SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa Weszło w ub.r. miała 4,1 mln zł wpływów i 50 tys. zł straty

W ub.r. cztery spółki tworzące grupę Weszło zanotowały łącznie wzrost przychodów o 4,1 proc. do 4,1 mln zł, a ich wynik netto zmalał z 35,5 tys. zł zysku do 49,9 tys. zł straty - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Krzysztof Stanowski, założyciel i szef grupy WeszłoArticle

Do grupy Weszło należą przede wszystkim serwis Weszlo.com oraz uruchomione na początku 2018 roku radio internetowe Weszło FM. W 2018 roku ruszył też serwis eWeszło o e-sporcie, a na Weszlo.com pojawiła się sekcja o futbolu dziecięcym i młodzieżowym.

Stacja i serwisy zarabiają głównie z reklam i sponsoringu. Promują się tam przede wszystkim bukmacherzy, producenci sprzętu sportowego oraz firmy z innych branż zaangażowane w sponsoring sportu. Od paru lat realizuje program „Stan futbolu”, od jesieni 2018 roku emitowany także w TVP Sport.

Weszlo.com z większym spadkiem kosztów niż wpływów

Działalność grupy Weszło rozkłada się na kilka firm, z których zdecydowanie największa to Weszlo.com. Według sprawozdania złożonego do KRS w ub.r. jej przychody sprzedażowe zmniejszyły się o 6,2 proc. - z 3,55 do 3,33 mln zł.

Wpływy firmy z usług marketingowych wzrosły z 2,58 do 2,87 mln zł, pojawiło się 195,8 tys. zł przychodów z usług doradczych, natomiast wpływy z usług określonych jako inne zmalały z 750,6 do 16,6 tys. zł.

Koszty operacyjne Weszlo.com zmniejszyły się w ub.r. o 10 proc. - z 3,65 do 3,28 mln zł. Zdecydowaną większość stanowią wydatki na usługi obce (wzrosły z 2,25 do 2,29 mln zł) i wynagrodzenia (zwiększyły się z 697,2 do 904,5 tys. zł). Firma nie zatrudnia żadnych osób na etacie.

Jej wydatki na amortyzację zmalały ze 118,1 do 50 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - ze 120 do 19,5 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 460,6 do 19,6 tys. zł. Przełożyło się to na wzrost wyniki sprzedażowego z 99,8 tys. zł straty do 45,3 tys. zł zysku.

Natomiast inne wskaźniki rentowności spółki pogorszyły się, głównie z powodu spadku pozostałych wpływów operacyjnych z 268,4 tys. zł do 2 zł. Strata brutto wzrosła z 32,8 do 122,9 tys. zł, a strata netto - z 56 do 126,9 tys. zł.

Zobowiązania kredytowe Weszlo.com. zmalały w ub.r. z 400 do 150 tys. zł, w całości są do spłaty w perspektywie długoterminowej, czyli później niż w najbliższych roku. Zeszłoroczna strata spowodowała, że ujemny kapitał własny wynosił już 177,9 tys. zł, wobec 51 tys. zł rok wcześniej.

Mocno wzrosły wpływy WeszloTV i WeszloFM

Duże wzrosty przychodów osiągnęły dwie mniejsze spółki tworzące grupę Weszło. Wpływy WeszloTV poszły w górę ze 170 do 484,6 tys. zł, czyli o 185,1 proc.

Jednocześnie koszty operacyjne firmy zwiększyły się ze 101,5 do 335,8 tys. zł. Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 8,4 do 192,3 tys. zł, a pozostałe koszty - z 73,3 do 115,6 tys. zł.

W efekcie spółka miała w ub.r. 134,5 tys. zł zysku netto, wobec 58,2 tys. zł rok wcześniej. Zobowiązania kredytowe WeszloTV zmalały w ciągu roku ze 199,9 do 179,9 tys. zł.

Z kolei WeszloFM osiągnęło wzrost przychodów z 216,5 do 288,8 tys. zł, a jej koszty operacyjne zwiększyły się ze 171,6 do 354,2 tys. zł. Nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 37,4 do 271,4 tys. zł, a pozostałe koszty zmalały ze 119,5 do 71 tys. zł.

Wynik netto spółki poszedł w dół z 38,1 tys. zł zysku do 61,2 tys. zł straty.

Natomiast firma Weszlo Group prawie nie prowadzi działalności - z roku na rok jej wpływy sprzedażowe zmalały z 4,9 tys. zł do zera, koszty operacyjne - z 9,7 do 3,7 tys. zł, a wynik netto poszedł w górę z 4,9 tys. zł straty do 3,7 tys. zł zysku.

Większościowym udziałowcem wszystkich tych czterech spółek jest Krzysztof Stanowski, założyciel i szef grupy Weszło.

Stanowski wraz z grupą dziennikarzy Weszło w połowie 2018 roku uruchomił klub piłkarski KTS Weszło, który po pierwszym sezonie gry awansował z klasy B (to najniższy poziom rozgrywek) do klasy A, a w niej po rundzie jesiennej zajmował trzecie miejsce, pierwsze niedające awansu. Nie opublikowano jeszcze sprawozdania finansowego KTS Weszło za ub.r.

Restrukturyzacja w związku z epidemią, ruszył Kanał Sportowy

Z powodu epidemii koronawirusa w połowie marca zawieszono prawie wszystkie rozgrywki sportowe, a Euro 2020 i igrzyska olimpijskie przełożono na przyszły rok. Weszlo.com i Weszło FM tak jak inne media sportowe przez ostatnie dwa miesiące przede wszystkim informowały o przygotowaniach do wznowienia rozgrywek, a także zamieszczały różne rankingi oraz teksty i audycje wspomnieniowe.

W drugiej połowie marca Krzysztof Stanowski zapowiedział, że żaden z projektów grupy Weszło nie zostanie zamknięty, natomiast czeka ją restrukturyzacja. - Mamy 59 osób na liście płac, pewnie zejdziemy do 55 i odpowiedzialnie ograniczymy koszty. Niczego nie zamykamy - zaznaczył. Z firmą rozstali się m.in. Piotr Dobrowolski (wrócił do „Super Expressu”), Leszek Kaźmierczak (znany jako Eldo) i Bartłomiej Szczęśniak (youtuber znany jako Mietczyński).

Jednocześnie zamarła działalność uruchomionego w połowie ub.r. biura Weszło Travel organizującego wyjazdy na mecze za granicą. Za to Krzysztof Stanowski zaangażował się w tworzenie, wraz z Mateuszem Borkiem, Michałem Polem i Tomaszem Smokowskim, youtube’owego Kanału Sportowego, uruchomionego w marcu. 25 proc. udziałów Kanału Sportowego należy do WeszloTV, niektóre z jego programów są też emitowane w Weszło FM.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa Weszło w ub.r. miała 4,1 mln zł wpływów i 50 tys. zł straty

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rks chuwdu
Tyle hałasu i gadania o 4 mln i 50k straty. Kolejny przeszacowany portal? Kanal sportowy tez traci powietrze. Borek juz z podkulonym ogonem szuka drogi powrotnej. Nie za dobrze to wyglada a dochodzi korona jeszcze..
odpowiedź
User
Berlusconi
Normalnie szał wuja, prawie milion ełro rocznie.
odpowiedź
User
Marek
Nie zatrudniają nikogo na etacie. To krótko podsumowuje jaki to typ pracodawcy.
odpowiedź
User
Marek
Tyle hałasu i gadania o 4 mln i 50k straty. Kolejny przeszacowany portal? Kanal sportowy tez traci powietrze. Borek juz z podkulonym ogonem szuka drogi powrotnej. Nie za dobrze to wyglada a dochodzi korona jeszcze..


Kanał Sportowy miał dobry start, a teraz jest słabo. Liczby wyświetleń im mocno spadły. Już nawet dochodzi do tego, że znajomi im piszą w różnych portalach biznesowych pochwalne artykuły.
odpowiedź
User
fugazi
starają się o coś z tarczy?
odpowiedź