Kanały MTV z tęczowymi logotypami, ale nie w USA

Kanał MTV Polska nadaje z tęczowym logotypem z powodu miesiąca dumy środowisk LGBQT+. Tęczę można też zobaczyć podczas wybranych programów MTV Hits czy Club MTV w Europie. W przeciwieństwie do poprzednich lat na razie na podobny ruch nie zdecydowano się w Stanach Zjednoczonych rządzonych przez Donalda Trumpa.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Kanały MTV z tęczowymi logotypami, ale nie w USA
Kanał MTV Polska

Kanały Paramount Global od lat w czerwcu zmieniają logo na tęczowe. Towarzyszy temu emisja specjalnych programów, które mogą przypaść do gustu gejom, lesbijkom, osobom transseksualnym czy wsparcie dla Parady Równości. W 2021 roku MTV zdecydowało się nieco zmodyfikować „tęczę”, aby odzwierciedlała więcej grup wchodzących w skład społeczności LGBTQ+.

grafika
grafika

Tęczowe logo ma w tym roku kanał MTV Polska i jego odpowiedniki m.in. z Niemiec, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Ameryki Łacińskiej. Na tęczę można również natrafić w przypadku MTV Hits czy Club MTV. Na podczas programu „50 Pride Anthems!” z największymi hitami dla środowisk LGBTQ+.

grafika

Zmiany w USA przez prezydenturę Donalda Trumpa?

Niedawno „Business Insider” informował, że firmy ze Stanów Zjednoczonych wycofują się lub ograniczają wsparcie dla „Miesiąca Dumy” z powodu obaw przed odwetem administracji Donalda Trumpa. Agencje federalne zagroziły bowiem szeregiem kontroli firmom, które prowadzą programy różnorodności i równości.

Choć w poprzednich latach amerykańskie wersje MTV czy kanały MTV2, Comedy Central, VH-1 miały tęczowe logotypy wcześniej niż europejskie, to w tym roku wciąż (6 czerwca) ich nie wdrożyły. W „Miesiącu Dumy” nadają z takimi samymi logotypami, jak w pozostałej części roku.

grafika
grafika
grafika

Amerykańskie kanały Paramount Global w czerwcu 2025 roku

grafika
grafika
grafika
grafika

Amerykańskie kanały Paramount Global w poprzednich latach

Jeszcze kilka lat temu warszawską Paradę Równości wspierały takie firmy jak Google, Microsoft, Paramount Global. Tegorocznymi partnerami wydarzenia zaplanowanego na 14 czerwca, są głównie europejskie firmy: Canal+, BNP Paribas, Accor, got2b. Na wsparcie imprezy zdecydowała się jedna marka z USA - odzieżowy Levi Strauss.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"