TVP przedłuża bez przetargu umowę z Value Media na obsługę mediową

Telewizja Polska bez przetargu przedłużyła dotychczasową umowę z domem mediowym Value Media (Group One) dotyczącą planowania i zakupu mediów do jej kampanii. Nowy kontrakt obowiązuję do końca października br. i opiewa na kwotę blisko 3,66 mln zł.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Telewizja Polska jest obecnie w trakcie przetargu na obsługę mediową – termin składania ofert przez zainteresowane agencje upływa jutro, 13 sierpnia (początkowo był to 19 lipca, potem postępowanie przedłużono najpierw do 6 sierpnia, a potem do 13 sierpnia).  Umowa ze zwycięską agencją zostanie zawarta na rok, a budżet przeznaczony do obsługi wynosi 10 mln zł (bez VAT).

Dotychczas za planowanie i zakup mediów do kampanii TVP odpowiadał dom mediowy Value Media (Group One). Agencja pracuje dla publicznego nadawcy od wiosny ub.r.  po tym, jak w przetargu obroniła jej budżet. Pierwotnie zaczęła planować i kupować media dla TVP w 2017 roku, kiedy w wygranym postępowaniu przejęła budżet Telewizji Polskiej od domu mediowego Maxus (GroupM; po połączeniu z MEC działa obecnie jako Wavemaker).

3,5 mln zł budżetu dla Value Media bez przetargu

Ostatnia umowa z Value Media obowiązywała do maja br. Wtedy jednak – zanim jeszcze ogłoszono aktualny przetarg – TVP postanowiła przedłużyć dotychczasową umowę z agencją bez przetargu. Zawarto ją do końca lipca br., a budżet, jakim miało zająć się Value Media wynosił blisko 3,5 mln zł netto (bez VAT).

Taką możliwość przewiduje prawo zamówień publicznych - udzielono zamówienia z wolnej ręki (możliwość udzielenia zamówienia z wolnej ręki zachodzi w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości).

Kolejny kontrakt dla Value Media

Teraz TVP przedłużyła kontrakt z Value Media o kolejne 3 miesiące – do końca października br. Budżet, obsługą którego zajmie się ta agencja wynosi blisko 3,66 mln zł brutto.

Wybrany w prowadzonym aktualnie przez Telewizję Polską przetargu dom mediowy zajmie się planowaniem i zakupem mediów, tworzeniem strategii mediowych zlecanych przez TVP kampanii reklamowych, oceną ofert mediów, rekomendowaniem nowych kreatywnych rozwiązań mediowych, monitoringiem kampanii,ich rozliczaniem itp.

Do jego zadań należeć ma też projektowanie i produkcja internetowych reklam. TVP wymaga, aby koszt tej usługi nie był wyższy niż 600 zł netto za sztukę dla realizacji w trybie standardowych i nie wyższy niż 1200 zł w przypadku zleceń ekspresowych. W agencji ma zostać oddelegowany do obsługi zlecanych przez TVP taki pracownik, który będzie w pełni dyspozycyjny. Publiczny nadawca określił bowiem minimalny czas reakcji takiej osoby na wezwania TVP. Między godzinami 8 a 18 ten czas reakcji nie może przekroczyć 15 minut, a w godzinach od 18 do 8 rano - maksymalnie 30 minut.

Dwucyfrowe rabaty

W dokumentach przetargowych Telewizja Polska określiła progi rabatów, jakich oczekuje od domu mediowego w zakupie konkretnych mediów. Dla radia i prasy gwarantowany opust przy zakupie kampanii ma wynieść minimum 89,25 proc. Dla kin wynosi 90,75 proc., w internecie (display) -92,09 proc.

Budżet, którego obsługę powierzy domowi mediowemu TVP wynosi 10 mln zł netto (z VAT – 12,3 mln zł). Na kwotę tę składają się koszty zewnętrznego wykonania usług (czyli m.in. zakup mediów), w wysokości nie wyższej niż 9, 625 mln zł netto (bez VAT). Pozostała kwota 375 tys. zł to wynagrodzenie agencji w ciągu roku współpracy. Umowa zostanie bowiem zawarta na 12 miesięcy, począwszy od 1 października br.

Zainteresowane agencje mogą składać oferty do 13 sierpnia br., po wcześniej wpłacie 100 tys. zł wadium. Kolejny przetarg na obsługę mediową Telewizja Polska zamierza ogłosić w czerwcu 2020 roku.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu