SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP o Donaldzie Tusku niemal wyłącznie źle

Od chwili, gdy Donald Tusk został p.o. przewodniczącym PO, w „Wiadomościach” TVP poświęcono mu 78 materiałów, z czego tylko trzy miały wydźwięk neutralny, a zero - pozytywny. Ekwiwalent reklamowy polityka w samych „Wiadomościach” osiągnął 18,8 mln zł - wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Wirtualnemedia.pl.

Donald Tusk bohaterem "Wiadomości" był także 5 sierpnia (screen: Wiadomosci.tvp.pl)Article

W okresie od 3 lipca (kiedy Donald Tusk został p.o. przewodniczącym PO) do 3 sierpnia „Wiadomości” wspominały polityka niemal codziennie - nie pojawił się jedynie w wydaniach z dwóch dni (28 lipca i 1 sierpnia). W programie pojawiło się w sumie 78 materiałów na temat szefa PO: 35 artykułów (materiały trwające co najmniej 30 sekund), 23 notki (15-30 sekund) i 20 wzmianek (poniżej 15 sekund). 75 z nich miało wydźwięk negatywny (ponad 96 proc.), trzy - neutralny (niecałe 4 proc.), a zero – pozytywny.

Również pozostałe programy informacyjne telewizji publicznej - „Panorama” i „Teleexpress” pokazywały Tuska w złym świetle: w „Panoramie” w TVP2 poświęcono mu 37 materiałów: 20 artykułów, cztery notki i 13 wzmianek i cztery notki. 35 było negatywnych (prawie 95 proc.), dwa - neutralne (prawie 5,5 proc.) i znów zero pozytywnych. „Teleexpress” wyemitował 10 materiałów na temat polityka - dziewięć artykułów i jedną wzmiankę. Wszystkie miały negatywny wydźwięk.

TVN i Polsat o Tusku głównie neutralnie

Programy informacyjne TVN i Polsatu były w stosunku do lidera PO bardziej wyważone. „Fakty” TVN wyemitowały 23 materiały na temat Tuska: 13 artykułów, dwie notki i osiem wzmianek. Większość materiałów miała wydźwięk neutralny (17, czyli niemal 74 proc.), pięć było pozytywnych (prawie 22 proc.), a jeden – negatywny (ponad 4 proc.).

„Wydarzenia” Polsatu poświęciły Tuskowi 35 materiałów: 22 artykuły, osiem notek i pięć wzmianek. Tu również większość pokazywała polityka w neutralnym świetle (30, czyli prawie 86 proc.), pojawiły się też cztery materiały o pozytywnym wydźwięku (ponad 11 proc.) i jeden o negatywnym (prawie 3 proc.).

 

 

 

Szacunkowy ekwiwalent reklamowy Tuska w programach informacyjnych to ponad 32 mln zł

Szacunkowy ekwiwalent reklamowy Tuska w „Wiadomościach” to ponad 18,81 mln zł, w „Faktach” - 5,83 mln zł, w „Wydarzeniach” - 5,4 mln zł, w „Panoramie” - 1,78 mln zł, a w „Teleexpressie” - 366,6 tys. zł. W sumie jego ekwiwalent reklamowy w głównych programach informacyjnych w analizowanym okresie to 32,18 mln zł - wynika z analizy PSMM.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w lipcu „Fakty” w TVN i TVN24 BiS oglądało średnio 1,96 mln widzów, „Wiadomości” w TVP1 i TVP Info – 1,93 mln, „Teleexpress” w TVP1 i TVP Info – 1,88 mln, „Wydarzenia” w Polsacie i Polsat News – 1,39 mln, a „Panoramę” w TVP2 i TVP Info – 1,1 mln.

Czytaj też: Donald Tusk apeluje do TVP: promocja szczepień zamiast lekcji niemieckiego z moim udziałem

Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęło 38 skarg na materiały „Wiadomości” TVP1 z 19 i 20 lipca dotyczące szefa Platformy Obywatelskiej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP o Donaldzie Tusku niemal wyłącznie źle

56 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
2021
Dzięki nim Tusk telekamere dostanie. Ma swój program w tv.
odpowiedź
User
Fass
A przepraszam - co można o Tusku dobrego powiedzieć? O tym, że kazał pracować do śmierci? O tym, że zabrał nam kasę z OFE? I teraz nie gada o tym, że macierzyństwo to "udręka"? Albo, że Kopacz wymyśliła 500+? TVP jaka jest, taka jest, ale tylko puszcza jego słowa. A to, że dziś już nie śpiewa mu "sto lat"? No cóż ...
odpowiedź
User
nnn
Dokładne lustro TVN. W TVN wyłącznie dobrze o Tusku i źle o PIS. Takie mamy media. Poza niszowymi, małymi mediami wszędzie propaganda.
odpowiedź