SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co wykluje się z instagramowego profilu jajka? "World record egg" podbija sieć

Cztery zdjęcia i miliony lajków. Widzimy na nich jajko, z tym że na każdym kolejnym pojawiają się nowe rysy. To zapowiedź spektakularnej akcji marketingowej czy zwykły trolling internautów?

Article

Nie ma stuprocentowej pewności, kto stoi za profilem world_record_egg. Hasztagi sugerują powiązanie z Egg Gang, amerykańskim sklepem internetowym z gadżetami i odzieżą. Nie ma jednak informacji, by sklep miał coś wspólnego z kontem "rekordowego jajka". W rozmowie z "The Independent" twórcy akcji zdradzili tylko, że mieszkają w Londynie.

Pobić rekord Kylie Jenner

Konto world_record_egg działa na Instagramie od 4 stycznia. Powstało w reakcji na ranking najpopularniejszych zdjęć z Instagrama w 2018 roku. Zwyciężyła w nim modelka i celebrytka Kylie Jenner, która w serwisie zamieściła zdjęcie swojej córeczki Stormi. Post na Instagramie zdobył rekordowe 18 milionów polubień.

Twórcy world_record_egg chcieli pobić ten rekord, dlatego wrzucili z pustego konta zdjęcie jajka na białym tle. - Ustanówmy razem nowy rekord świata, stwórzmy najczęściej lajkowany post na Instagramie, pobijając obecny rekord świata Kylie Jenner, czyli osiemnaście milionów - damy radę! - napisano pod fotką. W tym momencie, zdjęcie polajkowano już 51,6 milionów razy, kolejne trzy miliony reakcji to komentarze. Najnowsze zdjęcie z 29 stycznia ma już ponad 3,9 mln polubień.

Kolejne zdjęcie, tego samego jajka, wrzucono na profil 18 stycznia. W kolejnych dniach opublikowano następne dwa zdjęcia. Z pewną różnicą - jajka mają lekko naruszoną skorupkę. Niektórzy internauci pytają w komentarzach, czy rysy to nie zapowiedź "wyklucia się" czegoś nowego z jajka. Trwają spekulacje, czy "rekordowe jajko" to nie teaser kolejnej akcji marketingowej.Z drugiej strony, to może być zwyczajna zabawa, w którą dało się wciągnąć kilka milionów użytkowników Instagarama.

Czy z "rekordowego jaja" się coś wykluje?

Zdaniem Agnieszki Sosnowskiej, CEO Biura Podróży Reklamy, trudno ocenić, czy profil "rekordowego jajka" ma jakieś ukryte, marketingowe dno. - Kiedy widzę ten profil, to przypomina mi się Facebookowy profil, który chyba działa już ze 2-3 lata: Codziennie to samo zdjęcie Bogusława Lindy - ocenia w rozmowie z portalem Witualnemedia.pl Sosnowska.

- Jeśli to zaplanowana kampania marketingowa, to ktoś miał spore wyczucie i dużo szczęścia, bo zafascynowanie jajkiem 10 mln ludzi to jest nieoczywista sprawa. Udało się. Zaplanowanie takiej efektywności w efekcie wirusa jest raczej niemożliwe. Płatna reklama teaserowa z takim rozmachem - raczej nieopłacalna. Myślę, że może być tak, że ktoś zaplanował sobie zabawne działanie i ustanowienie rekordu i całkiem prawdopodobne, że dopiero teraz zechce zmonetyzować sukces, podpinając pod to jakąś markę. Chętny brand na pewno się znajdzie. Ale żeby to było z góry zaplanowane? Wątpię - konkluduje ekspertka.

Skąd się wzięła popularność profilu? - Chyba ludzie po prostu lubią absurdalny humor. Innym przykładem absurdalnego, popularnego humoru w Polsce są Kuce z Bronksu - mówi nam Sosnowska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Co wykluje się z instagramowego profilu jajka? "World record egg" podbija sieć

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Arturro
Ta akcja, niezależnie od tego kto za nią stoi, pokazuje jak tępy, bezmyślny i bezrefleksyjny jest internetowy tłum.
74 10
odpowiedź
User
Pdk
Ręce opadają... Nie trzeba się już nawet wysilać, by wymyślić coś, za czym pójdzie tłum ograniczonych intelektualnie internautów.
14 10
odpowiedź
User
Rychu
Kuce z Broksu - 3k lajków, rzeczywiście bardzo popularne. Proszę nie mierzyć wszystkich swoją miarą.
11 8
odpowiedź
User
@Rychu
To zobacz wyswietlenia Kucow na Youtube...
9 8
odpowiedź