Youtuber od języka prowadzi audycję w Trójce

Radiowa Trójka wprowadziła do ramówki nowy program „PrzySłowie” o języku i sile wypowiadanych słów. Prowadzącym został polonista Mateusz Adamczyk, który ma także własny kanał youtubowy o tematyce językowej.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Youtuber od języka prowadzi audycję w Trójce
fot. Polskie Radio

Nowa audycja jest emitowana w czwartki od godziny 12.00 do 13.00. - Przy kawie, przy herbacie, przy okazji, przy obcych i znajomych - każda rozmowa jest inna. A gdyby tak spotkać się #PrzySłowie? Porozmawiać o jego sile, smaku i brzmieniu. O tym, które słowa lubimy, a których chcemy unikać; o języku, który nas otacza, i naszym stosunku do niego. Do rozmowy na te tematy zapraszamy osoby, dla których język jest narzędziem pracy, partnerem i przyjacielem w codziennym życiu - czytamy w opisie programu.

Nowy program o języku w PR3

W pierwszym odcinku gośćmi Mateusza Adamczyka byli profesor Ewa Rudnicka z Artes Liberales UW oraz profesor Marek Łaziński z Wydziału Polonistyki UW. Rozmowa dotyczyła posługiwania się feminatywami w przestrzeni publicznej.

Mateusz Adamczyk jest polonistą, członkiem Zespołu Retoryki i Komunikacji Publicznej Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN. Ma swój własny kanał na YouTube (ponad 44 tys. subskrypcji), na którym omawia zagadnienia związane z językiem, nie tylko polskim. Adamczyk pojawiał się już wcześniej w Programie III Polskiego Radia w audycjach o podobnej tematyce.

Trójka w okresie luty - kwiecień br. zanotowała udział w rynku na poziomie 2,1 proc. Oznacza to wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej o 0,1 pkt. proc. (dane z badania Radio Track).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia