Wydawca "New York Timesa" zyskał 230 tys. nowych subskrybentów. W ciągu kwartału

Wpływy wydawcy "The New York Times" w drugim kwartale br. wzrosły o 9,7 proc. rok do roku do 685,9 mln dolarów. Liczba subskrybentów wzrosła o 230 tys. i wynosi obecnie 11,88 mln.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Wydawca "New York Timesa" zyskał 230 tys. nowych subskrybentów. W ciągu kwartału
Fot. Haxorjoe / wikipedia

W drugim kwartale 2025 roku przychody The New York Times Company, liczone razem z "The New York Times", wyniosły 685,9 mln dolarów. Oznacza to wzrost o 9,7 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Zysk netto wyniósł 133,8 mln dol., wzrósł rok do roku o 27,8 proc.

“The New York Times” inwestuje w subskrypcje

Spółka pozyskała około 230 tys. nowych abonentów korzystających wyłącznie z usług cyfrowych w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2025 roku, dzięki czemu łączna liczba abonentów wzrosła do 11,88 mln. Średni przychód na użytkownika („ARPU”) korzystającego wyłącznie z usług cyfrowych wzrósł o 3,2 proc. rok do roku, osiągając poziom 9,64 dol., co było efektem przejścia abonentów z ofert promocyjnych na wyższe ceny oraz podwyżek cen dla niektórych stałych klientów. Wzrost liczby abonentów oraz ARPU przyczynił się do zwiększenia przychodów z abonamentów cyfrowych o 15,1 proc. rok do roku.

Przychody z reklam cyfrowych wzrosły o 18,7 proc. rok do roku, co wynikało głównie z nowej oferty reklamowej skierowanej do segmentów o wysokim popycie ze strony marketerów – opisano w raporcie. Z kolei przychody z tytułu afiliacji, licencji i innych źródeł zwiększyły się o 5,8 proc. rok do roku, dzięki wyższym wpływom z licencji oraz poleceń afiliacyjnych Wirecutter.

Koszty operacyjne wzrosły o 6,2 proc., natomiast skorygowane koszty operacyjne zwiększyły się o 6,1 proc. rok do roku, przede wszystkim z powodu wyższych wydatków na koszty przychodów, sprzedaży i marketingu oraz koszty ogólne i administracyjne. 

Mimo to zysk operacyjny spółki wzrósł aż o 34,2 proc. rok do roku, osiągając 106,6 mln dol.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online