Wydawca „Nie” skarży się do UOKiK na Pocztę Polską i Orlen

Spółka Urma, wydawca tygodnika „Nie” złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zawiadomienie „o podejrzeniu stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przez Orlen i Pocztę Polską” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Obie firmy wycofały ze sprzedaży wydanie tygodnika z papieżem na okładce. Poczta Polska zrezygnowała w ogóle z dystrybucji tytułu.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Wydawca „Nie” skarży się do UOKiK na Pocztę Polską i Orlen
Okładka numeru "Nie" wycofanego przez Orlen i Pocztę Polską

Prezes Orlenu w ubiegły wtorek zdecydował, że z punktów sprzedaży koncernu wycofane zostanie wydanie tygodnika „Nie”, na okładce którego widniał Jan Paweł II z krucyfiksem, do którego przybita jest lalka. „Przekracza wszelkie granice” - stwierdził Daniel Obajtek.

Dzień wcześniej wydawca tygodnika alarmował, że ze sprzedaży numer wycofuje Poczta Polska. „Bardzo proszę o pilne zdjęcie z ekspozycji tego wydawnictwa do czasu wycofania tego nr-u przez Garmond Press (poniedziałek, najpóźniej wtorek - 13-14.03 br.) - przekażę Państwu informację w tym temacie” - pisać miał w opublikowanym w mediach społecznościowych „Nie” okólniku Dariusz Zieliński z Poczty Polskiej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cmwp-sdp-popiera-wycofanie-nie-orlen-poczta-polska-cztery-lata-temu-zarzucalo-empikowi-cenzure,7169671735736449a ##

Urma zapowiedziała wtedy kroki prawne. - Dzisiaj składamy zawiadomienie do UOKiK – mówi w środę w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marta Miecińska, prezeska spółki. – Zawiadamiamy o podejrzeniu stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przez Orlen i przez Pocztę Polską – wyjaśnia.

Wydawnictwo w dalszym ciągu, jak dodaje Miecińska, nie otrzymało żadnego wyjaśnienia ani od Poczty Polskiej, ani od Orlenu, kto i na jakiej podstawie zdecydował o wycofaniu ze sprzedaży wydania tygodnika. Od ponad tygodnia nie odpowiedziano na pytania zadane przez prawników spółki.

Wydawca działa jednak dalej. - Zamykamy numer. Waży się kwestia okładki, są różne propozycje - mówi Miecińska.

Poczta Polska bez „Nie”

Na okładce wydania tygodnika, które ukazało się w ostatni piątek, znalazł się jedynie napis „Nie lękamy się”. Podobnie jak poprzednim razem, okładka utrzymana jest w fioletowych barwach (stroje w tym kolorze noszą biskupi). Ten numer trafił do sprzedaży na stacjach Orlenu, ale, jak dodawała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Miecińska, prawdopodobnie nie jest dostępny w placówkach Poczty Polskiej (poczta od poniedziałku nie odpowiedziała na nasze pytanie w tej sprawie).

W krótkim oświadczeniu wysłanym części mediów w ubiegłym tygodniu Poczta Polska stwierdziła: „Z uwagi na kalkulacje i ryzyka biznesowe podjęliśmy decyzję o wycofaniu tego tytułu prasowego, począwszy od bieżącego numeru”.

Marta Miecińska jest prezeską wydawnictwa Urma od jesieni ub.r. Spółka w obecnej formule została założona w połowie 2001 roku. Od początku właścicielem 100 proc. jej udziałów oraz prezesem i jedynym członkiem zarządu był Jerzy Urban, równocześnie redaktor naczelny „Nie”. Po jego śmierci nastąpiły zmiany. Choć naczelnym na papierze wciąż pozostaje Urban, udziały Urmy odziedziczyła Małgorzata Daniszewska, jego trzecia żona, związana z nim przez ponad 30 lat.

W ub.r. strata netto spółki Urma pogłębiła się z 619,2 do 675 tys. zł. Wpływy nieznacznie wzrosły, firma zarobiła także na sprzedaży dzieł sztuki.Nakład „Nie” w roku ubiegłym wynosił w sumie 2,95 mln egzemplarzy, sprzedaż w ujęciu rocznym - 1,11 mln egz.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol