SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Sylwestra w TVP2 oglądało 5,6 mln widzów, w Polsacie - 1,9 mln, a w TVN - 1,4 mln

„Sylwestra marzeń z Dwójką” oglądało średnio 5,61 mln widzów, „Sylwestrową Moc Przebojów” w Polsacie - 1,86 mln osób, a koncert „Warszawa - Stolica Sylwestra 2018” w TVN miał około 1,4 mln oglądających - wynika ze wstępnych danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement.

Scena „Sylwestra marzeń z Dwójką”; fot. Michał Kurdupski Article

Zorganizowany w Zakopanem „Sylwester z Dwójką” zaczął się w poniedziałek tuż przed godz. 20.00, a zakończył o godz. 1.00 w nocy. Na scenie pojawili się m.in. tacy artyści, jak: hiszpański piosenkarz Alvaro Soler, włoski duet Al Bano i Romina Power, zespół Akcent z Zenkiem Martyniukiem, zwyciężczyni tegorocznej Eurowizji Junior Roksana „Roxy” Węgiel, Sylwia Grzeszczak, Natalia Schroeder, Marcin Miller z zespołem Boys, Margaret, Dawid Kwiatkowski, Michał Szczygieł, Radosław Liszewski z zespołem Weekend, Paweł Stasiak, Marcin Sójka (zwycięzca 9. Edycji „The Voice of Poland”), Komodo oraz Golec uOrkiestra.

W Dwójce na początku imprezy pojawił się Sławomir, który po swoim koncercie helikopterem został przetransmitowany do Chorzowa, aby wystąpić również na sylwestrze Telewizji Polsat.

Z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję Polską wynika, że transmisję między godz. 19.58 a 0.45 oglądało średnio 5,61 mln osób, co dało TVP2 39,74 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów. Widowisko było również relacjonowane w TVP Polonia, ale wyniki z tej stacji będą dostępne w dniu jutrzejszym.

W kulminacyjnym momencie widowisko na antenie Dwójki śledziło 6,8 mln widzów (44,7 proc. udziału). Było to o godz. 20.55, kiedy Al Bano i Romina Power śpiewali piosenkę „Sharazan”.

Jak już informowaliśmy, prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski wyniki oglądalności koncertu sylwestrowego TVP2 podawał tuż po jego zakończeniu (powołując się na dane MOR). Pochwalił się, że średnia widownia TVP2 między 20.00 a 1.00 wynosiła 6,4 mln osób (7,9 mln w peaku - utwór „Acapulco” Ricchiego e Poveri). Podał również, że w tym samym czasie Polsat śledziło 1,75 mln osób (peak - 2,5 mln), a TVN - 1,6 mln osób (peak - 2,5 mln). - Dziękuję widzom Telewizji Polskiej za wspaniałe zwycięstwo jakie dali #SylwesterMarzeń TVP2. Zeszłoroczny rekord wydawał się nie do pobicia. A jednak udało się - skomentował Kurski.

- Pobiliśmy rekord wszech czasów. Wydawało się, że rekordowego wyniku 7,8 mln widzów występu Louisa Fonsiego sprzed roku nie uda się pobić. Okazało się, że w tym roku mieliśmy jeszcze wyższą oglądalność. Utwór „Acapulco” Ricchiego e Poveri obejrzało 7,9 mln widzów. To rekord wszech czasów! - informuje portal Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski. - Sukces ten wynika z konsekwentnej budowy nowego formatu Narodowego sylwestra, który w magicznym Zakopanem zbudował ogromne zainteresowanie. Zaprezentowaliśmy wielopokoleniowość artystów: od 13-letniej Roksany Węgiel po Al Bano, który ukończył 70 lat. W naszej ofercie znalazła się muzyka wszystkich gatunków. Telewizja publiczna jest po to, żeby nie wykluczać żadnej muzyki, pod warunkiem rzecz jasna spełnienia wymaganego poziomu estetycznego i artystycznego. Świetnie udało się nam wszystkie występy zaplanować tak, aby nie mieć ani jednego momentu, w którym widzowie mogliby dostrzec spadek energetyczny naszej imprezy - dodaje prezes TVP.

W trakcie trwania imprezy można było dwukrotnie usłyszeć hitowy utwór Sławomira „Miłość w Zakopanem” - za pierwszym razem był on transmitowany na żywo, a za drugim razem - odtworzony (w tym czasie artysta był już w podróży do Chorzowa). - Zdecydowaliśmy się na retransmisję utworu Sławomira „Miłość w Zakopanem”, ponieważ on i tak był zaplanowany na dwa wykony, tak jak w zeszłym roku - poinformował nas Kurski.

Za rok sylwester narodowy ponownie w Zakopanem

Kolejny „Sylwester z Dwójką” za rok również odbędzie się w Zakopanem. Jacek Kurski zapowiedział, że współpraca telewizji publicznej z tym miastem będzie kontynuowana w 2019 roku. - Te trzy sukcesy z rzędu nie dają nam prawa wyboru, musi być sylwester w Zakopanem - stwierdza Kurski.

- Zanim zostałem prezesem, TVP siedem razy z rzędu przegrywała w sylwestra. Od trzech lat wygrywa. Potwierdziła się pewna oczywista intuicja, że trzeba zbudować nowy format sylwestra narodowego, że tego dnia Polacy chcą być razem w Zakopanem. Jestem bardzo szczęśliwy, że ten rodzaj świeckiej tradycji, czyli sylwester narodowy w Zakopanem przyjął się i po raz trzeci z rzędu rozbił bank oglądalności - dodaje.

Mogę zaproponować konkurencji - zażartował Jacek Kurski - aby ta w kolejnych latach w ramach niedrogiej sublicencji pokazywała „Sylwestra marzeń” na swoich antenach.

- Może warto dać sobie spokój z organizacją własnych imprez. Po co się męczyć, skoro Polacy wolą przywitać Nowy Rok w Zakopanem, w miejscu gdzie przyjeżdża cała Polska w tym właśnie celu, żeby przywitać nowy rok? Tu też się najlepiej bawią, bo tu jest naturalna sceneria, szczere emocje ludzi, którzy od kilku dni oczekują wielkiego show. Gdy porówna się parodniową radosna fiestę na Krupowkach czy Równi Krupowej w oczekiwaniu na „Sylwestra marzeń” z sytuacją, gdy na tle tysięcy pustych krzesełek na stadionie ktoś przekonuje, że zaraz będzie tu wielkie show to się zrozumie o czym mówię - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Kurski.

1,86 mln widzów imprezy Polsatu, a 1,4 mln - TVN

 „Sylwestrową Moc Przebojów” śledziło w Polsacie 1,86 mln widzów  (ponad 13 proc. udziału), a „Warszawa - Stolica Sylwestra 2018” miała w TVN niemal 1,4 mln oglądających (10 proc. udziału).

Telewizja Polsat we wtorek po południu podała informację, że w szczytowym momencie imprezę sylwestrową tego nadawcy oglądało 3,3 mln widzów. Miało to miejsce podczas występu zespołu Enej.

„Sylwestrowa Moc Przebojów” Telewizji Polsat odbyła się na Stadionie Śląskim w Chorzowie - zaczęła się o godz. 20.00, a skończyła przed pierwszą w nocy. Wśród polskich wykonawców tegorocznej edycji imprezy znaleźli się m.in.: Maryla Rodowicz, Michał Wiśniewski, Cleo, Michał Szpak, Enej, Feel, Ewa Farna, Cleo, Grzegorz Hyży, Łobuzy, Ewelina Lisowska, Piersi i Mateusz Ziółko. Zaśpiewają również artyści zagraniczni: The Show - A Tribute to Abba, Liz Mitchell z grupy Boney M oraz The Gipsy Band.

Na scenie koncertu „Warszawa - Stolica Sylwestra 2018” pojawili się z kolei m.in. Bajm, Edyta Górniak, Agnieszka Chylińska, Andrzej Piaseczny, Ira, Wilki, Anna Wyszkoni, Natalia Nykiel, Sarsa, Sound’n’Grace, Blue Cafe, Izabela Trojanowska, Małgorzata Ostrowska, Anna Karwan, Smolasty i Sławek Uniatowski. W tę imprezę nie zostały zaangażowane gwiazdy zagraniczne.

Względem poprzedniego roku impreza TVP2 zyskała widzów

Rok temu „Sylwester z Dwójką” oglądało 4,69 mln osób. Oznacza to, że tegoroczna edycja imprezy zyskała 920 tys. widzów (wówczas koncert trwał o godzinę dłużej; do godz. 1.00 miał on 5,13 mln, czyli w tym ujęciu impreza i tak zyskała 480 tys. osób).

Zorganizowaną przez Telewizję Polsat w Katowicach „Sylwestrową moc przebojów” rok temu oglądało 2,24 mln widzów w Polsacie, 221 tys. w Polsacie 2, 110 tys. w Polsacie News i 73 tys. w Polsacie News 2. Tym samym impreza ta w głównym Polsacie straciła 380 tys. widzów.

Koncert TVN „Warszawa - Stolica Sylwestra 2017” śledziło z kolei 1,47 mln osób. Oznacza to spadek rzędu około 70 tys. widzów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sylwestra w TVP2 oglądało 5,6 mln widzów, w Polsacie - 1,9 mln, a w TVN - 1,4 mln

101 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polonia 102
Nielsen zaczyna powoli urealniac ogladalosc.
odpowiedź
User
Piotr
TVN jak zwykle zamyka stawkę. Tytanic.
odpowiedź
User
Noja
Ha i co? Wyniki w MOR bardzo podobne, a TVN wg Nielsena ma nawet mniej. Czyli dane Kurskiego to nie są głupoty wyssane z palca jak twierdzą niektórzy.
odpowiedź
User
Wdse
Nielsen zaczyna powoli urealniac ogladalosc.

Pojedyncze sukcesy TVP to na pewno "urealnianie" oglądalności :P
odpowiedź
User
Janek55j
Kłamca TVP jak zwykle oglądalność słaba
odpowiedź