SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WP.pl przed Onetem w informacjach i publicystyce, mocno w górę Gazeta.pl

W kategorii informacyjno-publicystycznej WP.pl zanotowała w październiku więcej użytkowników i odsłon oraz dłuższy średni czas korzystania przez internautów niż Onet. W skali roku największy wzrost odwiedzalności osiągnęła Gazeta.pl, a niewielkie spadki zanotowały Wyborcza.pl i SE.pl.

W październiku br. strony WP.pl z kategorii informacyjno-publicystycznej (obejmującej głównie tematykę polityczną i społeczną) odwiedziło 8,82 mln realnych użytkowników, czyli 31,74 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 177,23 mln odsłon, a każdy spędził średnio 37 minut i 26 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Strony informacyjno-publicystyczne Onetu (Ringier Axel Springer Polska) zanotowały niższe statystyki w każdym z tych parametrów: miały 7,67 mln użytkowników, 112,78 mln odsłon oraz 25 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Gazeta.pl (Agora) w kategorii informacji i publicystyki odwiedziło 6,3 mln internautów, wykonując 72,54 mln odsłon oraz spędzając średnio po 13 minut i 42 sekundy. Natomiast TVN24.pl przy 5,43 mln użytkowników zanotował 81,85 mln odsłon oraz godzinę, 23 minuty i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei strony Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) o tematyce informacyjnej i publicystycznej miały 5,03 mln użytkowników, 68,25 mln odsłon oraz 15 minut i 12 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, a witryny Interii z tej kategorii - 4,33 mln użytkowników, 52,04 mln odsłon oraz 20 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania. Wyborcza.pl (Agora) zanotowała w tej kategorii 3,95 mln użytkowników, 25,49 mln odsłon oraz 8 minut i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania, a SE.pl - 3,46 mln użytkowników, 22,56 mln odsłon oraz 5 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania.

W zestawieniu nie ma portalu o2.pl (Wirtualna Polska), ponieważ w badaniu Gemius/PBI nie ma w nim wydzielonej sekcji informacyjno-publicystycznej. Serwis od czterech lat jest oparty na stronie głównej, na warstwie której można czytać teksty, a także korzystać z multimediów i poczty elektronicznej.

Na komputerach WP.pl w informacjach i publicystyce zanotował 5,03 mln użytkowników, 79,08 mln odsłon oraz 37 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Onet - 4,6 mln użytkowników, 61,12 mln odsłon oraz 26 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania.

Na stronach informacyjno-publicystycznych TVN24.pl odwiedzający spędzał przeciętnie 2 godziny, 9 minut i 32 sekundy, a na analogicznych strona SE.pl - tylko 5 minut i 4 sekundy.

Z kolei na smartfonach i tabletach strony informacyjne i publicystyczne WP.pl odwiedziło 6,18 mln internautów, wykonując 98,16 mln odsłon oraz spędzając średnio po 23 minuty i 13 sekund.

Onet.pl zanotował 4,88 mln użytkowników, 51,66 mln odsłon oraz 15 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Gazeta.pl - 4,86 mln użytkowników, 44,16 mln odsłon oraz 9 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania.

Na stronach TVN24.pl z tej kategorii odwiedzający spędził przeciętnie 35 minut i 39 sekund.

Wszystkie serwisy z kategorii informacyjno-publicystycznej poza dwoma ostatnimi osiągnęły w skali roku wzrosty zasięgu. WP.pl zyskała 3,66 pkt proc. (to 13 proc. w górę), jednocześnie miała o 33,21 mln odsłon więcej oraz o 7 minut i 33 sekundy dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika niż rok wcześniej (to odpowiednio 23,1 i 25,3 proc. w górę).

Onet zanotował wzrost o 3,64 pkt proc. zasięgu i 15,5 mln odsłon (to 15,2 i 15,9 proc. w górę) przy minimalnym spadku przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego (o 63 sekundy, czyli 3,9 proc.).

Gazeta.pl zyskała 6,97 pkt proc. zasięgu i 7,9 mln odsłon (44,4 i 12,2 proc. w górę), tracąc 2 minuty i 3 sekundy średniego czasu spędzonego przez użytkownika (13 proc. w dół). Natomiast Interia.pl osiągnęła wzrosty o 2,12 pkt proc. zasięgu, 8,76 mln odsłon oraz 63 sekundy przeciętnego czasu korzystania (to 15,7, 20,2 i 5,4 proc. w górę).

TVN24.pl przy wzroście zasięgu o 0,4 pkt proc. (czyli 2,1 proc.) stracił 7,55 mln odsłon oraz 5 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania (8,4 i 6,3 proc. w dół), a Fakt.pl przy wzroście zasięgu o 1,36 pkt proc. (8,1 proc.) zanotował spadek o 1,14 mln odsłon (1,6 proc.) oraz minutę i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania (7,2 proc.).

Zasięg Wyborcza.pl w kategorii informacyjno-publicystycznej zmalał o 0,31 pkt proc. (czyli 2,1 proc.), a SE.pl - o 0,68 pkt proc. (5,2 proc.). Oba portale zanotowały też niewielkie spadki liczby odsłon i wzrosty średniego czasu korzystania.

Dołącz do dyskusji: WP.pl przed Onetem w informacjach i publicystyce, mocno w górę Gazeta.pl

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ZONIA
a wystarczyło że tam TOMEK i już sukces ...GRATULACJE WP.
odpowiedź
User
Taka prawda
Wirtualna Polska to 70% linków na WykopPL. Trole dodają znaleziska a pelikany wykopują.
odpowiedź
User
BlokujZyskiKomercyjnymCwaniakom
2018.11.25
Ekspert od wirtuaIu poIeca...
JesIi ktos ma w przegladarce na komputerze stacjonarnym komunikat, przy wejsciu na witryne, czy na odtwarzaczu wideo formatu HTML5 o wylaczenie biokowania reklam, to zastosuj w przegladarce rozszerzenie AdGuard (odinstaluj przestarzaly adblock, AB+ lub uBlock).
AdGuard oprocz bIokowania reklam (mozliwosc dodania regul uzytkownika) ma tez filtr elementow szpiegujacych, z najbardziej wszechstronna lista roznych licznikow i narzedzi analizy sieci, nie potrzeba Ghostery, Malwarebytes, AdMuncher i podobnych. Przeciwdziala sledzeniu, czyli zbieraniu informacji przez komercyjnych cwaniakow gdzie wchodzimy w internecie, w co klikamy i wiele wiecej.

Jesli ktos napotka problem z wykrywaniem blokowania reklam na jakiejs witrynie, czy w nowej wersji odtwarzacza video html5, to po przez formularz w opcjach zglosic na GitHub do opiekuna AdGuard (szczegoly w tekstach).

Kto sie boi rosyjskiego kodu, to stosowac rownie skutecznego co AdGuard nastepce AB+, czyli NanoDefender+NanoAdblocker - warunek na dzis, to przegladarki oparte o Chromium, czyli Chrome, Yandex. Opera, (Opera v55 desktop dodala do swojego bIockera liste neutralizujaca komunikaty o wylaczenie bIokowania reklam i wczesniej wbudowala komunikatory Messenger, WhatsApp, Telegram, vKontakt) itp.

Na urzadzeniach mobilnych koniecznie stosowac przegladarke Yandex Browser
with Protect (silnik Blink-fork Chromium-wyszukac w sklepie Androida-
entuzjastyczne opinie ktore potwierdzam), lub wersje alpha, beta-nowsze
Chromium. Przegladarka ma szyfrowanie pakietow przy publicznym laczu wifi
i skan sciaganych plikow na obecnosc wirusow przez modul KasperskyLab,
wbudowane podstawowe rozszerzenia typu notatnik. Yandex ma opcje kompresji danych i video on/off (licencja Opery Turbo - mobilnie oszczedzanie danych pakietowych a zarazem firmowe proxy), lub Samsung Internet Browser - wespol z apk. AdGuard, darmowo dziala tylko z tymi dwiema przegladarkami mobilnymi! Przegladarka ma wiele najlepszych rozwiazan znanych z Opery, ale jest jeszcze szybsza.

Przy darmowej mobilnej wersji AdGuard nigdy nie konsumowac tresci za pomoca dedykowanych aplikacji mobilnych komercyjnych portaIi, bo tam nie bedzie mozna bIokowac zbednych a irytujacych elementow.

W rozszerzeniu AdGuard zalaczyc dodatkowo w opcjach w Wszystkie fiItry: AdbIock Warning, MaIware Domains, Prebake, Spam404, KAD-Przekrety subkrybcji SMS, Annoyances, NoCoin, AlleBlock elementy e-commerce, EasyPrivacy, EasyList, AdbIock&uBIock p.I., cookies p.I., i AdGuard supplement, Polski social, Anti-Adblock Killer|Reek (tylko na mobile). Opcjonalnie Polish RSS i odznaczyc fiItr uzytecznych rekIam.

Jezeli kogos wkurzaja autopleje video, to rozszerzenie Disable HTML5 Autoplay.

Neutralizacja sztucznych przekierowan stosowanych do mnozenia otwarc na WP i Onecie, to Skip-Redirect - na niektorych przegladarkach trzeba wczesniej zainstalowac Install Chrome Extensions.

Obydwa dodatki (desktop: Win, MacOS, Linux) dostepne na Yandex (hit na PC), Chrome, Opere, Firefoxa. Edge i Safari.

Prosta konfiguracja, auto aktualizacje, gwarancja ze tak na desktop, jak i mobilnie w duecie Yandex/S.I.B. - AdGuard, nie zobaczycie zadnych rekIam, pustych pol po rekIamach (oprocz WP), komunikatow o wylaczenie rekIam (oprocz Onetu), cookies i okien z tekstem RODO (kazdy teraz moze cofnac zgode). Platny, tani AdGuard na Android likwiduje powyzsze problemy.
Brak zgody po czyszczeniu danych przegladania powoduje na Interii niemoznosc glosowania + i -.

(korekta)
Na mobilnym Yandex, w Settings/Ad blocking, kiedy masz AdGuard, to musisz mieć też włączone natywne blokowania Yandexa Offensive! Bo inaczej nie będzie możliwości odblokowania filtrowania dla poszczegolnych działow witryn a to się może przydawać w darmowej wersji AdGuard Content Blocker.

Od tego momentu komfortowe surfowanie przyspieszy. Dodatki i apki sa bardzo przyjazne dla laika, wiec dla kazdego szybko i latwo.. Ja lipy nie polecam :)
Rosyjskie aplikacje sa idealne do skutecznego pozbawiania zyskow skrajnie
komercyjne zachodnie portaIe (boja sie ich jak zarazy).

Co do szpiegowania; wszystkie przegladarki, szczególnie mobilne probuja szpiegowac (domyslne ustawienia) - oprocz rootowanych, modowanych systemow, bo wtedy mozna uprawnienia aplikacjom odebrac) a Rosja to obcy obszar gospodarczy, polityczny i prawny, wiec info o zachowaniach internautow u nas, zda im sie jak psu na bude. Dlatego trolle i pracownicy IT przestancie wypisywac dezinformujace brednie!

Natomiast jeżeli chcecie bIokowac wszystkie statystyki, wybrane skrypty,
podpiete moduly spolecznosciowe i ciasteczka szpiegujace witryn na amen,
to rozszerzenie uMatrix, ale to dla tych (komputerowcy), ktorzy co najmniej maja wiedze z jakich elementow zbudowana jest witryna internetowa i co do czego sluzy.

Nie dajcie zarabiac animatorom pozorow, platnym botom, oszustom, bezprawnie kasujacym i bIokujacym komentarze, posty i wszystkim skrajnie komercyjnym portaIom.
Wiele niezbednych informacji o wirtualu, poradnikow, instrukcji tekstowych, jest na adresie u t n . pl / Interia - Mordoru (wpisz bez spacji). DeRricCk
odpowiedź