SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przy Super Bowl 2021 reklamowane Cheetos, Amazon, McDonald’s, Toyota, M&M’s, Uber Eats (wszystkie spoty)

Wśród marek, których reklamy pokazano przy transmisji z tegorocznego meczu Super Bowl, są Amazon, Bud Light, Cheetos, Jeep, Doritos, McDonald’s, Toyota, M&M’s i Uber Eats. Przedstawiamy wszystkie wyemitowane spoty.

Matthew McConaughey w spocie DoritosArticle

Super Bowl, czyli finał ligi futbolu amerykańskiego NFL, odbył się w nocy z niedzielę na poniedziałek polskiego czasu na stadionie Raymond James Stadium w Tampie. O tytuł mistrza ligi zagrały drużyny Kansas City Chiefs i Tampa Bay Buccaneers.

Tampa Bay Buccaneers mistrzem NFL, siódmy tytuł Brady'ego

Zespół Tampa Bay Buccaneers po raz drugi w historii został mistrzem ligi futbolu amerykańskiego NFL. W niedzielnym Super Bowl na własnym stadionie pokonał broniących tytułu Kansas City Chiefs 31:9. Z siódmego mistrzostwa cieszył się rozgrywający Buccaneers - Tom Brady.

Nieznacznie większe szanse na zwycięstwo dawano Chiefs, a tak wyraźnego zwycięstwa Buccaneers chyba nikt się nie spodziewał. Co prawda pierwsze punkty zdobyli obrońcy tytułu, po udanym kopnięciu z 31 jardów, ale później dominowali "Korsarze".

Po dwóch przyłożeniach Roba Gronkowskiego i jednym Antonio Browna gospodarze schodzili na przerwę prowadząc 21:6. W drugiej połowie kontynuowali świetną grę i nie dali rywalom najmniejszych szans na odwrócenie losów meczu.

Brady po raz piąty w karierze został uznany najbardziej wartościowym zawodnikiem (MVP) Super Bowl.

"Zostaliśmy mistrzami świata i nikt nam już tego nie odbierze. W kolejnym sezonie wrócimy" - zapowiedział zapytany, czy będzie kontynuował karierę.

Brady w niedzielę dołożył kolejny element do swojego niesamowitego, sportowego dziedzictwa. 43-latek już wcześniej nazywany był najlepszym zawodnikiem NFL wszech czasów.

Buccaneers wzmocnił przed ostatnim sezonem, a całą wcześniejszą karierę spędził w New England Patriots. Zespół z nim w składzie w dziesięciu występach sześciokrotnie wygrał Super Bowl. Siedmioma pierścieniami mistrzowskimi, które ma Brady, nie może się pochwalić nie tylko żaden inny zawodnik, ale nawet żaden klub.

Dwa lata temu Brady został najstarszym rozgrywającym, który wygrał Super Bowl. Teraz nie tylko wyśrubował ten rekord, ale również uczynił 68-letniego trenera Buccaneers Bruce'a Ariansa najstarszym szkoleniowcem mistrzowskiej drużyny.

Rozgrywający Chiefs Patrick Mahomes to natomiast wschodząca gwiazda. Zwykło się o nim mówić, że jest tym, który może rekordy Brady'ego poprawić. W niedzielę jednak doświadczył najdotkliwszej porażki w karierze.

Ciężko jednak winić jedynie 25-latka za tę klęskę. Koledzy z drużyny nie zrobili wiele, aby mu pomóc. Linia ofensywna Chiefs nie potrafiła spowolnić obrońców Buccaneers nacierających na Mahomesa. W efekcie ten musiał podawać pod presją i niekiedy wręcz w ekwilibrystycznych pozycjach. W dodatku odbiorcy mieli problemy z łapaniem piłki.

Zespół z Kansas City mógł zostać pierwszym od 16 lat, który mistrzostwo wywalczył dwa razy z rzędu. W 2004 i 2005 roku z tytułu cieszył się nie kto inny, tylko Brady i Patriots.

Pierwszy raz zdarzyło się, że Super Bowl został rozegrany na stadionie jednej z rywalizującej w nim drużyn. Gospodarze finału wybierani są z kilkuletnim wyprzedzeniem. Już dziś wiadomo, że w 2025 roku mecz odbędzie się w Nowym Orleanie.

Buccaneers w finale grali po raz drugi w historii. W 2003 roku pokonali Oakland Raiders z Sebastianem Janikowskim w składzie 48:21. Chiefs natomiast w Super Bowl wystąpili czwarty raz. Tytuły świętowali w pięćdziesięcioletnich odstępach - w 1970 i 2020 roku.

Wydarzenie reklamowe

W USA Super Bowl to także ważne wydarzenie reklamowe - wiele firm przygotowuje specjalne spoty, które są premierowo emitowane przy transmisji telewizyjnej. Tegoroczny finał transmitowała telewizja CBS, zaplanowała 77 30-sekundowych spotów reklamowych.

Mimo spowolnienia gospodarczego wskutek epidemii znów podrożał czas reklamowy przy Super Bowl - pod koniec stycznia CBS podała, że sprzedano już wszystkie sloty, cena za każdy wyniosła 5,6 mln dolarów. To o 0,4 mln dolarów więcej niż uzyskał Fox, który transmitował zeszłoroczny mecz Super Bowl.

Coca-Cola, Budweiser i Ford bez reklam przy Super Bowl

Niektóre marki w tym roku zrezygnowały z reklamowania się przy transmisji z Super Bowl. Spot piwa Budweiser nie pojawi się przy meczu pierwszy raz od 37 lat, jego producent uzasadnił, że woli skupić się na kampaniach informujących o konieczności szczepień i dostępie do szczepionek na COVID-19.

Hyundai, którego spoty pokazywano przy 12 z ostatnich 13 edycji Super Bowl, zapewnił, że wróci z reklamą za rok. Ford przygotował spot modelu Bronco Sport, ale skierował go do emisji już w pierwszej połowie stycznia, gdy w NFL trwały jeszcze play-offy.

Reklama Coca-Coli nie pojawi się przy Super Bowl pierwszy raz od 2006 roku, koncern w związku z epidemią pod koniec ub.r. zapowiedział, że zwolni na całym świecie ok. 2,2 tys. pracowników i zrezygnuje z niektórych marek.

Natomiast PepsiCo skupi się na sponsorowaniu muzycznego show w przerwie Super Bowl, firma przygotowała nowy spot na tę okoliczność. W przerwie zaplanowano występ zespołu The Weekend, natomiast hymn narodowy wykonali Jazmine Sullivan i Eric Church.

W Polsce Super Bowl w TVP Sport

Tegoroczny mecz Super Bowl można było oglądać w na antenie TVP Sport, a także w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej tej stacji.


Spoty wyemitowane przy transmisji z Super Bowl 2021


AB-InBev - Let’s Grab a Beer

 


Amazon - Alexa's Body

 


Bass Pro Shops - Get Back to Nature

 


Bud Light - Bud Light Legends

 


Bud Light Seltzer Lemonade - Last Year’s Lemons

 

 

Cadillac - Edward Scissorhands

 

 

Cheetos - It Wasn’t Me

 

Chipotle - Can A Burrito Save the World?

 


Dexcom -  Rant

 

 

Disney - Get Your Stream On With The Disney Bundle

 

 

Doritos - Flat Matthew

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Przy Super Bowl 2021 reklamowane Cheetos, Amazon, McDonald’s, Toyota, M&M’s, Uber Eats (wszystkie spoty)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rurek
Ile kasy TVP wydała na to badziewie w środku nocy? Dwa miardy od kaczki dla kury wystarczyło?
odpowiedź
User
polski redditor
W mojej bańce najgłośniej było o 5-sekundowej reklamie reddita, której w tej kompilacji nie ma.
odpowiedź
User
Dany
Dzielenie artykułu na strony. Wirtualne, nie idźcie tą drogą, bo i tu przestanę zaglądać
odpowiedź