SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM liderem w I półroczu 2020 - tracą Jedynka i Trójka, rośnie Radio ZET

W pierwszym półroczu br. uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 69,3 proc., a średni czas słuchania uplasował się na poziomie 263 minut. Najwyższy zasięg medium to generuje w domu i samochodzie, a najdłuższy czas słuchania - w miejscu pracy. Liderem rynku jest RMF FM, które odnotowało najwyższy wynik w historii nadawania - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

Średni dobowy zasięg radia w pierwszym półroczu 2020 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 69,3 proc. (20,79 mln osób), po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,9 pkt. proc. (864 tys. osób) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Uśredniony dzienny czas słuchania radia w zeszłym półroczu wyniósł 263 min. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2019 roku były to 268 min.

- Początek roku dla radia w Polsce rozpoczął się bardzo dobrze. Jednakże, na skutek zmienionych nawyków słuchania radia, wymuszonych narodową kwarantanną w miesiącach marzec-maj br., które to badanie RT doskonale odzwierciedliło, porównywanie ostatnich sześciu miesięcy do analogicznego okresu sprzed roku jest niewymierne - komentuje Anna Wiater, rzecznik prasowy KBR. - Optymizmem napawa fakt, że w ostatniej trzymiesięcznej fali można już zaobserwować, że zasięg radia w Polsce wraca do poziomu sprzed pandemii tj. do 70. proc. słuchalności w zasięgu dziennym i 90. proc. w zasięgu tygodniowym - dodaje.

Polacy najczęściej słuchają radia w domu. Wśród wszystkich słuchaczy średni dobowy zasięg w czasie słuchania w tym miejscu wynosi 37,7 proc. Na drugim miejscu znajduje się samochód (37,2 proc.). Dalej plasują się: praca (13,3 proc.) i inne miejsce (6,2 proc.).

Zdecydowanie najdłuższy czas słuchania radio generuje już jednak w pracy - 389 minut (drugi w kolejności jest dom - 217 minut).

Spośród poszczególnych grup wiekowych najwyższe zasięgi radio notuje wśród osób dorosłych w wieku 40-59 lat (każdego dnia 74 proc. z nich słuchało radia w pierwszym półroczu br.) oraz w wieku 25-39 lat (71,3 proc.). Zasięg słuchalności radia wśród młodzieży w wieku 15-24 lat to 64,1 proc., a wśród osób w wieku 60-75 - 62,7 proc.

Z kolei pod względem wykształcenia radio najwyższe zasięgi ma wśród osób najlepiej wykształconych. Dziennie radia w pierwszym półroczu słuchało 72,3 proc. osób z wyższym wykształceniem oraz 71 proc. ze średnim.

- Podobnie jak w roku ubiegłym największe zasięgi radia odnotowano w kategoriach zawodowych wśród dyrektorów, prezesów, specjalistów, przedstawicieli wolnych zawodów, czy właścicieli firm - mówi Anna Wiater.

Liderem RMF FM, tracą Jedynka i Trójka

W pierwszym półroczu br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM (29,7 proc. udziału), które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu (o 2,5 pkt. proc.). Stacja odnotowała najwyższy wynik w historii nadawania.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,9 proc. (po wzroście o 0,9 pkt. proc.). Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,4 proc., po spadku o 0,4 pkt. proc.

Tuż za podium uplasowała się Jedynka (5,1 proc.; spadek o 0,6 pkt. proc.), a piąta była Trójka (4,8 proc.; w dół o 0,4 pkt. proc.). To najniższe wyniki w historii prowadzenia badań słuchalności radia. Dodatkowo PR1 ex aequo z VOX FM (w dół o również 0,6 pkt. proc. do 3,1 proc.) odnotowała największy spadek w zestawieniu.

Czytaj więcej: Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem w I półroczu 2020 - tracą Jedynka i Trójka, rośnie Radio ZET

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fag
Nie żartujcie że ludzie uwielbiają tą sieczkę nadawaną przez RFN...
28 12
odpowiedź
User
Maja
A trójczynie spada na łeb, na szyję. Brawo Kamińska i Strzyczkowski , nieodrodna córo i nieodrodny synu partii. Tylko słuchaczy żal.
34 9
odpowiedź
User
Ccv
A pani Kaminska obiecywala wzrosty. Ile jeszcze bedziecie ja trzymac?
45 3
odpowiedź
User
\˚ㄥ˚\
Gdzie ten wzrost Polskiego Radia pani Agnieszko Kaminska , w radiu króluje M Kusy który nie zna innej muzyki niż rock , debiuty .Fachowcow zastapiliscie miernotami aż wstyd sluchac tych wypowiedzi, muzyka do bani. Czas przyznać do porażki, zniszczono coś na co pracowały pokolenia
35 5
odpowiedź
User
ad
A pani Kaminska obiecywala wzrosty. Ile jeszcze bedziecie ja trzymac?


A to kogoś w PISie obchodzi? Przecież to radio jest finansowane z naszych pieniędzy, czyli "im się należało".
32 4
odpowiedź