SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Treści wideo: dominują Onet z RASP i Grupa WP, najdłuższy czas na Gry-online.pl. Kreczmar: przyszłość to mobile

Największy udział użytkowników mobilnego wideo wśród wszystkich odbiorców takich treści mają Gry-Online oraz Grupa WP. - Niektórzy wydawcy o gigantycznej skali streamingu wideo mają względnie znikomy udział odtworzeń mobilnych - analizuje Michał Kreczmar, e-commerce director w Hypermedia linked by Isobar.

Michał Kreczmar Article

Powoli pojawiają się pierwsze wyniki badań streamingu wideo wykonywane przez PBI, dzięki badaniom Gemiusa. Jesteśmy już w stanie zobaczyć: ilu realnych użytkowników streamuje wideo oraz ile odtworzeń wykonują miesięcznie. Brawa należą się Onet-RASP, Grupie WP, Gazeta.pl, czyli największym audytowanym przez PBI graczom polskiego legalnego wideo streamingu.

Wyniki badania pokazują też, jaki jest średni czas odtworzenia. Tu gratulacje należą się grupom Gry-Online, Murator-Time, Onet-RASP. W końcu wiemy, ile czasu użytkownicy spędzają oglądając streamowane wideo u poszczególnych wydawców (pamiętając o tym, że różne media proponują zarówno długie jak i krótkie formy wideo, promując je w różny sposób, a czasem wykorzystując mechanizm autoplay). Znamy też średnią liczbę odtworzeń przypadających na użytkownika - brawa dla Interii, Onet-RASP, Grupy WP i Gazeta.pl. Bo to właśnie ci gracze oferują użytkownikom właściwą „lepkość” treści, atrakcyjność, czy też skuteczność mechanizmów rekomendacji/autopromocji treści wideo.

Treści wideo w czołowych grupach serwisów w październiku 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odtworzenia ogółem

odtworzenia krajowe mobilne

średni czas odtworzenia [godz:min:s]

udział odtworzeń

Grupa Onet - RASP

5 031 774

86 178 443

3 593 958

00:02:40

44,08%

Grupa Wirtualna Polska

4 762 030

72 187 333

5 607 764

00:01:15

33,62%

Grupa Gazeta.pl

1 783 075

23 432 684

761 554

00:01:14

11,69%

Grupa Interia.pl

901 487

17 654 469

284 913

00:00:39

9,04%

Grupa Gry-online.pl

254 208

2 532 348

547 340

00:13:25

1,06%

Grupa Murator - Time

150 163

969 626

6 478

00:06:09

0,51%


Ja jednak chciałem popatrzeć dalej w przyszłość polskiego streamingu wideo. Poprosiłem PBI o pokazanie dostępnego już wskaźnika ilości mobilnych odtworzeń streamów wideo i pokusiłem się o policzenie udziału streamów mobilnych w odtworzeniach ogółem. Co zaobserwowałem? Okazuje się, że największy udział mobilnej grupy konsumentów wideo posiadają Gry-Online oraz Grupa WP. Niektórzy gracze o gigantycznej skali streamingu wideo mają względnie znikomy udział odtworzeń mobilnych.

Dlaczego to tak ważne? Mobilny streaming wideo to przyszłość konsumpcji treści wideo, co zauważyli już nie tylko gracze Over The Top Content (OTT) pokroju Netflixa czy Hulu, ale także dostawcy tradycyjnych/kablowych treści wideo. HBO rozłączyło usługi dostarczania abonamentom treści wideo na urządzenia przenośne od abonamentów, którym dostarcza treści klasyczną drogą telewizji kablowej. To także sweetspot reklamowy - przecięcie najatrakcyjniejszych trendów jeśli chodzi o przyszłe przychody - mobile i wideo adresowane do nowej generacji konsumentów przyzwyczajonych do konsumpcji treści wizualnych w dowolnym czasie i miejscu, w momencie kiedy tego chcą.

Analiza w oparciu o dane Megapanel PBI/Gemius. Podziękowania dla Andrzeja Garapicha, Anny Miotk i Sławomira Pliszki z PBI.


Michał Kreczmar, e-commerce director w Hypermedia linked by Isobar

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Treści wideo: dominują Onet z RASP i Grupa WP, najdłuższy czas na Gry-online.pl. Kreczmar: przyszłość to mobile

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
internetowy
dokładnie, klikam bo myślę, że jest coś do przeczytania, a tam jakieś żałosne reklamy, przed filmikiem, którego nigdy nie oglądam, od razu przechodzę na inną stronę, takich kliknięć mogą mieć dziesiątki tysięcy.
8 8
odpowiedź
User
internetowy
sorry że w drugim komentarzu: spójrzcie na czas wyświetlenia na gry-online 13minut, na onet około 2:30 , ktoś przygląda się reklamie i wyłazi stamtąd. realnie jeśli kogoś coś interesuje to ogląda to dłużej niż kilka minut. podobnie jak na muratorze , około 6 minut. wyświetlenia poniżej 3minut nie powinny być w rankingu, to nie oglądanie video, to narzucanie video komuś kto jest przekierowywany na stronę i jeszcze nie wie, że to video-spam.
9 9
odpowiedź
User
Wideo
@internetowy, niestety jesteś w błędzie. Gemius liczy odtworzenia samego materiału wideo już po oglądnięciu bloku reklamowego.
9 8
odpowiedź