W Microsofcie nie będzie prima aprilis. Szef marketingu zabronił żartów 1 kwietnia

Chris Capossela, szef marketingu Microsoftu wydał polecenie pracownikom koncernu, by w tym roku powstrzymali się od jakichkolwiek żartów na prima aprilis w komunikacji z użytkownikami czy partnerami firmy. Według menedżera dowcipy przygotowane w związku z 1 kwietnia mogą przynieść firmie więcej szkody niż korzyści.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O nietypowej instrukcji wydanej przez Chrisa Caposselę, dyrektora marketingu w koncernie Microsoft poinformował serwis The Verge, który dotarł do wewnętrznego dokumentu wysłanego przez menedżera.

W swoim komunikacie Capossela przyznał, że prima aprilis nie jest niczym złym, a firmy technologiczne często wykorzystują ten dzień do robienia użytkownikom żartów. Czasami kawały te są zabawne, czasami niestety mniej.

Szef marketingu Microsoftu zaznaczył, że obecnie branża technologiczna przeżywa wiele wyzwań i trudności, a nietrafiony żart może przynieść firmie więcej strat niż wizerunkowych korzyści, w dodatku primaaprilisowa historyjka może w dzisiejszych czasach szybko stać się niebezpieczną plotką rozprzestrzeniającą się w szybkim tempie dzięki internetowi.

W związku z tym Capossela zaapelował do pracowników Microsoftu, by 1 kwietnia w komunikacji zewnętrznej z użytkownikami i partnerami biznesowymi powstrzymali się od robienia tradycyjnych kawałów.  

W przeszłości Microsoft nie unikał żartów na prima aprilis. Wśród nich była m.in. zapowiedź wprowadzenia mobilnego systemu MS-DOS, a także uszczypliwości wymierzone w wyszukiwarkę Google będącą konkurencją dla prowadzonej przez Microsoft platformy Bing.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana