SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

170 tys. widzów premiery „Tylko nie mów nikomu” w Telewizji WP

Pokazany w czwartek wieczorem w Telewizji WP dokumentalny film braci Sekielskich „Tylko nie mów nikomu” oglądało średnio 170 tys. widzów. Tym samym jest to najlepiej oglądana pojedyncza pozycja programowa tej stacji w tym roku.

Kadr z filmu „Tylko nie mów nikomu” Article

W czwartek, 16 maja br. o godz. 23.00 Telewizja WP pokazała głośny film dokumentalny Tomasza i Marka Sekielskich „Tylko nie mów nikomu”. Jednocześnie była to premiera tej produkcji w telewizji.

Średnia widownia tego filmu wyniosła 170 tys. osób. Przełożyło się to na 3,56 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 2,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez nadawcę.

Przynajmniej przez 1 minutę produkcję obejrzało 364 tys. osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 130 tys.).

Biuro prasowe Telewizji WP poinformowało portal Wirtualnemedia.pl, że premiera dokumentu w grupie 4+ miała o 585 proc. wyższy rynkowy udział od średnich wyników stacji w tym paśmie w ostatnich czterech tygodniach (czwartek; godz. 23.00-25.30).

Z naszych informacji wynika również, że wczorajsza premiera „Tylko nie mów nikomu” to najchętniej oglądana pozycja programowa w Telewizji WP w tym roku.

Film „Tylko nie mów nikomu”, przygotowany przez Tomasza Sekielskiego we współpracy z Markiem Sekielskim (jako producentem) opowiada o kilku osobach, które w dzieciństwie były molestowane seksualnie przez duchownych. Sprawcy po latach są nagrywani ukrytymi kamerami, niektórzy przyznają się do winy i przepraszają swoje ofiary, inni twierdzą, że molestowane osoby same tego chciały.

W filmie ujawniono nowe fakty - czyny pedofilskie popełnili były kustosz sanktuarium w Licheniu Eugeniusz M., a także ks. Franciszek Cybula, były kapelan oraz spowiednik prezydenta Lecha Wałęsy (zmarł w lutym br.).

Dokument został udostępniony na YouTubie w sobotę po południu. Zaraz po premierze chwaliło go wielu dziennikarzy, a oświadczenia z przeprosinami dla ofiar duchownych pedofili wystosowali prymas Polski abp Wojciech Polak i przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Stanisław Gądecki. W poniedziałek jeden z księży pokazanych w filmie, jak wbrew zakazowi sądowemu wydanemu w ramach wyroku za molestowanie nieletnich dziewczyn prowadzi rekolekcje dla dzieci, zwrócił się do papieża o przeniesienie w stan świecki. Natomiast politycy obozu rządzącego i Koalicji Europejskiej zapowiedzieli zaostrzenie kar za pedofilię.

Z kolei we wtorek premier Mateusz Morawiecki i minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro przedstawili konkretne projekty przygotowane przez rząd, m.in. zniesienie przedawnienia się przestępstw pedofilii oraz podwyższenie limitu karnego do 30 lat więzienia. Ziobro jako prokurator generalny powołał też zespół prokuratorów, który przeanalizuje pod kątem naruszeń prawa wydarzenia przedstawione w filmie. Pedofilia w Kościele jest także głównym tematem programów informacyjnych w telewizjach newsowych oraz tekstów i publikacji dziennikarzy.

Tomasz i Marek Siekielscy środki na realizację filmu zebrali w serwisie Patronite - w ramach zbiórki pozyskali 450 tys. zł od 2,5 tys. osób. W związku z tym nie zamierzają go dystrybuować odpłatnie. - Jesteśmy w stanie nieodpłatnie udostępnić licencję ogólnopolskim telewizjom. Mogą zgłaszać się do producenta filmu, Marka. Jeśli znajdzie się zainteresowana telewizja, to udzielimy jej licencji - powiedział Tomasz Sekielski w poniedziałek portalowi Wirtualnemedia.pl.

Pierwszą stacją, jaka zdecydowała się na emisję dokumentu była właśnie Telewizja WP, która po raz pierwszy pokazała go w czwartek. W tej stacji film będzie można obejrzeć jeszcze również w piątek o 23.00 oraz w niedzielę o północy. Produkcja jest także dostępna w serwisie VOD.pl (należącym do RASP).

Portal Wirtualnemedia.pl jako pierwszy informował, że na emisję „Tylko nie mów nikomu” zdecydowała się Telewizja TVN. Dokument braci Sekielskich u tego nadawcy na głównej antenie będzie można obejrzeć w piątek o godz. 23.00 (czyli w tym samym paśmie, co powtórkę produkcji w Telewizji WP).

Rekordy oglądalności na YouTubie

„Tylko nie mów nikomu” braci Sekielskich od soboty po południu stopniowo stawał się hitem na YouTubie. Obecnie jego licznik wskazuje 18,5 mln wyświetleń.

Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie biuro prasowe YouTube’a w Polsce, które porównało „Tylko nie mów nikomu” z trzema filmami, które były hitami w serwisie w naszym kraju.

Dokument opublikowany 11 maja br. w ciągu pierwszej doby obejrzało 3,8 mln widzów. Drugi: „Taconafide - Parodia” widziało 1,3 mln widzów w pierwszych 24 godzinach (opublikowano go 15 maja br.). Z kolei „Miłość w Zakopanem” (opublikowany 23 kwietnia 2017 roku) w ciągu pierwszych 24 godzin widziało 85 tys. Hitem był film o Pająku Gigancie autorstwa SA Wardęgi – 5,3 mln widzów w pierwszych 24 godzinach od publikacji (video pojawiło się w serwisie 4 września 2014 roku).

Jak podało nam biuro prasowe YouTube’a, film pojawił się na liście trendów serwisu nie tylko w Polsce, ale również w Norwegii (1 miejsce), Islandii (2 miejsce), Irlandii (4 miejsce), Holandii (19), Belgii (25), Szwecji (27), Danii (36) oraz Austrii (43 miejsce - przedstawione dane dotyczą maja br).

Bracia Sekielscy kilka godzin po premierze na YouTubie ogłosili plany kontynuacji filmu. Mają zamiar zorganizować dodatkową zbiórkę w tym celu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 170 tys. widzów premiery „Tylko nie mów nikomu” w Telewizji WP

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tłumacz
Bo WP już dawno zrozumiała, że nawet jak coś jest za darmo na YouTube, to warto to włożyć do ramówki. Ludziom nie chce się łazić po YouTube, nie chce się oglądać o pedofilii, ale skoro już jest... To coś jak Ucho prezesa wcześniej. Gdyby zrobiło w ten sposób kanał muzyczny też by wypalił, gotów jestem postawić na to 1 mln zł
8 2
odpowiedź
User
czytelnik
"czwartek; godz. 23.00-25.30"
Co? xD
6 2
odpowiedź
User
Seba
Nie każdy ma YouTube nie mówiąc o Smart tv.
Oglądanie filmów w tv zawsze fajniejsze niż na kompie
4 1
odpowiedź
User
tawokularach
Nie każdy ma YouTube nie mówiąc o Smart tv.
Oglądanie filmów w tv zawsze fajniejsze niż na kompie

Słyszałeś o HDMI :D?
3 2
odpowiedź