamicznie rośnie, a moda to największa kategoria, której spodziewany obrót w tym roku to aż 2,75 mld euro. Śledziliśmy rozwój Showroomu od pewnego czasu będąc pod wrażeniem wyjątkowej pozycji, którą pomimo rosnącej konkurencji zbudował Michał Juda wraz z zespołem. Showroom jak nikt inny potrafi dobierać najlepszych lokalnych projektantów oraz inspirować klientów do kupowania mody w internecie - komentuje Konrad Kierklo, założyciel i CEO Miinto.

Miinto zostało założone 10 lat temu, działa jako marketplace odzieżowy - agreguje ubrania i dodatki z różnych sklepów, oferując ogółem produkty 1,8 tys. marek i butików modowych. Platforma jest dostępna w siedmiu krajach: Danii, Szwecji, Norwegii, Holandii, Belgii, Polsce i Szwajcarii, zatrudnia ponad 130 osób. Większościowym udziałowcem Miinto jest grupa Bestseller należąca do Andersa Holch Povlsena, duńskiego biznesmena mającego też udziały w firmach ASOS, Zalando i AboutYou.

W Polsce Miinto działa od trzech lat. Według sprawozdania w KRS od września 2016 do końca 2017 roku spółka Miinto Tech PL zanotowała 6,76 mln zł wpływów sprzedażowych i 250,1 tys. zł zysku netto.

Showroom.pl będzie blisko współpracował z Miinto

W efekcie ogłoszonej transakcji nie nastąpią żadne zmiany personalne w zespole Showroom.pl. Natomiast w sklepie pojawi się odzież marek zagranicznych, m.in. ze Skandynawii, oferowanych przez Miinto.

- Polacy kochają lokalnych polskich projektantów, a popularność międzynarodowych marek dynamicznie rośnie. Łącząc obydwie platformy, stworzymy sklep z zupełnie unikatową ofertą, do jakiej polscy klienci dotychczas nie mieli dostępu - zapowiada Konrad Kierklo.

Przy czym serwisy Showroom.pl i Miinto.pl nadal będą działać osobno z różnymi ofertami. Ten pierwszy planuje sprzedać w br. produkty za ok. 10 mln euro.

- Dołączenie do rodziny Miinto da nam możliwość dalszego dynamicznego wzrostu. Jestem przekonany, że na połączeniu wiedzy i doświadczenia obydwu firm skorzystają nasi klienci, projektanci oraz pracownicy. Z mojej perspektywy niezwykle istotne będzie umożliwienie markom współpracującym z Showroom sprzedaży na nowych rynkach, na których obecne jest Miinto. Na tym będziemy się koncentrować w najbliższych miesiącach - dodaje Michał Juda.

Obecnie Showroom.pl oferuje odzież od ponad 600 niezależnych marek i projektantów z Polski i zagranicy. W firmie pracuje ponad 40 osób. Według danych z KRS w 2017 roku spółka zanotowała 11,99 mln zł wpływów sprzedażowych i 8,84 mln zł straty netto, a rok wcześniej - 7,97 mln zł przychodów i 3,39 mln zł straty netto.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Showroom.pl przejęty przez duński marketpace Miinto, zaoferuje skandynawską modę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
showroomer
RIP SHOWROOM [*]
odpowiedź