SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP o Donaldzie Tusku niemal wyłącznie źle

Od chwili, gdy Donald Tusk został p.o. przewodniczącym PO, w „Wiadomościach” TVP poświęcono mu 78 materiałów, z czego tylko trzy miały wydźwięk neutralny, a zero - pozytywny. Ekwiwalent reklamowy polityka w samych „Wiadomościach” osiągnął 18,8 mln zł - wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Wirtualnemedia.pl.

Donald Tusk bohaterem "Wiadomości" był także 5 sierpnia (screen: Wiadomosci.tvp.pl) Article

W okresie od 3 lipca (kiedy Donald Tusk został p.o. przewodniczącym PO) do 3 sierpnia „Wiadomości” wspominały polityka niemal codziennie - nie pojawił się jedynie w wydaniach z dwóch dni (28 lipca i 1 sierpnia). W programie pojawiło się w sumie 78 materiałów na temat szefa PO: 35 artykułów (materiały trwające co najmniej 30 sekund), 23 notki (15-30 sekund) i 20 wzmianek (poniżej 15 sekund). 75 z nich miało wydźwięk negatywny (ponad 96 proc.), trzy - neutralny (niecałe 4 proc.), a zero – pozytywny.

Również pozostałe programy informacyjne telewizji publicznej - „Panorama” i „Teleexpress” pokazywały Tuska w złym świetle: w „Panoramie” w TVP2 poświęcono mu 37 materiałów: 20 artykułów, cztery notki i 13 wzmianek i cztery notki. 35 było negatywnych (prawie 95 proc.), dwa - neutralne (prawie 5,5 proc.) i znów zero pozytywnych. „Teleexpress” wyemitował 10 materiałów na temat polityka - dziewięć artykułów i jedną wzmiankę. Wszystkie miały negatywny wydźwięk.

TVN i Polsat o Tusku głównie neutralnie

Programy informacyjne TVN i Polsatu były w stosunku do lidera PO bardziej wyważone. „Fakty” TVN wyemitowały 23 materiały na temat Tuska: 13 artykułów, dwie notki i osiem wzmianek. Większość materiałów miała wydźwięk neutralny (17, czyli niemal 74 proc.), pięć było pozytywnych (prawie 22 proc.), a jeden – negatywny (ponad 4 proc.).

„Wydarzenia” Polsatu poświęciły Tuskowi 35 materiałów: 22 artykuły, osiem notek i pięć wzmianek. Tu również większość pokazywała polityka w neutralnym świetle (30, czyli prawie 86 proc.), pojawiły się też cztery materiały o pozytywnym wydźwięku (ponad 11 proc.) i jeden o negatywnym (prawie 3 proc.).

 

 

 

Szacunkowy ekwiwalent reklamowy Tuska w programach informacyjnych to ponad 32 mln zł

Szacunkowy ekwiwalent reklamowy Tuska w „Wiadomościach” to ponad 18,81 mln zł, w „Faktach” - 5,83 mln zł, w „Wydarzeniach” - 5,4 mln zł, w „Panoramie” - 1,78 mln zł, a w „Teleexpressie” - 366,6 tys. zł. W sumie jego ekwiwalent reklamowy w głównych programach informacyjnych w analizowanym okresie to 32,18 mln zł - wynika z analizy PSMM.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w lipcu „Fakty” w TVN i TVN24 BiS oglądało średnio 1,96 mln widzów, „Wiadomości” w TVP1 i TVP Info – 1,93 mln, „Teleexpress” w TVP1 i TVP Info – 1,88 mln, „Wydarzenia” w Polsacie i Polsat News – 1,39 mln, a „Panoramę” w TVP2 i TVP Info – 1,1 mln.

Czytaj też: Donald Tusk apeluje do TVP: promocja szczepień zamiast lekcji niemieckiego z moim udziałem

Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęło 38 skarg na materiały „Wiadomości” TVP1 z 19 i 20 lipca dotyczące szefa Platformy Obywatelskiej.

Dołącz do dyskusji: TVP o Donaldzie Tusku niemal wyłącznie źle

56 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
2021
Dzięki nim Tusk telekamere dostanie. Ma swój program w tv.
80 12
odpowiedź
User
Fass
A przepraszam - co można o Tusku dobrego powiedzieć? O tym, że kazał pracować do śmierci? O tym, że zabrał nam kasę z OFE? I teraz nie gada o tym, że macierzyństwo to "udręka"? Albo, że Kopacz wymyśliła 500+? TVP jaka jest, taka jest, ale tylko puszcza jego słowa. A to, że dziś już nie śpiewa mu "sto lat"? No cóż ...
odpowiedź
User
nnn
Dokładne lustro TVN. W TVN wyłącznie dobrze o Tusku i źle o PIS. Takie mamy media. Poza niszowymi, małymi mediami wszędzie propaganda.
odpowiedź