SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Rekordowe jajko" to akcja Hulu na Super Bowl. Serwis zwrócił uwagę na problemy psychiczne

"World Record Egg" - hit Instagrama z ostatnich tygodni - to promocja platformy Hulu z okazji Super Bowl. Serwis postanowił przy okazji największego święta sportu w USA zwrócić uwagę na problemy psychiczne, wiążące się z presją w social mediach.

Article

"World Record Egg" to instagramowe konto założone na początku tego roku. Cel od początku był jasny - pobić rekord polubień modelki i celebrytki Kylie Jenner, która wrzuciła na Instragram zdjęcie swojej córeczki Stormi. jej post zdobył 18 milionów polubień. Z konta "World Record Egg" opublikowano za to zdjęcie jajka na białym tle, które finalnie zdobyło ponad 51 milinów polubień, ustanawiając nowy rekord Instagrama. 

Hulu stoi za "World Record Egg"

W kolejnych dniach na profilu "World Record Egg" zaczęły pojawiać się kolejne fotki jajka. Jednak coś je odróżniało - kolejne rysy pojawiające się na skorupce. Internauci zaczęli prześcigać się w domysłach, czy za kontem nie stoi jakaś komercyjna marka.

Odpowiedź nadeszła 1 lutego. Na "World Record Egg" opublikowano kolejne zdjęcie jajka, ale tym razem skorupka była zasznurowana tak, że przypominała piłkę futbolową.

Okazało się, że to akcja platformy streamingowej Hulu i jest częścią promocji przed niedzielnym Super Bowl (finał rozgrywek futbolu amerykańskiej ligi NFL).  "Koniec czekania. Wszystko zostanie ujawnione w tę niedzielę po Super Bolw. Zobacz to, tylko na Hulu" - głosi opis zdjęcia. Jajko zdobyło już ponad 4 mln polubień.

Hulu zintegrowało z "World Record Egg"  swoje instagramowe konto, dodając do opisu "Bierzemy się do roboty" i emoji jajek. Na Twitterze zaś dodano do opisu konta hasztag #EggGang.

W mediach amerykańskich spekuluje się, że Hulu wykupiło na Super Bowl 30-sekundowy spot reklamowy. Jednak przedstawiciele serwisu nie komentują tych doniesień. Do tej pory firma nie wydało ponadto żadnego oficjalnego oświadczenia w sprawie "World Record Egg".

Zwiastun "Opowieści podręcznej 3" i akcja społeczna

Hulu w czasie Super Bowl pokazało teaser trzeciego sezonu swojej najpopularniejszej produkcji własnej, serialu "Opowieść podręcznej" (The Handmaid's Tale).

W czasie Super Bowl na InstaStories Hulu pojawił się odnośnik do krótkiego filmu, dostępnego dla abonentów platformy. Materiał dotyczył problemów psychicznych, wiążących się z serwisami społecznościowymi.

- Ostatnio zaczęłam pękać. Presja związana z mediami społecznościowymi bardzo mnie dotyka. Jeśli też się z tym zmagasz, porozmawiaj z kimś - "mówiło" na animacji jajko, symbol akcji Hulu. Platforma zachęca do odwiedzenia strony organizacji Mental Health America, gdzie można uzyskać pomoc.

Rekordowa liczba użytkowników

W 2018 r. Hulu zanotowało wzrost liczby subskrybentów o 48 proc., obecnie 25 mln użytkowników korzysta z różnych pakietów dostępnych na platformie w cenie od 7,99 do 39,99 dol. miesięcznie.

Hulu ujawniło także, że w ub.r. wpływy firmy pochodzące z reklam wzrosły o 45 proc. osiągając poziom prawie 1,5 mld dol., firma nie podała jednak łącznej wysokości swoich przychodów w ub.r.

Jak zauważają jednak zachodnie serwisy branżowe Hulu nie przynosi nadal zysków, bowiem w III kwartale ub.r. wykazało stratę w wysokości 440 mln dol., zaś w II kwartale zamknęła się ona kwotą 357 mln.

Hulu na koniec 2017 roku zanotował 920 mln dolarów straty, głównie dlatego, że zwiększono inwestycje na produkcję nowych treści.

Większościowymi akcjonariuszami są Disney, 21st Century Fox i Comcast, które mają po 30 proc. udziałów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Rekordowe jajko" to akcja Hulu na Super Bowl. Serwis zwrócił uwagę na problemy psychiczne

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
instagram
to niekoniecznie musi być hulu, możliwe że po prostu zapłacili za "wyjątkową" wyłączność
7 4
odpowiedź
User
Ebenezer
Szkoda... "Odserduszkowane" juz wszystko...
5 4
odpowiedź
User
Jack
Target: dzieci 7-10...
4 4
odpowiedź