Znana grupa medialna szykuje się do ogłoszenia bankructwa

Kanadyjska Vice Media Group przygotowuje się do złożenia wniosku o upadłość w ciągu najbliższych kilku tygodni. Firma jeszcze kilka miesięcy temu była wyceniana na około miliard dolarów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Znana grupa medialna szykuje się do ogłoszenia bankructwa

Jak informują "New York Times" i Reuters, Vice Media Group przed bankructwem może uchronić sprzedaż. Kupnem może być zainteresowanych nawet pięć koncernów medialnych.  Kontrolę nad firmą może przejąć nawet jej dłużnik Fortress Investment Group - podaje "NYT".

"Firma, jej zarząd i interesariusze nadal koncentrują się na znalezieniu najlepszej drogi dla firmy" - przekazał koncern w oświadczeniu dla mediów.

Pod koniec kwietnia Vice ogłosił, że jest w trakcie restrukturyzacji, co wiązało się z utratą likwidacją kilkudziesięciu miejsc pracy i zamknięciem flagowego programu Vice News Tonight.

Poważne problemy koncernu medialnego zwiastowało odejście w lutym prezeski Nancy Dubuc. Od dłuższego czasu zmagający się z kłopotami finansowymi Vice Media Group analizował różne opcje strategiczne, w tym sprzedaż całkowitą lub częściową. Rozważane było także znalezienie dodatkowego finansowania.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/danielle-belton-redaktor-naczelna-huffington-post ##

Vice niegdyś wart 5,7 mld dolarów

Vice aspirował do tworzenia mediów nowoczesnych i atrakcyjnych dla współczesnego czytelnika zanurzonego w świecie platform społecznościowych. Treści Vice łączyły sznyt prestiżowych tytułów takich jak "New York Times" z luzem cechującym wpisy w social mediach. Pomysł przekonywał wielu inwestorów.

W 2017 roku, po rundzie finansowania przez fundusz private-equity TPG, Vice był wart 5,7 miliarda dolarów. Dziś, według większości dokumentów finansowych, jest wart maleńki ułamek tej kwoty - podaje "NYT". W przeszłości w koncern inwestowali Fox oraz Disney, który swego czasu (rok 2015) był zainteresowany przejęciem za 3 miliardy dolarów.

 Vice Media to pochodzący z Kanady koncern wydawniczy, działający na rynku mediów od 1994 roku. Obecnie funkcjonuje w ponad 30 krajach na całym świecie. Działa na polu wydawniczym, cyfrowym, mobilnym, filmowym, składa się z międzynarodowej sieci kanałów cyfrowych, studia telewizyjnego i filmowego, magazynu, wytwórni płytowej, wewnętrznej agencji usług kreatywnych oraz wydawnictwa.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koniec-buzzfeed-news ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Seria błędów w depeszach PAP. Dlaczego to groźne dla mediów?

Seria błędów w depeszach PAP. Dlaczego to groźne dla mediów?

Były szef TVP Sport szybko żegna się z Weszło. Oskarża dziennikarza z konkurencji

Były szef TVP Sport szybko żegna się z Weszło. Oskarża dziennikarza z konkurencji

Dwie stacje znikną z telewizji naziemnej. KRRiT szuka następców

Dwie stacje znikną z telewizji naziemnej. KRRiT szuka następców

TOK FM zyskuje subskrybentów. Zarabia więcej poza reklamami

TOK FM zyskuje subskrybentów. Zarabia więcej poza reklamami

97 nagród w konkursie Złote Spinacze 2025. K+ Group z Tytanowym Spinaczem, Stowarzyszenie Demagog Gwiazdą PR

97 nagród w konkursie Złote Spinacze 2025. K+ Group z Tytanowym Spinaczem, Stowarzyszenie Demagog Gwiazdą PR

Co z polskimi agencjami mediowymi po fuzji Omnicomu i IPG?

Co z polskimi agencjami mediowymi po fuzji Omnicomu i IPG?