TikTok dogania w Polsce Instagrama, wzrosty X i Pinteresta

Facebook i Instagram zanotowały spadki liczby polskich internautów, którzy jednak spędzali na platformach więcej czasu. Ta druga ma już tylko 300 tys. użytkowników więcej niż TikTok. Zmalała odwiedzalność LinkedIna i Reddita, natomiast wzrosty osiągnęły X (dawniej Twitter) i Pinterest.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z Facebooka niezmiennie korzysta ponad 80 proc. wszystkich polskich internautów. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl platforma w grudniu ub.r. przyciągnęła 24,36 mln użytkowników (co dało 82,06 proc. zasięgu), każdego średnio na 15 godzin, 36 minut i 38 sekund.

Znacznie dłużej odwiedzający korzystali z TikToka. Na platformie każdy z 13,79 mln internautów (46,45 proc. zasięgu) spędził przeciętnie 17 godzin, 18 minut i 42 sekundy. Z kolei Instagram zanotował 14,09 mln użytkowników, 47,47 proc. zasięgu oraz 5 godzin, 2 minuty i 39 sekund średniego czasu korzystania.

Prawie jedna trzecia polskich internautów zagląda na platformie X, dalej działającą w domenie twitter.com. W grudniu było ich 8,71 mln (29,33 proc. zasięgu), każdy spędził przeciętnie godzinę, 14 minut i 16 sekund.

Na Snapchacie dłużej niż na X i Pintereście

Pinterest miał 6,72 mln użytkowników, 22,64 proc. zasięgu oraz 51 minut i 36 sekund średniego czasu korzystania, a Snapchat - 5,12 mln odwiedzających, 17,25 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 40 minut i 27 sekund. Blogi funkcjonujące w domenie blogspot.com przyciągnęły 4,38 mln internautów (14,77 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 13 sekund.

Na kilkanaście minut przyciągały internautów LinkedIn i Reddit. Pierwsza platforma zanotowała 4,2 mln użytkowników, 12 minut i 2 sekundy spędzone średnio przez każdego i 14,16 proc. zasięgu, a druga - 2,42 mln odwiedzających, 8,15 proc. zasięgu oraz 11 minut i 5 sekund średniego czasu.

Jedyną polską witryną w zestawieniu jest Wykop. Odwiedziło go 2,34 mln internautów (7,9 proc. zasięgu), a każdy spędził przeciętnie 40 minut i 6 sekund.

grafika

W porównaniu z listopadem na Facebooku ubyło 588,4 tys. internautów (to 2,4 proc. w dół), za to średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 32 minuty i 50 sekund (3,6 proc.). Instagram stracił 259 tys. użytkowników (1,8 proc.), zyskując równo 15 minut przeciętnego czasu korzystania (5,2 proc.).

Z kolei TikTok przy niewielkim wzroście liczby odwiedzających (o 88,5 tys., czyli 0,6 proc.) średni czasu korzystania zmalał o 47 minut (4,3 proc.). Jego strata zasięgowa do Instagrama zmalała z 648,8 301,3 tys. użytkowników. W kilku wcześniejszych miesiącach oscylowała wokół 2 mln: Instagram miał zwykle ok. 14,2-15 mln użytkowników, a TikTok - 12,4-13 mln.

X osiągnął w grudniu wzrost o 396,4 tys. odwiedzających (4,8 proc.) oraz 6 minut i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (9,3 proc.), Pinterest - 230,2 tys. użytkowników (3,5 proc.) oraz 7 minut i 9 sekund przeciętnego czasu (16,1 proc.), a Snapchat - 90,4 tys. użytkowników (1,8 proc.) i 23 sekundy średniego czasu (0,2 proc.). Na blogach w domenie blogspot.com przy spadku liczby odwiedzających o 38,4 tys. (0,9 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 40 sekund, czyli 18,8 proc.).

W obu statystykach zmalały natomiast wyniki dwóch platform. LinkedIn stracił 276,9 tys. użytkowników (6,2 proc.) oraz minutę i 36 sekund średniego czasu korzystania (11,7 proc.), a Reddit - 186 tys. internautów (7,1 proc.) oraz minutę i 27 sekund średniego czasu (11,6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji