SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN: wartość rynku reklamy TV spadnie o 6-9% w 2012 r.

Wartość polskiego rynku reklamy telewizyjnej może w tym roku spaść o 6-9%, przewiduje grupa medialna TVN. Grupa zakłada, że jej przychody będą odzwierciedlać dynamikę rynku. Wcześniej spółka zakładała, że wartość tego rynku utrzyma się na poziomie z zeszłego roku.

Markus Tellenbach, fot. PAP

Markus Tellenbach, fot. PAP

"Wyniki grupy TVN wyraźnie odzwierciedlają stan polskiego rynku reklamowego. W drugim kwartale ponownie jego poziom znalazł się poniżej oczekiwań, lipiec i sierpień nadal nie przyniosły poprawy, a perspektywa co do dalszego rozwoju sytuacji jest nadal bardzo ograniczona. W takiej sytuacji obniżamy nasze oczekiwania co do wartości rynku reklamy telewizyjnej w bieżącym roku i spodziewamy się, że będzie ona o 6 do 9% niższa niż w roku 2011" - powiedział prezes Markus Tellenbach.

Dodał, że  rynek reklamy graficznej online powinien utrzymać tempo wzrostu na średnim jednocyfrowym poziomie.

"Przychody reklamowe TVN powinny w przybliżeniu odzwierciedlać dynamikę rynku. W drugim kwartale mieliśmy ograniczone możliwości redukcji kosztów w związku z faktem, że spadek rynku przyspieszył mniej więcej w połowie naszej wiosennej ramówki programowej. Jednakże już wtedy podjęliśmy szereg inicjatyw na drugą połowę roku, które zrekompensują w skali całego roku około połowę wpływu spadku przychodów reklamowych na EBITDA. Mając doświadczenie w efektywnej optymalizacji kosztów przy malejącym rynku reklamowym, jesteśmy pewni, że uda się osiągnąć ten cel" - zaznaczył Tellenbach.

TVN podał, że przychody segmentu TV obniżyły się o 40 milionów zł rok do roku w II kwartale i wyniosły 444 milionów zł.

"Ten 8% spadek był wynikiem niższych przychodów ze sprzedaży spotów reklamowych częściowo zrekompensowanych przez wyższe przychody ze sponsoringu i opłat za kanały tematyczne" - czytamy w komunikacie.

Przychody reklamowe wyniosły 314 milionów zł w II kwartale, po spadku o 51 milionów zł, tj. o 14%. TVN deklaruje, że takie pogorszenie wyników sprzedaży jest wyłącznie efektem bardzo słabego rynku reklamy telewizyjnej. Według szacunków Starlinka, wartość tego rynku spadła w II kw. o 11,4%.

W I połowie 2012 roku grupa miała 45,67 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 27,42 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 816,66 mln zł wobec 857,45 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN: wartość rynku reklamy TV spadnie o 6-9% w 2012 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl