SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska inwestuje 20 mln zł w platformę do zarządzania restauracjami

Wirtualna Polska uzgodniła pośrednie przejęcie ok. 12 proc. udziałów firmy Restaumatic oferującej w modelu SaaS system do obsługi zamówień, sprzedaży i zarządzania restauracjami. Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK.

W komunikacie Wirtualna Polska podała, że uzyska pośrednio mniejszościowy udział w spółce Restaumatic poprzez przystąpienie do funduszu celowego Supercharge Capital. Zespołem zarządzającym funduszu są Grzegorz Kazulak, Kuba Filipowski, Daniel Surmacz i Wiktor Schmidt, założyciele m.in. takich start-upów jak RTB House i Netguru.

Wirtualna Polska zainwestuje 19,8 mln złotych, co pozwoli na objęcie 69 proc. wkładów funduszu Supercharge Capital. Fundusz będzie miał ok. 16,9 proc. udziałów w spółce Restaumatic.

- Rynek dostaw jedzenia w Polsce jest wart ok. 4 miliardów złotych i dynamicznie rośnie. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, biorąc pod uwagę zarówno pozycję Restaumatic, jak i fakt, że pozwala nam na rozszerzenie działalności w nowym dla nas i bardzo perspektywicznym segmencie SaaS. Dodatkową wartością jest współpraca z wiodącymi polskimi inwestorami venture capital oraz założycielami najwyżej wycenianych polskich start-upów - uzasadnia Adam Rogaliński, wiceprezes ds. rozwoju korporacyjnego Wirtualnej Polski Holding.

Restaumatic z 4,8 tys. klientów i 20 mln zł wpływów

Firma Restaumatic oferuje w modelu SaaS (Software as a Service) platformę do obsługi zamówień, sprzedaży i zarządzania restauracjami. W marcu ub.r. z platformy korzystało 4,8 tys. restauratorów. Spółka podkreśla, że jest polskim liderem w tej kategorii.

W ub.r. Restaumatic miał prawie 20 mln zł przychodów i zysk EBITDA. Firma pieniądze pozyskane z obecnej rundy inwestycyjnej zamierza przeznaczyć na rozwój produktów i pozyskanie nowych klientów, w tym również w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej.

W ub.r. holding Wirtualna Polska osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 38 proc. do 872,24 mln zł i zysku netto z 81,7 do 187,8 mln zł. Mocno wzrosły wpływy z reklam internetowych, natomiast sprzedaż Wakacje.pl była nadal o jedną piątą niższa niż w 2019 roku.

Niedawno firma zaczęła udostępniać wszystkim reklamodawcom panel WP Ads do samodzielnego zarządzania kampaniami. W br. chce wypłacić 35,3 mln zł dywidendy, po 1,20 zł na akcję.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska inwestuje 20 mln zł w platformę do zarządzania restauracjami

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ojej
ale się miotają
odpowiedź
User
Tomek
Zero pomyslu na biznes.
odpowiedź
User
Adam
świetne wejście w biznes!
odpowiedź