SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zoom wprowadza reklamy dla użytkowników korzystających z darmowej wersji aplikacji

Zoom testuje wyświetlanie reklam użytkownikom korzystającym z darmowego poziomu platformy. Reklamy wyświetlą się po zakończeniu połączenia wideokonferencji.

Fot. PxfuelFot. Pxfuel

W aplikacji Zoom pojawią się reklamy dla użytkowników korzystających bezpłatnie z podstawowego poziomu usług. Będą one wyświetlane na stronie przeglądarki tuż po zakończeniu połączenia wideokonferencji. Jak wynika z informacji opublikowanych przez Zoom na swoim blogu deweloperskim, reklamy mają być wyświetlane wyłącznie dla osób, które nie płacą za możliwość korzystania z aplikacji. Firma zaznacza, że zmiana pojawi się wkrótce w „niektórych krajach”. Co istotne, gdy osoba korzystająca z pakietu “Basic” dołączy do połączenia hostowanego przez użytkownika płacącego za usługę, reklamy nie zostaną wyświetlone.

Zoom

Dodatkowo reklamy nie będą wyświetlane podczas samych spotkań, a jedynie po ich zakończeniu. Jest to jednak duża zmiana w stosunku do pierwotnej polityki platformy. Przypomnijmy, że oparta na technologii chmury aplikacja Zoom należąca do Zoom Voice Communications, przeżyła w trakcie pandemii koronawirusa prawdziwe oblężenie, co poskutkowało rekordowymi przychodami. W 2020 r. Zoom zanotował przychody w wysokości ponad 2,651 mld dol., co oznacza wzrost o 326 proc. rok do roku.

Zmiany na platformie

Wiele jednak wskazuje na to, że firma zaczyna liczyć się ze zmianami rynkowymi i globalnym przemodelowaniem systemu pracy i edukacji z formy zdalnej na tradycyjną. Zoom nakładał jedynie niewielkie ograniczenia dla użytkowników korzystających z darmowej wersji platformy. Niewątpliwie przyczyniło się to do gwałtownego sukcesu aplikacji i umożliwiło milionom osób prowadzenie wideokonferencji online. Przypomnijmy, że twórcy wstępnie planowali wprowadzenie szyfrowania end-to-end wyłącznie dla użytkowników płacących za usługę, lecz ostatecznie ta funkcja zabezpieczenia trafiła również do darmowej wersji aplikacji. Widać jednak wyraźnie, że firma szuka nowych metod monetyzacji swoich usług, a wprowadzenie reklam wydaje się być naturalnym ruchem.

Jest jedna rzecz, która chcemy jasno powiedzieć, jak zaznaczono w naszym oświadczeniu o ochronie danych osobowych, nie będziemy wykorzystywać treści ze spotkań, seminariów internetowych ani wiadomości przekazywanych w aplikacji (w szczególności audio, wideo i plików) w celach marketingowych i promocyjnych - czytamy w oświadczeniu na blogu.

Warto również wspomnieć, że do tej pory największym ograniczeniem bezpłatnej wersji aplikacji Zoom, był 40-minutowy limit długości połączenia wideokonferencji grupowej. Co ciekawe, Janine Pelosi, dyrektorka ds. marketingu Zoom Video Communication zaznacza, że wprowadzenie reklam jest koniecznością oraz umożliwi firmie wspieranie nowych inwestycji, zapewniając użytkownikom dalszą możliwość korzystania z darmowych funkcji platformy.

Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy oferować usługę, która pomaga pozostać w kontakcie wielu ludziom na całym świecie. Ta zmiana zapewnia użytkownikom korzystającym z darmowej wersji aplikacji podstawową możliwość dalszego łączenia się ze znajomymi, rodziną i współpracownikami ,za pomocą tej samej solidnej platformy, którą zawsze oferowaliśmy - czytamy we wpisie.

Zoom za 14,7 mld dolarów przejmuje Five9

Firma Zoom Video Communications, właściciel popularnej platformy do wideokonferencji Zoom, ogłosiła przejęcie Five9 - opartego na chmurze operatora call center. Wartość transakcji opiewa na kwotę 14,7 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Zoom wprowadza reklamy dla użytkowników korzystających z darmowej wersji aplikacji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Artur
Bardzo dobra decyzja! Placcie, a ja bede imprezowal na zywo. A nie jak pajac na czacie.
odpowiedź