TVN24 nowym liderem w styczniu z historycznym rekordem, Telewizja Republika tuż za Polsatem

Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w styczniu 2024 roku wśród wszystkich widzów został kanał TVN24, który rok wcześniej był piąty. Rekordowe wyniki zanotowała Telewizja Republika, która awansowała na szóste miejsce. Ratingowymi hitami były: „M jak miłość”, „Fakty”, „Zatoka szpiegów”, „Teleexpress” oraz „Na dobre i na złe” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVN24 nowym liderem w styczniu z historycznym rekordem, Telewizja Republika tuż za Polsatem
Screen z programu TVN24

TVN24 na czele oglądalności w 4+

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w styczniu 2024 roku zajęła stacja TVN24, która awansowała z piątej pozycji. Średni dobowy udział kanału względem stycznia 2023 roku roku zwiększył się o 65,85 proc. i wyniósł 8,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Był to największy miesięczny udział TVN24 w historii nadawania. W dodatku po raz drugi w historii stacja zajęła pierwsze miejsce w miesięcznym rankingu oglądalności.

Wiceliderem była TVP2, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 14,12 proc. do 7,60 proc.

Podium uzupełnia TVP1, która w styczniu ub.r. była liderem. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,52 proc. (w dół o 14,45 proc.).

Czwarte miejsce zajął TVN, który miał 7,10 proc. udziału (- 13,63 proc.). Czołową piątkę uzupełnia Polsat, który w styczniu 2023 roku był trzeci (7,07 proc.; spadek o 15,23 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/the-voice-senior-tvp2-jury,7169443519694977a ##

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 34,20 proc. w styczniu 2023 roku do 29,29 proc. w styczniu 2024 roku.

TV Republika tuż za TVN24 i kanałami tzw. „wielkiej czwórki”

Wśród czołowych stacji informacyjnych do zestawienia top 10 na 6. pozycję awansowała Telewizja Republika, która zanotowała najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania (4,01 proc.; + 3242 proc.).

Z 11. na 10. lokatę awansował Polsat News. Udział stacji zwiększył się o 34,62 pkt. proc. do 2,45 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/media-expert-lidl-i-orange-najaktywniejszymi-markami-w-telewizji-w-2023-roku,7169442132956801a ##

12. pozycję (po spadku z 6.) zajęło TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmalał o 65,04 proc. do 1,72 proc. Sygnał stacji został wyłączony 20 grudnia ub.r. w wyniku decyzji nowego kierownictwa publicznego nadawcy. Kanał został wznowiony 29 grudnia ub.r. i nadawany jest w nowej formule.

grafika

„M jak miłość” hitem, „Fakty” na czele dzienników

W styczniu br. najwięcej widzów zgromadził odcinek serialu „M jak miłość” z 8 stycznia. Miał średnio 2,93 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 26,31 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/19-30-tvp1-nowy-program-marek-czyz-wiadomosci,7169443911686273a ##

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 7 stycznia na antenie stacji obejrzało 2,78 mln widzów (22,66 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugi pod względem oglądalności wśród dzienników był „Teleexpress” TVP1, który zgromadził 2,14 mln widzów (emisja 14 stycznia; 4. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 7 pozycji uplasował się serwis „19.30” Jedynki z 1,94 mln oglądających (wydanie z 7 stycznia), a 12. były „Wydarzenia” Polsatu (1,74 mln; 2 stycznia).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/krolowa-przetrwania-tvn7-uczestnicy-kto-odpadl,7169444059768449a ##

Na trzecim miejscu w ogólnym rankingu uplasował się pierwszy odcinek nowego serialu „Zatoka szpiegów”, który 7 stycznia na antenie Jedynki zgromadził 2,14 mln oglądających. Przełożyło się to na 17,59 proc. udziału.

W czołowej piątce miesięcznego zestawienia znalazł się jeszcze serial „Na dobre i na złe”, który 31 stycznia w TVP2 miał 2,11 mln widzów (19,90 proc. udziału).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu