Wirtualna Polska inwestuje 20 mln zł w platformę do zarządzania restauracjami

Wirtualna Polska uzgodniła pośrednie przejęcie ok. 12 proc. udziałów firmy Restaumatic oferującej w modelu SaaS system do obsługi zamówień, sprzedaży i zarządzania restauracjami. Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W komunikacie Wirtualna Polska podała, że uzyska pośrednio mniejszościowy udział w spółce Restaumatic poprzez przystąpienie do funduszu celowego Supercharge Capital. Zespołem zarządzającym funduszu są Grzegorz Kazulak, Kuba Filipowski, Daniel Surmacz i Wiktor Schmidt, założyciele m.in. takich start-upów jak RTB House i Netguru.

Wirtualna Polska zainwestuje 19,8 mln złotych, co pozwoli na objęcie 69 proc. wkładów funduszu Supercharge Capital. Fundusz będzie miał ok. 16,9 proc. udziałów w spółce Restaumatic.

- Rynek dostaw jedzenia w Polsce jest wart ok. 4 miliardów złotych i dynamicznie rośnie. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, biorąc pod uwagę zarówno pozycję Restaumatic, jak i fakt, że pozwala nam na rozszerzenie działalności w nowym dla nas i bardzo perspektywicznym segmencie SaaS. Dodatkową wartością jest współpraca z wiodącymi polskimi inwestorami venture capital oraz założycielami najwyżej wycenianych polskich start-upów - uzasadnia Adam Rogaliński, wiceprezes ds. rozwoju korporacyjnego Wirtualnej Polski Holding.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wirtualna-polska-kryzys-reklamowy-wojna-wyszla-za-granice-jako-broker-reklamowy-wysokie-wyceny-e-commerce,7170014211790977a ##

Restaumatic z 4,8 tys. klientów i 20 mln zł wpływów

Firma Restaumatic oferuje w modelu SaaS (Software as a Service) platformę do obsługi zamówień, sprzedaży i zarządzania restauracjami. W marcu ub.r. z platformy korzystało 4,8 tys. restauratorów. Spółka podkreśla, że jest polskim liderem w tej kategorii.

W ub.r. Restaumatic miał prawie 20 mln zł przychodów i zysk EBITDA. Firma pieniądze pozyskane z obecnej rundy inwestycyjnej zamierza przeznaczyć na rozwój produktów i pozyskanie nowych klientów, w tym również w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej.

W ub.r. holding Wirtualna Polska osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 38 proc. do 872,24 mln zł i zysku netto z 81,7 do 187,8 mln zł. Mocno wzrosły wpływy z reklam internetowych, natomiast sprzedaż Wakacje.pl była nadal o jedną piątą niższa niż w 2019 roku.

Niedawno firma zaczęła udostępniać wszystkim reklamodawcom panel WP Ads do samodzielnego zarządzania kampaniami. W br. chce wypłacić 35,3 mln zł dywidendy, po 1,20 zł na akcję.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi