Tańszy Facebook i Instagram bez reklam. Także w Polsce

Meta obniża ceny za subskrypcje bez reklam o 40 proc. Tłumaczy to koniecznością dostosowania się do "dynamicznie zmieniających się przepisów UE". Niekorzystającym z subskrypcji, którzy wybiorą korzystanie z usługi z mniej spersonalizowanymi reklamami, serwowane będą niepomijalne przerwy reklamowe.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Tańszy Facebook i Instagram bez reklam. Także w Polsce

Subskrypcja Facebooka i Instargama, w ramach której użytkownik może cieszyć się dostępem do serwisów bez reklam, została wprowadzona w październiku 2023 roku. W chwili startu kosztował 9,99 euro (około 43 zł miesięcznie) w internecie lub 12,99 euro miesięcznie w aplikacjach mobilnych (iOS, Android), koszt w złotówkach to około 56,5 zł.

Meta ogłosiła teraz zmiany w pakietach subskrypcji bez reklam, które tłumaczy „dynamicznie ewoluującymi przepisami UE”, w tym RODO i DMA (Digital Market’s Act, Akt o Usługach Cyfrowych).

Cena subskrypcji bez reklam dla Facebooka i Instagrama będzie niższa o 40 proc. Nowa miesięczna cena wyniesie 5,99 euro (ok. 26 złotych) w przeglądarce  i 7,99 euro (ok. 34,7 zł) w systemie iOS i Android. 

Każde dodatkowe konto będzie kosztować 4 euro miesięcznie w przeglądarce (około 17 zł) i 5 euro (około 22 zł) miesięcznie w systemie iOS i Android.

Jak podaje Meta, obecni subskrybenci usługi nie będą musieli niczego zmieniać - cena, którą płacą, zostanie automatycznie obniżona.

Użytkownicy w UE zostaną ponownie poproszeni o wybranie preferowanego sposobu wyświetlania reklam na Facebooku i Instagramie i podjęcie decyzji, czy chcą subskrybować usługi w niższej cenie.

Przerwy reklamowe na Facebooku i Instagramie

Użytkownicy bez subskrypcji będą mogli wybrać opcję "mniej spersonalizowanych reklam", które będą podawane na bazie takich danych, jak wiek, lokalizacja i płeć. Da to użytkownikom większą kontrolę nad swoimi danymi i tym, jakie reklamy widzą – zaznacza Meta.

To nie koniec zmian. Meta wprowadzi dla użytkowników bez subskrypcji wprowadzi także krótkie, niepomijalne przerwy reklamowe. Tłumaczy to koniecznością „utrzymania rentowności bezpłatnej usługi z mniej spersonalizowanymi reklamami”. Opcja ta będzie dotyczyć wyłącznie tych użytkowników, którzy wybiorą korzystanie z usługi z mniej spersonalizowanymi reklamami. Ci korzystający z dotychczasowego modelu nie będą mieli nieprzewijanych reklam.

„Jest to powszechna praktyka na innych platformach i jest ona konieczna, aby zapewnić reklamodawcom wartość w środowisku o ograniczonej ilości danych oraz zapewnić użytkownikom korzystającym z usług z mniej spersonalizowanymi reklamami dostęp do platform bez opłat” – podaje Meta.

Platforma wyjaśnia, że zmiany „mają na celu zapewnienie użytkownikom w UE większego wyboru i kontroli nad ich doświadczeniami reklamowymi”. Każdy użytkownik będzie mógł „w dowolnym momencie dostosować swoje preferencje w ustawieniach reklam”.

Według wyników badania Mediapanel w październiku 2024 roku serwisy i aplikacje Grupy Meta Platforms (obejmuje Facebooka, Messenger i Instagram, WhatsApp jest klasyfikowany osobno) zanotował 26,27 mln użytkowników, 88,43 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 26 sekund średniego czasu korzystania, co daje platformie pozycję wicelidera rynku.

Przychody Meta Platforms w trzecim kwartale br. wyniosły 40,59 mld dolarów, po wzroście rok do roku o 19 proc. Wpływy z reklam zwiększyły się rok do roku z 33,64 do 39,88 mld dolarów. Reklamy to główne źródło zarobku Mety. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych