TVN jednak nie na sprzedaż. Warner Bros. Discovery zmienia plan

Warner Bros. Discovery zdecydował się zakończyć rozmowy dotyczące sprzedaż grupy TVN. Przygotowania do transakcji prowadzono od końcówki ub.r., zainteresowane były m.in. konsorcjum z Wirtualną Polską oraz Ringier Axel Springer Polska wspólnie z CVC. TVN był wyceniany na ponad miliard euro.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
TVN jednak nie na sprzedaż. Warner Bros. Discovery zmienia plan
fot. Albert Zawada (PAP)

O tym, że grupa TVN nie zmienia właściciela, jej pracownicy zostali poinformowani w poniedziałek przed południem w komunikacie wysłanym przez Kasię Kieli, szefową Warner Bros. Discovery w Polsce i CEO w TVN, oraz Gerharda Zeilera, prezesa WBD International.

– Przez ostatnie kilka miesięcy prowadziliśmy przegląd opcji strategicznych dla TVN. Jedną z możliwości branych pod uwagę była sprzedaż spółki. Taki proces nie jest niczym wyjątkowym w przypadku spółek giełdowych, takich jak Warner Bros. Discovery – przypomnieli.

Dzisiaj chcielibyśmy Was poinformować, że zakończyliśmy ten etap. Podjęliśmy decyzję, że optymalną opcją jest pozostanie TVN w strukturach WBD i rozwijanie naszego biznesu w ramach jednej grupy – poinformowali pracowników nadawcy.

Podkreślili, że TVN „odgrywa kluczową rolę w międzynarodowych strukturach Warner Bros. Discovery”. – Wiemy, że okres niepewności był trudny dla Was wszystkich.  Chcemy, abyście wiedzieli, że bardzo doceniamy Wasz profesjonalizm i wkład przez ostatnie miesiące – zaznaczyli Kieli i Zeiler.

W zeszłym tygodniu Business Insider Polska podał, że rozmów o przejęciu TVN wycofał się holding najbogatszego Polaka Michała Sołowowa. Przyczyną miała być globalna niepewność gospodarcza wskutek ceł ogłoszony przez administrację Donalda Trumpa.

Zainteresowanie kupnem nadawcy miały też wyrazić konsorcjum ok. 30 polskich inwestorów skupionych wokół Wirtualnej Polski oraz Ringier Axel Springer Polska wspólnie z funduszem private equity CVC Capital Partners.

Według ustaleń” „Gazety Wyborczej” Warner Bros. Discovery aktywa grupy TVN zaoferował w trzech pakietach: TVN (wszystkie stacje z tym logo, w tym m.in. TVN24); kanały tematyczne (stacje na licencji Warner Bros. Discovery, np. TLC, Discovery Channel, HGTV itd.); Canal+ Polska (za pośrednictwem spółki TVN Media, Warner Bros Discovery jest tu właścicielem 32 proc. akcji).

Z naszych informacji wynika, że Warner Bros. Discovery wycofał się z procesu sprzedażowego, zanim zainteresowane podmioty złożyły ostateczne, wiążące oferty.

Dlaczego Warner Bros. Discovery chciał sprzedać TVN

Pod koniec grudnia agencja Reuters, powołując się na cztery osoby zbliżone do sprawy, podała, że Warner Bros. Discovery przy procesie sprzedaży grupy TVN współpracuje z bankiem inwestycyjnym JPMorgan. W ostatnich tygodniach JPMorgan skontaktował się z firmami potencjalnie zainteresowanym kupnem polskiego nadawcy. Na początku przyszłego roku mają one otrzymać zestaw szczegółowych informacji o grupie TVN.

- Przy analizowaniu sprzedaży TVN będziemy priorytetowo traktować jego status jako niezależnego nadawcy informacyjnego - przekazał rzecznik koncernu. Według dwóch źródeł Reutersa grupa TVN może zostać wyceniona na ponad 1 mld euro.

W lutym Reuters informował, że ze starań o zakup TVN wycofał się należący do rodziny Berlusconich koncern MediaForEurope. Jak podaliśmy koncern poprzez wezwanie giełdowe chce przejąć dalszy pakiet akcji ProSiebenSat.1.

TVN w amerykańskich rękach od dekady 

Grupa TVN weszła w skład koncernu Discovery na początku 2018 roku, gdy ten sfinalizował przejęcie za 14,6 mld dolarów Scripps Networks Interactive, poprzedniego właściciela (od połowy 2015 roku) polskiego nadawcy.

Grupa kapitałowa TVN ma w ofercie 12 stacji telewizyjnych (TVN, TVN7, TTV, TVN24, TVN24 BIS, TVN Style, TVN Turbo, HGTV, TVN Fabuła, TVN International, TVN International West, TVN International Extra) i grupa serwisów internteowych (na czele z TVN.pl i TVN24.pl). Do grupy kapitałowej oprócz TVN należy przede wszystkim 100 proc. udziałów brokera reklamowego TVN Media i spółki Stavka nadającej TTV oraz 32 proc. akcji Canal+ Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Port Polska krytykowany na już na starcie. Co poszło nie tak z rebrandingiem CPK?

Port Polska krytykowany na już na starcie. Co poszło nie tak z rebrandingiem CPK?

To największy zakup internetowy Polsatu. Zygmunt Solorz odwołany z władz

To największy zakup internetowy Polsatu. Zygmunt Solorz odwołany z władz

Republika czeka na wozy transmisyjne. W planach sport na żywo

Republika czeka na wozy transmisyjne. W planach sport na żywo

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

Zamieszanie wokół cen za Prime Video. Przez chwilę wyższe opłaty

Zamieszanie wokół cen za Prime Video. Przez chwilę wyższe opłaty