Warner Bros zmienia logo. "Nowy wizerunek na nowe czasy"

Koncern mediowy Warner Bros zaprezentował nowe logo. Prace nad projektem trwały trzy lata, prowadziło je studio Pentagram.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:

Warner Bros odświeża swój wizerunek z okazji zbliżającej się setnej rocznicy działalności na rynku, przypadającej na 2023 rok. Kultowe, bogato wyglądające złote logo zamieniono na prostsze, z dominacją niebieskiego i dodatkiem bieli.  

Nowe logo ma pozwalać na lepsze wykorzystanie w celach marketingowych. Oficjalnie zastąpi poprzednie logo już w przyszłym roku.

grafika

Autorką projektu jest Emily Oberman ze studia Pentagram. Prace nad logo trwały trzy lata i były poprzedzone 140 wywiadami z pracownikami Warner Brosa, którzy dzielili się swoimi odczuciami i uwagami na temat wyglądu znaku firmy.

Warner Bros jest producentem filmów z uniwersum DC, DC, cyklu o Harrym Potterze, "Władcy Pierścieni" czy seriali "Przyjaciele", "Teoria Wielkiego Podrywu".

Nowy wizerunek na nowe czasy

- Co najbardziej rzuca się w oczy patrząc na rebranding Warner Bros? Nowy wizerunek na nowe czasy - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Paweł Dunia, head of design w Artegence.  - Dotychczasowe logo jednoznacznie łączyło swoją formą opowieść marki ze światem wielkiego ekranu. Złoto to zdecydowanie kolor Hollywood. Od Oscarów po znane wszystkim logotypy mieniące się przed każdą projekcją filmową. Typowa dla minionej epoki była także masywna, ciężka forma, najchętniej prezentowana w postaci solidnej bryły mającej swoją grubość i masę, które podkreślały pozycję brandu - komentuje Paweł Dunia.

Zdaniem eksperta, nowe logo Warner Brosa  odzwierciedla trend widoczny w projektowaniu identyfikacji wizualnej marek. - Dziś brandy próbują być zdecydowanie bardziej egalitarne i bezpośrednie w komunikacji. Zamiast opowieści z pozycji dominatora, mamy historie o interakcji i inkludowaniu odbiorcy do świata marki. Zmienił się również sposób odbioru – co prawda sale kinowe wciąż kochają epickość, ale nasze czasy to ekrany osobiste, małe, skromne, blisko użytkownika. A na nich sprawdzają się delikatne i minimalistyczne interfejsy, stonowane kolory, subtelne kształty. Odlane ze złota znaki wyglądają w takim świecie na politowania godną ramotę, wzbudzają pełen litości śmiech i tracą całą swą siłę. Brandy związane z rozrywką, chcąc być w przestrzeni cyfrowej, muszą więc operować właściwą dla niej estetyką i taki zabieg marce Warner Bros zdecydowanie się udał. A druga rzecz, która także się jej udała, to zachowanie swojego DNA - komentuje dla Wirtualnemedia.pl  Paweł Dunia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"