Muzeum Telewizji Polskiej coraz bliżej, ma kosztować 25 mln zł

Telewizja Polska w przetargu na budowę swojego muzeum telewizyjno-filmowego za najkorzystniejszą uznała ofertę Korporacji Budowlanej Doraco z kwotą 25,44 mln zł brutto.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Muzeum Telewizji Polskiej coraz bliżej, ma kosztować 25 mln zł
Wizualizacja siedziby muzeum Telewizji Polskiej, fot. materiały przetargowe

Oferta Korporacji Budowlanej Doraco była najtańszą z trzech złożonych w przetargu na budowę muzeum TVP. ZAB-Bud zaproponował 28,91 mln zł, a Przedsiębiorstwo KJS - Krzysztof Szurgot - 86,53 mln zł

W przetargu mogły brać udział podmioty, które w minionych pięciu latach wybudowały przynajmniej jeden obiekt kubaturowy, przy którym wartość robót budowlanych wynosiła ponad 10 mln zł brutto, oraz zatrudniają przynajmniej jednego kierownika budowy i projektanta architektonicznego z minimum 8-letnich doświadczeniem zawodowym.

Przy ocenianiu ofert cena brutto stanowiła 98 proc., a pozostałe 2 proc. - okres zaproponowanej gwarancji jakości dla urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (m.in. rozdzielni, UPS, baterii UPS, RUPS) oraz urządzeń sanitarnych, wentylacji i klimatyzacji.

Muzeum TVP ma mieć kształcie zeppelina

Docelowa siedziba wystawy stałej muzeum telewizyjno-filmowego Telewizji Polskiej ma powstać przy nowej hali zdjęciowej publicznego nadawcy, której budowa ruszyła w styczniu br. Hala ma zostać oddana do użytku w 2024 roku, będzie kosztować ok. 150 mln zł.

Natomiast siedziba muzeum, zaprojektowana przez pracownię PIG Architekci, ma składać się trzech kondygnacji: jednej podziemnej i dwóch nad gruntem, o wysokości 5,5 metra każda. Część nadziemna budynku ma owalno-eliptyczny kształt kojarzący się ze spodkiem kosmicznym. W budynku zaprojektowano trzy duże hale wystawowe.

Część podziemna będzie mieć wymiary 39x21 m (bez klatki schodowej), a część nadziemna - 31x21 m.

grafika

Na początku ub.r. Telewizja Polska planowała wybudowanie tymczasowego, dwukondygnacjowego pawilonu na potrzeby muzeum. Jak informowaliśmy, na obiekt planowała przeznaczyć ok. 1,2 mln zł, a w przetargu dostała cztery oferty.

Ostatecznie pawilon nie powstał, ponieważ - jak dowiedzieliśmy się w TVP - warszawski ratusz postawił wysokie wymagania co do zagospodarowanie przestrzennego terenu. Ich spełnienie zajęłoby dodatkowy czas, dlatego przy Woronicza uznano, że nie warto budować tymczasowej siedziby.

grafika

Będą trzy nowe siedziby oddziałów TVP i siedziba TAI

W sierpniu ub.r. wbito symboliczną łopatę pod budowę nowej siedziby oddziału TVP w Gorzowie Wielkopolskim. - To już 21 wiek i telewizja publiczna musi mieć najwyższy standard, nie tylko dziennikarski, ale również i organizacyjny - powiedział Jacek Kurski.

Miesiąc później ruszyły prace na budowie nowej siedziby publicznego nadawcy w Kielcach. Przetarg na budowę obu obiektów Telewizja Polska rozstrzygnęła jesienią 2020 roku, wybrała konsorcjum, które zaproponowało cenę 28,66 mln zł.

Wiosną Telewizja Polska ogłosiła też ostateczny wynik ogłoszonego pod koniec marca przetargu na zaprojektowanie i budowę nowej siedziby TVP Olszyn. Złożono jedną ofertę - konsorcjum firm PBO Śląsk i WODPOL zaproponowało cenę maksymalnie 22,41 mln zł.

Ponadto publiczny nadawca w przetargu dotyczącym budowy nowej siedziby Telewizyjnej Agencji Informacyjnej za najkorzystniejszą uznał ofertę Korporacji Budowlanej Doraco z ceną maksymalną w wysokości 606,9 mln zł. Oferta jest o jedną piątą droższa od pierwotnie założonego budżetu, TVP zdecydowała się go podwyższyć. Umowę z Doraco podpisano na początku sierpnia.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-ile-wydaje-na-seriale-m-jak-milosc-mniejsze-wydatki,7169797250795649a ##

W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol