Wirtualna Polska inwestuje 20 mln zł w platformę do zarządzania restauracjami

Wirtualna Polska uzgodniła pośrednie przejęcie ok. 12 proc. udziałów firmy Restaumatic oferującej w modelu SaaS system do obsługi zamówień, sprzedaży i zarządzania restauracjami. Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W komunikacie Wirtualna Polska podała, że uzyska pośrednio mniejszościowy udział w spółce Restaumatic poprzez przystąpienie do funduszu celowego Supercharge Capital. Zespołem zarządzającym funduszu są Grzegorz Kazulak, Kuba Filipowski, Daniel Surmacz i Wiktor Schmidt, założyciele m.in. takich start-upów jak RTB House i Netguru.

Wirtualna Polska zainwestuje 19,8 mln złotych, co pozwoli na objęcie 69 proc. wkładów funduszu Supercharge Capital. Fundusz będzie miał ok. 16,9 proc. udziałów w spółce Restaumatic.

- Rynek dostaw jedzenia w Polsce jest wart ok. 4 miliardów złotych i dynamicznie rośnie. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, biorąc pod uwagę zarówno pozycję Restaumatic, jak i fakt, że pozwala nam na rozszerzenie działalności w nowym dla nas i bardzo perspektywicznym segmencie SaaS. Dodatkową wartością jest współpraca z wiodącymi polskimi inwestorami venture capital oraz założycielami najwyżej wycenianych polskich start-upów - uzasadnia Adam Rogaliński, wiceprezes ds. rozwoju korporacyjnego Wirtualnej Polski Holding.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wirtualna-polska-kryzys-reklamowy-wojna-wyszla-za-granice-jako-broker-reklamowy-wysokie-wyceny-e-commerce,7170014211790977a ##

Restaumatic z 4,8 tys. klientów i 20 mln zł wpływów

Firma Restaumatic oferuje w modelu SaaS (Software as a Service) platformę do obsługi zamówień, sprzedaży i zarządzania restauracjami. W marcu ub.r. z platformy korzystało 4,8 tys. restauratorów. Spółka podkreśla, że jest polskim liderem w tej kategorii.

W ub.r. Restaumatic miał prawie 20 mln zł przychodów i zysk EBITDA. Firma pieniądze pozyskane z obecnej rundy inwestycyjnej zamierza przeznaczyć na rozwój produktów i pozyskanie nowych klientów, w tym również w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej.

W ub.r. holding Wirtualna Polska osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 38 proc. do 872,24 mln zł i zysku netto z 81,7 do 187,8 mln zł. Mocno wzrosły wpływy z reklam internetowych, natomiast sprzedaż Wakacje.pl była nadal o jedną piątą niższa niż w 2019 roku.

Niedawno firma zaczęła udostępniać wszystkim reklamodawcom panel WP Ads do samodzielnego zarządzania kampaniami. W br. chce wypłacić 35,3 mln zł dywidendy, po 1,20 zł na akcję.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek